Samlar information om avstånd.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Peppar
Inlägg: 31
Blev medlem: fre okt 11, 2013 6:13 pm

Re: Samlar information om avstånd.

Inlägg av Peppar »

Vill du skriva i lite information?
Senast redigerad av 1 Paxz, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Citera inte inlägget precis ovanför ditt eget, tack.

Thinker
Inlägg: 236
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:17 pm

Re: Samlar information om avstånd.

Inlägg av Thinker »

Mätta avstånd på min vanliga skjutbana (träd från balkongen): 35m träffa trädstam utan problem med enkelskott, kan träffa träd med burst skur på 45m, men då är framför allt vinden problem, speciellt 10m upp som jag skjuter, mer vind där. Provar inte hur långt jag kan skjuta, träffsäkerhet, tillförlitlighet och trevlig kulbana utan stigande hopup bana på under 40m är mitt mål, och flesta märker inte träffar/eller är dåliga ta dem om kular seglar in med för låg energi, så försöker generellt komma närmare eller skjuta flera salvor. Lågtrim 90m/s, kortare 24-36cm pipor, fmassor med olika vapen. Har provat med precision, twist och standardpipor, gör inte jättemycket skillnad då vind mm alltid är störst problem. Kör nästan bara med 0.25g sedan några år tillbaka.
Om man inte går upp väldigt mycket i trim och tyngre kulor mm så tenderar flesta vapen göra mer eller mindre samma räckvidd, mer fråga om hur mycket energi kulan har när den är 35m+ bort, samt hur långt säkerhetsavstånd man har. Spelar nästan bara med lågtrim, de 5 AEGs jag har stående längre bort i hörnet ligger alla runt 88-97m/s om jag inte byter fjäder.
This space intentionally left blank

Peppar
Inlägg: 31
Blev medlem: fre okt 11, 2013 6:13 pm

Re: Samlar information om avstånd.

Inlägg av Peppar »

Tack för din hjälp kommer komma till användning och ni som spelar med andra fjädrar skriv gärna ni med

Skriv svar