Lätt men ändå stabil bössa..

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Lätt men ändå stabil bössa..

Inlägg av Gwlyddyn »

Jag har kommit till en insikt: Jag är för klen för att spela Airsoft. Det handlar inte om att jag är otränad, tränar fyra-fem gånger i veckan, eller något sånt utan varje gång jag spelat får jag extrema spänningar i den övre ryggmuskulaturen med tillhörande huvudvärk.

Den enkla lösningen är då alltså att skaffa en lätt, lätt bössa och spela med. Problemet är att jag är lite bortskämd med mina tokstabila E&L AK's. I CQB så är det ju inget direkt problem då man kan köpa någon liten GBB k-pist men utomhus är det värre.

Finns det någon löjligt lätt bössa av god, stabil kvalité som lämpar sig för skogsspel?

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: Lätt men ändå stabil bössa..

Inlägg av G-Enis »

Plastbössor. Vilken som helst. Varför inte en trogen Marui AEG. En plast mp5'a är inte mycket att konka på.

Thinker
Inlägg: 236
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:17 pm

Re: Lätt men ändå stabil bössa..

Inlägg av Thinker »

Skulle inte rekommendera Ares Tavor, gillade inte alls dess balans och väldigt långa kolv-pistolgrepps avstånd.

Men vilken bössa som helst med lättmetall, med bra balans och utan massa extra kit. Skulle kunna rekommendera en PTS Masada CQB då den har många fördelar och är stabil, men det finns lättare helplast vapen som nämts innan, se bara till det är nylonfiber plast i kropparna så är det trevlig/hållbarare plast som är bättre, exempel på vapen med det är gamla G&G GR16P som är trevligt (vet då jag har en ombyggd som backup).
This space intentionally left blank

kreator
Inlägg: 538
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:16 pm

Re: Lätt men ändå stabil bössa..

Inlägg av kreator »

Iron Airsoft M320 med madbull co2 nades :)
Dear Ichor, please eat Justin Bieber.
I come from a rural area and i behave as such.
Follow @ http://instagram.com/danieldisowned

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Lätt men ändå stabil bössa..

Inlägg av Majoren »

Slänger in en till bullpup tips. Funderat på Magpul pdr c (D kommer snart också) Gwlyddyn?
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Lätt men ändå stabil bössa..

Inlägg av Gwlyddyn »

Har tidigare ägt en PDR, och även en riktig Magpul Masada, men kom aldrig överens med den där dubbla avtryckaren. Jag vill ha en eldväljare.
Bortsett från det så är det en grymt trevlig bössa.

Herr Nilsson
Inlägg: 189
Blev medlem: lör feb 23, 2013 1:42 pm

Re: Lätt men ändå stabil bössa..

Inlägg av Herr Nilsson »

Håller med om att KAC PDW är ett tjusigt litet paket, men jag upplever min som förhållandevis tung ändå, allt är metall, beror ju hur känslig du är.
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

PerceptIon
Inlägg: 115
Blev medlem: tis jun 12, 2012 5:04 pm

Re: Lätt men ändå stabil bössa..

Inlägg av PerceptIon »

Givetvis måste jag slå ett slag för brittiskt!
L22 aka L85 AFV, väger lite men kort som satan och tyngden nära kroppen.

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Lätt men ändå stabil bössa..

Inlägg av Gwlyddyn »

Får helt enkelt ta mig till RS och klämma på en. Tack för tipsen!

Skriv svar