Låg utgångshastighet vid semield.

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
loltoffe
Inlägg: 9
Blev medlem: ons maj 16, 2012 5:27 pm

Låg utgångshastighet vid semield.

Inlägg av loltoffe »

Hej,

Nu har jag tröttnat på att felsöka bössan och undrar om någon annan har ett enkelt svar på vad som skulle kunna vara fel på gearboxen i min ena bössa.

Symptom: Låg utgångshastighet vid semield (25-30 m/s med 0.25g).

Var iväg och spelade en sväng med bössan i Lördags och hade bara problemet sporadiskt.
Och när felet kom så drog jag ett par salvor Auto-eld och utgångshastigheten gick upp igen.

Har provat:
- Gått igenom gearbox och ALLT är tätt (även hopup).
- Bytt ut original-nozzle till en Nozzle med inbyggd o-ring.
- Kollat 5 gånger så att Sector-gearen verkligen har hamnat rätt.


Har kollat runt på nätet men inte riktigt fått några ordentliga svar, så jag testar er.

Bör till-läggas att jag har skruvat isär en massa gearboxes innan och känner mig grymt korkad att jag inte får rätt på detta.

EDIT: Glömde ju säga att det är en vanlig V2-box.

Nudel
Inlägg: 33
Blev medlem: mån jan 20, 2014 12:25 pm

Re: Låg utgångshastighet vid semield.

Inlägg av Nudel »

Jag hade liknande bekymmer. Då hade jag rejält tryckfall mellan hopupgummi och nozzle. Bytte hopgummi å det blev bra

loltoffe
Inlägg: 9
Blev medlem: ons maj 16, 2012 5:27 pm

Re: Låg utgångshastighet vid semield.

Inlägg av loltoffe »

Testade det efter mitt sista inlägg igår. Samma sak fortfarande.

Har dock kommit fram till att "tappet-platen" inte tillåter nozzlen att gå hela vägen fram till hophuset.
Hittade någon guide där man har slipat bort lite material från främre delen av platen så att nozzlen kommer längre ut.

Tog med en som jag hade liggande till jobbet och slipade bort lite, återkommer med resultat när jag har testat i eftermiddag.

Nudel
Inlägg: 33
Blev medlem: mån jan 20, 2014 12:25 pm

Re: Låg utgångshastighet vid semield.

Inlägg av Nudel »

Gört! Låter som om du hqr tryckfall någerst. Alt hopen för hårt ställd. När min gjorde sådär så resulterade det i pistonghaveri

loltoffe
Inlägg: 9
Blev medlem: ons maj 16, 2012 5:27 pm

Re: Låg utgångshastighet vid semield.

Inlägg av loltoffe »

Hej, här kommer en något sen återkoppling:

Satte ihop allt med den modifierade tappetplaten och problemet var kvar.

Eftersom det är en speciell bössa med delat hophus och något speciella recievers så testade jag igår att byta ut både undre och övre för att montera ett "vanligt" hophus.
Detta löste dock ingenting.

Tog sedan ut innerpipan och upptäckte att sugrun (har gjort sugrumod) hade tappat fästet i bakre (närmst nozzlen) delen av rutan.

Provade att blåsa igenom en kula med nollad hop och den fastnade, blåste sen kulan på andra hållet igenom hela innerpipan och den flög igenom.

Så jag känner mig jävligt dum efter att ha lagt alla dessa timmar på att byta delar och justerat.


Tldr; sugrugummit trasigt och jag är en idiot.

Nudel
Inlägg: 33
Blev medlem: mån jan 20, 2014 12:25 pm

Re: Låg utgångshastighet vid semield.

Inlägg av Nudel »

hahah in your retard face!!

Skriv svar