Bra T1 sikte?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Zyzlite
Inlägg: 29
Blev medlem: tis apr 19, 2016 8:37 pm

Bra T1 sikte?

Inlägg av Zyzlite »

Tjena! Köpte precis ett T1 sikte ifrån Ebay, problemet är att det suger! Är inte en fast prick utan 50st som ligger bredvid varandra, så man ser inte målet riktigt. Någon av er som kan rekommendera ett bra T1 sikte där det är 1 prick istället för flera bredvid varandra? :)

Vesslan
Inlägg: 31
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:32 pm

Re: Bra T1 sikte?

Inlägg av Vesslan »

Aimpoint gör rätt schyssta T1 sikten ;)

Zyzlite
Inlägg: 29
Blev medlem: tis apr 19, 2016 8:37 pm

Re: Bra T1 sikte?

Inlägg av Zyzlite »

De har ju dock inga rimliga priser ;)

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Bra T1 sikte?

Inlägg av Gwlyddyn »

Dom har rimligast priser om man ser till vad du får.

Så många misslyckade kinaköp är det inte för att nå upp till ett begagnat Aimpoint Micro.

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: Bra T1 sikte?

Inlägg av viqs »

Min h1 aimpoint kostade 2000 direkt från tillverkarn. :D
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Zyzlite
Inlägg: 29
Blev medlem: tis apr 19, 2016 8:37 pm

Re: Bra T1 sikte?

Inlägg av Zyzlite »

Låter ju sjukt bra, hur? :D

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: Bra T1 sikte?

Inlägg av viqs »

man känner nån som känner nån..
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

BusHi
Inlägg: 48
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:33 pm

Re: Bra T1 sikte?

Inlägg av BusHi »

JJ Airsoft T1 / T-1 Red Dot with Killflash

Köpte en på EBAY förra året, funkat klockrent sedan dess. Fanns i lite olika kombinationer, med/utan killflash eller med/utan mount eller olika typer av mount.

Thinker
Inlägg: 236
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:17 pm

Re: Bra T1 sikte?

Inlägg av Thinker »

Har en Tac Vector optics scrd-12 Maverick som fungerar bra och inkluderar hög och låg bas (även om jag gjort helt egen lösning).

Det jag stör mig mest på alla små rödpunkt, och väldigt många andra är dålig batterilösningar för jag tycker verkligen illa om CR2032 batterier (till något som behöver dra mer än 5mA ström) men tyvärr få alternativ. Exempelvis CR2 vore trevligare så vet någon ett bra sikte med det så säg till.
This space intentionally left blank

Användarvisningsbild
Krigarhund
Inlägg: 19
Blev medlem: lör dec 20, 2014 12:53 pm

Re: Bra T1 sikte?

Inlägg av Krigarhund »

Kanske lite necro-varning, men men.

Jag slog till på ett Holosun 403A. Dom har en hel drös varianter så en model som tilltalar just dig finns det säkerligen!

403A som jag köpte är helt klart budget varianten men siktet har varit på i iaf 4-5 månader nu utan problem. Skarp och fin 2 MOA prick också. Finns lite olika gimmiks med auto-off always ready men jag har inaktiverat dessa funktioner. Provskjutit på min gamla husqvarna 308 winchester också utan problem :)

Mitt köpta jag ifrån ebay för straxt över 1000 riksdaler.

Skriv svar