Ålder på vapen?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Ålder på vapen?

Inlägg av Kocken149 »

Satt och funderade på hur många år folk kör med sina bössor? Har du nån riktigt gammal bössa som du fortfarande kör med? Eller är det dags att skrota bössan efter 5 år pga att den är föråldrad eller går det bra att bara uppgradera och byta slitdelar år efter år? Jag hade några classic army bössor i slutet av nittiotalet, öppnade aldrig upp dom så jag vet inte om dom hade kunnat funka med dagens uppgraderingar.

xeno-morpheus
Inlägg: 20
Blev medlem: sön maj 20, 2012 10:42 am

Re: Ålder på vapen?

Inlägg av xeno-morpheus »

Jag har kvar min TM G3 SG/1 som jag köpte 1998 (14 år gammal). Bytt en hel del delar under årens lopp. CA metallkropp, PGC-box med Systema-delar i. RS-handskydd är några av de delar jag bytt.

Den tickar på fortfarande :D

Bild

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Ålder på vapen?

Inlägg av Kocken149 »

Där ser man :) vad satt det för version av gearbox i den från början?

xeno-morpheus
Inlägg: 20
Blev medlem: sön maj 20, 2012 10:42 am

Re: Ålder på vapen?

Inlägg av xeno-morpheus »

Version 2 och det gör det fortfarande bara det att det inte längre är TM original utan en PGC-box med systemadelar.

Kapten Brynt
Inlägg: 19
Blev medlem: ons maj 23, 2012 12:08 pm

Re: Ålder på vapen?

Inlägg av Kapten Brynt »

Min bror har en Cyma AKS-74U från 2007

har inte ens öppnat boxen och smörjt in den.
den bara går och går!
"you may fire when ready"

Vasilli
Inlägg: 39
Blev medlem: fre maj 11, 2012 11:52 am

Re: Ålder på vapen?

Inlägg av Vasilli »

har en AK74-SU Kalash från 2008 välspelad aldrig öppnad eller smörjd
New times new goals

LIMA DELTA 50
Min affärsredovisningar
http://new.airsoftsverige.com/forum/vie ... FT+Vasilli

A_Müller
Admin
Inlägg: 320
Blev medlem: mån maj 21, 2012 2:41 pm

Re: Ålder på vapen?

Inlägg av A_Müller »

Har en gammal TM G36C från typ... 2005. Den rullar än idag. Hoppen kan behöva nytt gummi dock...
Har min gamla TM SIG 552 från 2004 kvar, orörd. skjuter fortf. precis som för... wow... 8 år sedan.
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

Danno
Inlägg: 108
Blev medlem: mån maj 07, 2012 3:05 pm

Re: Ålder på vapen?

Inlägg av Danno »

Jag har en extremt välanvänd VFC AKS74 från 2006, fällstocken är bytt pga att en svetsning lossna, gearboxen är utbytt, hopup gummit är utbytt och slutligen frontgreppet (ville ha RS och alternerar mellan det och rails). Utöver det så är kroppen, stock fästet, pipan, pistolgreppet, manöverhandtaget, topplocket, flamdämparen osv är något slitna yttre men i övrigt mycket bra skick.

PS: När jag menar välanvänd.. då menar jag välanvänd.

Goreplay
Inlägg: 160
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:52 pm

Re: Ålder på vapen?

Inlägg av Goreplay »

hade en m16 som jag använde som min "huvud"bössa från 2008 - 2011.. sen lånade jag ut den och fick recivern knäckt.... :cry:

Därför så lånar jag nu av princip ALDRIG ut mina bössor till någon! inte ens min mor!
-Skickat från min brödrost-

frange
Inlägg: 155
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:45 pm

Re: Ålder på vapen?

Inlägg av frange »

Goreplay: Lånar man ut saker så får man vara väldigt tylig att det är "You break it, you buy it" som gäller. Och, då kör man ny(över)pris som gäller hos svensk ÅF, oavsett om bössan/mössan/gäddan är köpt från svensk ÅF/HK/begagnat/skroten. ;)
Extremt inaktiv inom airsoft och Airsoftsverige nu för tiden...


Yes, I'm goin' to hell. But fuck it, it's gonna be warm and I'm gonna know people there.

Skriv svar