Next gen m4

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
el plutto
Inlägg: 22
Blev medlem: tis jan 27, 2015 12:36 pm

Next gen m4

Inlägg av el plutto »

Har nu bestämt mig för at handla en tm next gen m4.
Har sökt och läst här på forumet, men har inte fått svar på alt.
Ni som har ctr stock osv, hur gör ni med batterierna?
Har en madbull dd mk18 rail liggande, passar den på next gen?
Vad av externa delar från aeg passar?
Gears osv har jag förstått är special, hur är det med inner barrel? Aeg?
Blev många frågor, men hoppas ni kan hjälpa.
Ni får ursekta skrivfel osv, då jag är från Norge..

Dempandanius
Inlägg: 8
Blev medlem: tor maj 29, 2014 6:53 pm

Re: Next gen m4

Inlägg av Dempandanius »

Du köper en extended buttpad till ctr stocken och dremlar ur, sen får du plasa med ett 7.4 lipo där.

Madbull railsen funkar och går på utan problem, däremot får du införskaffa dig shims för att eliminera vobbel och att railen hamnar snett när barrelnut är spänd.
(https://eagle6.co.uk/shop/catalog/produ ... ck-series/)

Har inte haft några problem med några vanliga aeg externa delar som inte passar.

Pipan är standard aeg, föreslår en prometheus 6.03 i stål med firefly namazu flathop och ett lila promme gummi. Denna combon mjölkar ut bra med extra meter och precision.

Vad jag definitivt hade gjort direkt är att sätta på deans kontakter så du slipper nextgen's egna batteri. Samt håll utkik här (http://www.btcairsoft.com/spectre_newv2gb).
Dessa är den enda drop in mosfets på marknaden för nextgen och den förvandlar din bössa till helt nya höjder. Batcharna släpps med några månaders intervaller och tar oftast slut inom en dag. Lika ovanliga som en enhörning lyder ryktet.

Hoppas du fick lite mer kött på benen nu.

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: Next gen m4

Inlägg av G-Enis »

Jag har dragit fram elen på mina. På min 416 får jag plats med ett lipo under railen istället för dummy-gaspistongen. På min m4 kör jag batteri peq-box. En fördel med att ha elen framdragen är att när inga kablar går till stocken blir det väldigt lätt att komma åt fjädern om man vill byta trimm.

Det finns för övrigt alternativ till BTC spectre mosfeten. Ett är ”Big Out - BTM-N” Länk. Och tydligen ska Gate göra en ”Titan” som ska vara till Next Gen. Detta påstår dom på Redwolf i alla fall.

el plutto
Inlägg: 22
Blev medlem: tis jan 27, 2015 12:36 pm

Re: Next gen m4

Inlägg av el plutto »

Tack för alla svar. Nån som har bild på ctr lipo mod’en? Blir å beställa shims til railen då. Lila promme har jag liggande.
Den big out mosfeten såg ju interresant ut, nån som har provat?
Ni får ursekta skrivfel osv, då jag är från Norge..

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: Next gen m4

Inlägg av Callahan »

Bild
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Skriv svar