Scorpion EVO Caroline DMR?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Zingmark
Inlägg: 42
Blev medlem: fre nov 13, 2015 11:00 am

Scorpion EVO Caroline DMR?

Inlägg av Zingmark »

Tjo!
Någon som funderat på att göra en DMR av nya EVO A3 Carbine-modellen? Osäker på vilken fjäder man kan dunka i utan att skada internals... Kanske är den för kort för att accepteras som en dmr? Men det borde kunna avhjälpas med en ljuddämpare.

Vad tror du? bra eller anus?


Skickat från min iPad med Tapatalk

Haarax
Inlägg: 79
Blev medlem: fre dec 05, 2014 12:58 pm

Re: Scorpion EVO Caroline DMR?

Inlägg av Haarax »

Snälla, nej.. :p
M4 "Dmr" är redan hatade för att rs använder 5.56. 9mm skulle vara helt fel...

Men! Hjälp skall du få oavsätt, så detta kan jag rekommendera.
-nya kuggar. Orginal brukar inte klara högre än m110 fjäder.
-pistongen begöver vara ståltandad. Orginalet har också en tendens att gå isönder väldigt tidigt.
-kullagrad springguide. Tror de kommer med detta som standard nu, men den utan kullager har även en tendens att spricka.
-cylinderhuvud brukade spricka på tidiga versioner. Samma sak här, stor chans att den är uppgraderad. Fixa en bra Aoe är dock ett måste.

Det är de fel jag känner till. Men pistonghuvud och eventuellt sladdar kan bli potentiella problem. Även de kullagrade bussningarna har en tendens att ge upp över m130 fjädrar.
Skulle rekommendera dig att satsa på någon annan platform för ett dmr- bygge, eller håll den på 130ms ungefär för att slippa problem.
Cowards die in shame

Zingmark
Inlägg: 42
Blev medlem: fre nov 13, 2015 11:00 am

Re: Scorpion EVO Caroline DMR?

Inlägg av Zingmark »

Får fundera på saken, tack för tipsen!


Skickat från min iPhone med Tapatalk

gilrunner8
Inlägg: 1
Blev medlem: mån jun 12, 2017 6:20 am

Re: Scorpion EVO Caroline DMR?

Inlägg av gilrunner8 »

fuck it jag har byggt om hela min gearbox i min evo så jag kör en 150 guarder fjäder dunkar runt 148ms med 0,20.
säger bara att det är airsoft låt riktiga vapen va riktiga vapen.

Skriv svar