TM kompatibla g36or?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Blomman94
Inlägg: 66
Blev medlem: ons maj 22, 2013 9:03 pm

TM kompatibla g36or?

Inlägg av Blomman94 »

Någon som vet av erfarenhet vilka tillverkare förutom jg som gör TM kloner på g36or?

Det jag är ute efter är att ha en g36a i polymer istället för jgs lite mer plastisk och m4adapter och ett Airsoft pro hop hus i,. Har hittat lite blandad info om src om hopen passar eller ej :?

Lite tips uppskattas 😁

Mvh Arvid

ohman
Inlägg: 1687
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: TM kompatibla g36or?

Inlägg av ohman »

På rak arm om du vill ha bra kvalitet så Umarex/Ares/S&T/Specna Arms. Men de är inte TM-kloner, utan har i mitt tycke en mycket bättre design, inklusive snabbt fjäderbyte.

Men vill du ha en TM-klon med bra kvalitet så är det väl CA som gäller.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Herr Nilsson
Inlägg: 189
Blev medlem: lör feb 23, 2013 1:42 pm

Re: TM kompatibla g36or?

Inlägg av Herr Nilsson »

CA har ett udda hus:)
Bier,Bratwurst undt Sauerkraut!

Callahan
Inlägg: 483
Blev medlem: tor maj 17, 2012 12:52 am

Re: TM kompatibla g36or?

Inlägg av Callahan »

Vill man ha TM kvalitet så finns det inga genvägar! :D
------------------------------------------
Länk till mina affärsredovisningar!
https://www.airsoftsverige.com/forum/vi ... an#p234242

Blomman94
Inlägg: 66
Blev medlem: ons maj 22, 2013 9:03 pm

Re: TM kompatibla g36or?

Inlägg av Blomman94 »

Tydligen ska Airsoft pros hophuset passa src 🤔 den har ju allt jag söker externt och m4 adapter ska passa efter lite lätt slipning 🤔

ohman
Inlägg: 1687
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: TM kompatibla g36or?

Inlägg av ohman »

Så vitt jag vet så passar alla vanliga G36 hop hus i SRC. Men kräver då att man även byter magasinbrunnen. Men ska du ändå byta till en M4 brunn och i samma veva byta hop up hus så bör det funka fint också.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Skriv svar