Scorpion EVO 3 matar konstigt

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Zingmark
Inlägg: 42
Blev medlem: fre nov 13, 2015 11:00 am

Scorpion EVO 3 matar konstigt

Inlägg av Zingmark »

Hallå!
Jag köpte för en tid sedan en Scorpion EVO 3, använde den ett spel och upptäckte att den matade konstigt. De första 5-10 skotten i magasinet matar varannat skott bra och varannat superlöst (dalar efter 5 meter).. Jag antar att det på något sätt har att göra med trycket som skotten pressas ur magasinet eftersom problemet försvinner efter några skott i varje magasin. Någon som vet vad detta beror på och hur man åtgärdar det?

Med vänlig hälsning,
Petter

Distx
Inlägg: 3
Blev medlem: lör jul 23, 2016 5:05 pm

Re: Scorpion EVO 3 matar konstigt

Inlägg av Distx »

Har precis likadant!

Ingen lösning dock..

Pitbull
Inlägg: 75
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:04 pm

Re: Scorpion EVO 3 matar konstigt

Inlägg av Pitbull »

Testa att byta till ett annat märke på kulorna, testa green devil
Funkade klockrent för mig

Zingmark
Inlägg: 42
Blev medlem: fre nov 13, 2015 11:00 am

Re: Scorpion EVO 3 matar konstigt

Inlägg av Zingmark »

Jag laddar aldrig magasinen fulla men det fungerar ändå inte, jag måste gå ner på ca 50 kulor i magasinen för att det ska fungera, då är man nästan nere på lowcap vilket inte känns helt kul.
Det jag uppmärksammat är att nozzle sticker fram 3 mm i hophuset när jag skjuter singel-fire. Funderar om det är så att det höga trycket i början hindrar nozzle från att pressa förbi kulan som ligger näst på tur, men när trycket minskar i magasinet orkar den pressa fram och skjuta full kraft. Om detta är problemet och hur jag isf åtgärdar det har jag dock ingen koll på.


Skickat från min iPad med Tapatalk

Haarax
Inlägg: 79
Blev medlem: fre dec 05, 2014 12:58 pm

Re: Scorpion EVO 3 matar konstigt

Inlägg av Haarax »

Vobbel i hophuset brukar ligga bakom detta. Satte lite svarttejp som "shim" på huset medans jag passade på att rensa pipa och gummi. Se över eventuellt lösa skruvar så borde det ordna sig.
Cowards die in shame

FabianP
Inlägg: 178
Blev medlem: fre jul 05, 2013 7:29 am

Re: Scorpion EVO 3 matar konstigt

Inlägg av FabianP »

Hade problem då jag körde 101 kulor. inga problem med green devil eller open blaster
Lunar
LosPrimosLocos

Skriv svar