Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Esox Lucius
Inlägg: 49
Blev medlem: lör sep 01, 2018 2:37 pm
Aktiv sedan: 2018
Ort: Sthlm

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av Esox Lucius »

Evojenza skrev:
sön sep 23, 2018 8:21 am
Väcker liv i denna gamla tråd istället för att ska ny.

Har bara spelat sedan augusti 2018 men nästan enbart använt ASG Open Blaster Bio (0,25 och 0,28) samt ASG Blaster Tracer 0,25 i min G&G CM16 SRL (originaldelar inkl. 6,04 mm precisionsinnerpipa). 0,25:orna (vita bio) har även fungerar felfritt i min KJW G17 GBB. Aldrig haft ett enda problem och detta är dom kulor jag lär fortsätta använda tills vidare. Har väl skjutit i alla fall 8000 kulor av dessa varav över 2000 varit Tracer.
Även använt en påse med 2000 Longbow bio 0,28 som matade utan minsta problem.

Just Bio Tracers är lite kinkigt att få tag i. Funderar själv på att beställa en påse BLS Eco-Friendly 6MM Airsoft Tracer BB från weapon762.com och prova dessa då jag föredrar att spela med enbart Tracer rounds på CQB-banor som är inomhus. Finns i storlek 0,20. 0,25 och 0,30.
Senast redigerad av 1 PFT Hagbard, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Tagit bort onödigt långt citat.

Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: Vilka kulor är bäst resp. Sämst

Inlägg av Erebus »

Har kört med både ASG Open Blaster (0.25 och 0.28) och G&G (0.25) utan problem.

När det gäller tracers har jag testat Madbulls BIO tracers (0.25) och det lilla jag har testat dom har dom funkar bra, har dock inte hunnit testa dom tillräckligt för att kunna rekommendera dom dock, (inga problem med matningen eller nåt liknande under det jag har använt dom dock).

Skriv svar