Dboys ak skjuter inte semi endast auto.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
samc
Inlägg: 18
Blev medlem: tis maj 06, 2014 1:31 pm

Dboys ak skjuter inte semi endast auto.

Inlägg av samc »

Hej!

Jag har, vad jag förstår, ett ganska vanligt fel på min bössa. 9 gånger av 10 funkar inte semi-auto utan det är endast auto och safe som funkar. AK:an är ganska ny och har funkat felfritt sedan jag köpte den i september och nyligen började detta problem. Jag tänker, och jag kan ha helt fel här, i och med att den är ganska ny att det inte är cut off levern som är felet vilket verkar vara orsaken många gånger. Jag har också läst att det kan röra sig om att kuggarna hamnar fel, vilket jag har kollat och de verkar ligga rätt. Till saken hör att jag inte är van att meka inuti gearboxen. När jag tar ut boxen ur bössan så funkar både semi och auto felfritt men sätter jag tillbaka den sen så uppstår problemet igen. De gångerna det funkar är ofta när jag dragit åt skruven som håller selector levern på plats väldigt hårt. Dock släpper detta ganska snabbt när jag använt bössan ett tag.

Har någon något förslag på vad som kan vara felet här?