Göra en KSP högljudd, hur bygga?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Användarvisningsbild
HrodgarHippie
Hippie
Inlägg: 208
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:43 pm
Lag / förening: Cannibal Hippies
Aktiv sedan: 2004
Ort: SWE

Re: Göra en KSP högljudd, hur bygga?

Inlägg av HrodgarHippie »

Ja, nu när du visar bilden och jag läser att du faktiskt skriver cylinderhuvud och inte pistonghuvud som jag på nåt sätt förvirrade fram så är vi ju på helt samma bana. Smart!

whorehouseblues
Inlägg: 2
Blev medlem: fre aug 23, 2013 12:01 pm

Re: Göra en KSP högljudd, hur bygga?

Inlägg av whorehouseblues »

HrodgarHippie en liten varning! Det där med att en gearbox till en m249a skulle vara oförstörbar, Glöm det och gör det fort! Dom spricker även om man kör dom helt standard. När man har otur så kan det gå fort men vissa kan hålla riktigt länge faktiskt. Nu har ju du en m60 och den lådan är ju lite annorlunda så jag törs inte säga att det är samma sak med den. Men bara som en liten varning :)

Lycka till!

Piratesque
Inlägg: 36
Blev medlem: tor mar 15, 2018 7:23 pm

Re: Göra en KSP högljudd, hur bygga?

Inlägg av Piratesque »

Kan ju bygga in en slagstiftsanordning för knallpulverband, då lär den både låta och synas. :D

Hmm, fick en idé för min beställda M60. Bygga en sådan där ljudförhöjande flamdämpare med kulsensor och ha mekanik för just knallpulverbandsmatning samt slagstift inuti (lite pillrigt men..). Usch, är inte bra att äta hälsosamt då hjärnan går för högtryck hela tiden ... får nog blanda ut broccolin med lite hamburgare och chips.

viqs
Inlägg: 222
Blev medlem: tis maj 08, 2012 3:29 pm

Re: Göra en KSP högljudd, hur bygga?

Inlägg av viqs »

Hpa med kort pipa och lång dwell låter högt om inte annat. Långt ifrån effektivt men låter gött
"Sacrifices must me made. Do you know how easy it'd be to just bang dudes? Easy as FUCK, but dicks aren't vaginas and you have to put up with the moods and bitching for the vag bro"

Skriv svar