Tokyo Marui Next gen M4 Sopmod, unika gearbox delar?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Muppetlord
Inlägg: 74
Blev medlem: mån mar 10, 2014 4:40 pm

Tokyo Marui Next gen M4 Sopmod, unika gearbox delar?

Inlägg av Muppetlord »

Var o köpte lite interna delar som jag tänkte ha till min TM M4 sopmod som jag har liggandes som projekt för tillfället.

Köpte vanliga V2 gearbox grejer, inget speciellt.

Satt senare o tittade lite på interna delar på Emperionstore och hittade en bunt saker som det står är till just TMs next gen bössor.
Det fick mig att undra, är det unika delar i en Next gen gearbox? Eller går det använda vanliga V2 delar också? :?

Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: Tokyo Marui Next gen M4 Sopmod, unika gearbox delar?

Inlägg av Erebus »

Har för mig att det är unika delar, iaf vissa saker är unika iom deras rekylsystem.
Osäker på hur det är med kuggarna men tex lagren för dom är 5,9mm iställer för 6mm och deras fjädrar är kortare än standardfjädrar.

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: Tokyo Marui Next gen M4 Sopmod, unika gearbox delar?

Inlägg av G-Enis »

De flesta delarna till nextgen är unika. Det som är kompatibelt med vanlig Aeg är i princip bara innerpipa, hopup-gummi, motor och cylinder (dock ej cylinderhuvet).

Kuggar, pistong, pistonghuvud, cylinderhuvud springguide, fjäder, nozzle, tappetplate och så vidare är unikt för nextgen.

Muppetlord
Inlägg: 74
Blev medlem: mån mar 10, 2014 4:40 pm

Re: Tokyo Marui Next gen M4 Sopmod, unika gearbox delar?

Inlägg av Muppetlord »

Attans. Jaja, det var ju i alla fall tur att man inte öppnat något av det man köpt så kan nog lämna tillbaka det. :)

Har kollat lite på delar och det verkar finnas två olika versioner tex:

http://emperionstore.com/hard-piston-ve ... theus.html
och
http://emperionstore.com/hard-piston-ve ... theus.html

Någon som vet vad det är för skillnad?

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: Tokyo Marui Next gen M4 Sopmod, unika gearbox delar?

Inlägg av G-Enis »

Den ena (v1) är till nextgen ak/g36. Den andra (v2) till nextgen m4/hk416. Det står på sidorna du länkar om du scrollar ner lite ;)

Muppetlord
Inlägg: 74
Blev medlem: mån mar 10, 2014 4:40 pm

Re: Tokyo Marui Next gen M4 Sopmod, unika gearbox delar?

Inlägg av Muppetlord »

G-Enis skrev:
ons maj 16, 2018 8:24 pm
Den ena (v1) är till nextgen ak/g36. Den andra (v2) till nextgen m4/hk416. Det står på sidorna du länkar om du scrollar ner lite ;)

Oh... :oops:

Skriv svar