Cyma 045, dissassemblyguide?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
mozzelini

Inlägg av mozzelini »

Skulle bli väldigt glad om någon vänlig själ kan dela med sig av en dissassemblyguide till denna skönhet. Hittar ingen vettig guide någonstans på nätet. Skall byta fjäder till en lite vänligare modell... ;)
Tack på förhand

TwinkleDew

Re: Cyma 045, dissassemblyguide?

Inlägg av TwinkleDew »

http://www.youtube.com/watch?v=ics2NRUJ10g Alla aks har typ samma. Ungefär som att m4or ser i princip likadana inuti
Seid ihr das Essen? Nein, wir sind der Jäger!

ministry

Inlägg av ministry »

Nej, det där är TM-variant. Funkar säkert på "Beta Spetsnaz" AK då det är en TM-idé från början, men CM045 är mig veterligen VFC-klon - mer verklighetstrogen inte bara på modellen men också på hur man tar isär den. Inga skruvar i receivern här inte...

Det borde vara åt det här hållet, om det är en VFC-klon vilket jag är 90% säker på att 045:an är: http://www.youtube.com/watch?v=gGyXY9kyZjM
И если в поход cтрана позовет
За край наш родной мы все пойдем в священный бой

Skepparn

Inlägg av Skepparn »

Kortfattat för att få ut boxen:

1. Skruva loss skruven undertill i pistolgreppet, och ta bort greppet.
2. Skruva loss eldväljaren.
3. Ta bort topplocket.
4. Plocka bort en svarta L-formade "legobiten" som sitter mellan hophuset och fronten.
5. Skruva ur skruvarna som håller fast hophuset, och skjut fram huset så att nozzeln är helt blottad.
6. Dra upp gearboxen ur receivern.

Det finns vissa VFC-baserade med lite annorlunda lösningar. Ibland finns inte L-biten utan istället sitter det en grov fjäder där, vissa har en ICS-liknande pipa som hophuset skruvas i medan vissa hophus skruvas i en plastgrej som går på spår i receivern, osv. Men jag ska ta och fixa riktiga videos för detta när jag får tummen ur (: det finns ju en del dugliga videos på nätet nu ändå.
Jobbar på Röda Stjärnan

mozzelini

Inlägg av mozzelini »

Tack för hjälpen! Hittade en video där jag fick lite vägledning så nu är fjäder bytt. Det är ju inte kärnfysik vi snackar om direkt ;)

Skriv svar