Gearbox till g36?!

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Blomman94
Inlägg: 66
Blev medlem: ons maj 22, 2013 9:03 pm

Gearbox till g36?!

Inlägg av Blomman94 »

Håller på att bli tokig Då jag inte hittar en enda Gearbox till en g36....min bössa har legat i delar i snart mer än ett år.

Original boxen får jag inte till i fungerande skick då jag är en usel meck och skulle vilja ha en GB med quickspring chance!
Någon som vet en bra GB till g36?

Welle
Inlägg: 394
Blev medlem: mån maj 07, 2012 5:55 pm

Re: Gearbox till g36?!

Inlägg av Welle »

Lite finare, lite bättre

Blomman94
Inlägg: 66
Blev medlem: ons maj 22, 2013 9:03 pm

Re: Gearbox till g36?!

Inlägg av Blomman94 »

Den ska tydligen inte passa till en g36 enligt jmas sjöva.... mailade dom och frågade, vet ju att det behövs vissa delar till 36an men blir osäker om den här gbn tillåter dom delarna.

Har köpt 2 (retro arms)andra gbs innan och dom gick det ej att sätta dit 36ans delar

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Gearbox till g36?!

Inlägg av ohman »

Du kan alltid kolla med Ares om du kan beställa en komplett gearbox från dem?

De har Quick Change på sina (samma som Umarex/S&T). Dock får du också microswitch-trigger.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Metalman_666i
Inlägg: 65
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:19 pm

Re: Gearbox till g36?!

Inlägg av Metalman_666i »

Har inte G36 en V3 box som standard? Trodde de flesta gearboxar funkade. Dock har jag tyvärr ingen koll på vilka som har quick change.

Kika här https://shop.ehobbyasia.com/catalogsear ... t_limit=60 jag orkade själv inte leta i träsket. ehobbys söksystem är rätt kasst för de tar med allt med G36 i även om man söker specifikt på g36 gearbox, vilket är jobbigt. Lycka till :D
Äntligen en stolt ägare av en VFC 416 och en G&P Navy Seals MOTS M4 :D

Blomman94
Inlägg: 66
Blev medlem: ons maj 22, 2013 9:03 pm

Re: Gearbox till g36?!

Inlägg av Blomman94 »

Jo det är v3 men dom jag testat har inte haft dom nödvändiga hålen för några av g36ans delar på Gearboxen 😐 skiter nog i qs och försöker mig på org boxen igen...

Lookeedog
Inlägg: 4
Blev medlem: tor apr 19, 2018 11:37 am

Re: Gearbox till g36?!

Inlägg av Lookeedog »


Skriv svar