Frankensteinbyggen? Ratguns? Bilder? Tips?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Sanningsministeriet
Inlägg: 28
Blev medlem: ons nov 15, 2017 9:57 pm

Frankensteinbyggen? Ratguns? Bilder? Tips?

Inlägg av Sanningsministeriet »

Yo! Hola, mucho gusto whassap evryuan?
8-)

Jag har letat lite halvnoga här bland organisationen på forat och inte hittat rätt, mod får gärna peka med hela handen om jag missat något uppenbart, men finns det nåt ställe eller tråd där vi diskuterar bastardiseringar och udda estetiska modifieringar?

Primärt är jag intresserad av att bygga fungerande och unika post-apoc versioner av bössor o pistoler. Tänk wasteland snipers, berettorna i waterworld, utfrysta kärleksbarn till en m4 och en kalashnikov som fann varandra intimt i en spann skruv o skrot och avlade något obeskrivligt.

Googlade rundor lite och såg underliga builds med flamdämpare byggd av en blåslampa på en mp5k och laddhantaget från ett SPAS för att ha nåt att hålla i.

Är det nån annan som sysslar med såna frankenstein-projekt?

Tips på källor till skrotade aeg ytterhöljen, lösa delar etc skulle uppskattas varmt.
Jag lovar att posta foton på process och färdiga builds.

Några av er kanske tycker att det verkar huvudlöst och fetkeff att göra sideshowattraktioner av jättefina designmästerverk, jag ber er respektfullt och ödmjukast lämna mig och mina experiment ifred, jag sitter i mitt torn allena och väntar på nästa åskväder för att ladda mina slangade turbo-LiPo. :P



Det är nu jag får rykte om mig att vara airsoftsveriges skrothandlare...
”Köpes: spruckne kalasjnikorvar & muskotdunder! 50:-/kg BVS”

.... sådärja, medlem i en knapp vecka och redan skämt ut mig.


PS. Ovanstående deal är självklart ett skämt och inte en shady annons, bara för regelverkets skull :)
Taktisk rullning {fr. eng. Tactical roll} - komplex manöver som ger operatören möjlighet att avbryta en pågående tactical faceplant.”
- SAOL (Sanningsministeriets Ambivalenta Ordlista)

Användarvisningsbild
HrodgarHippie
Hippie
Inlägg: 208
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:43 pm
Lag / förening: Cannibal Hippies
Aktiv sedan: 2004
Ort: SWE

Re: Frankensteinbyggen? Ratguns? Bilder? Tips?

Inlägg av HrodgarHippie »

Tycker du ska gå med i gruppen custom airsoft builds på facebook.. ;-)

Där finns det bl.a bilder på hur en bygger om en Mk23 med NERF-delar!

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Frankensteinbyggen? Ratguns? Bilder? Tips?

Inlägg av ohman »

Även "Airsoft Heretics Group" på FB kan falla dig i smaken om du inte redan är där :)
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Sanningsministeriet
Inlägg: 28
Blev medlem: ons nov 15, 2017 9:57 pm

Re: Frankensteinbyggen? Ratguns? Bilder? Tips?

Inlägg av Sanningsministeriet »

HrodgarHippie skrev:
mån nov 20, 2017 6:53 am
Tycker du ska gå med i gruppen custom airsoft builds på facebook.. ;-)

Där finns det bl.a bilder på hur en bygger om en Mk23 med NERF-delar!
ohman skrev: Även "Airsoft Heretics Group" på FB kan falla dig i smaken om du inte redan är där :)
Supertack för tipsen! Jag är lite FB-skygg av mig men detta lät ju väldigt bra!!
Taktisk rullning {fr. eng. Tactical roll} - komplex manöver som ger operatören möjlighet att avbryta en pågående tactical faceplant.”
- SAOL (Sanningsministeriets Ambivalenta Ordlista)

Skriv svar