Mest verklighetstrogen Glock 17

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Butcher82
Inlägg: 191
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:16 pm

Re: Mest verklighetstrogen Glock 17

Inlägg av Butcher82 »

Jag kan hålla med Carnated till en viss del, du kan inte säga att reservdelar samt uppgaderingsdelat till en KSC inte finns för det beror helt och hållet på vart du letar.
Håller med om att det blir bättre att köpa en TM Glock och uppgradera för att få en bättre prestanda dock, men du kan få nästan lika bra prestanda på en KSC GLock om pengar och tid att leta reda på rätt delar inte är en fråga.

Min åsikt bara.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Salle78
Inlägg: 5
Blev medlem: ons maj 23, 2012 6:33 pm

Re: Mest verklighetstrogen Glock 17

Inlägg av Salle78 »

Hej på dig.

Jag har endast haft ett fåtal pistoler genom åren och kan säga direkt (för min egen del) att WE gör en fantastisk glock 18c.
Denna finns att köpa på D-Gear ( http://www.d-gear.se/?page=/shop/flypage&p=6680&c=227 ) där jag köpte min.

Lycka till.
"Det måste vara vår, det luktar tång på dass"

Carnated
Inlägg: 59
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:13 pm

Re: Mest verklighetstrogen Glock 17

Inlägg av Carnated »

Butcher82: Det finns absolut delar! Och jag har inte mycket ont att säga om KSC orginal. Men där i mot KWA.. omg säger jag bara. visst du kan uppgradera. Men det kommer fortfarande skilja någon hundrig för att få mycket mer picka.

Salle78: Har testat WE 1911 och vart allt annat än impad. alla skruvar internt var inte åtskruvade, innerpipan wobblade runt som en sladdertask, "metallen" kändes rakt igenom som plast, 10 meter var max för att garantera klockren träff på en person. Testade att uppgradera med 6.03 madbull pipa, king arms gummi och marui hop up hus. Då skjöt den funktionerligt. Men inte klockrent.
WE g18 har en trevlig ram och rätt ok finnish på manteln. Men precision om jag ska dömma på videos jag sett är verkligen inget jag hurrar för. Fördelen är iofs att den är Marui kompitatibel. Så du kommer ha massa reservdelar. Och priset är lockande. Men jag måste ändå ifråga sätta om det är värt att satsa på lägre hållbarhet, precision och realism när man ska använda den så pass mycket och hårt som trådskaparen kommer göra. I think not.

Firefly
Inlägg: 33
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:33 pm

Re: Mest verklighetstrogen Glock 17

Inlägg av Firefly »

Jag har en TM Glock 17, jag har inte modifierat den utan den är helt original och den passar i både mitt BHI Serpa hölster och i mitt Safariland 6004 hölster. I Serpa:t så sitter den lite tight men i Safarilande:t sitter den riktigt bra. Safariland hölstret är ett 6004 för Glock 17 med Surefire X300 vapenlampa, Serpa:t är också gjort för en Glock 17. Det bästa för dig hade ju varit att kunna prova de olika Glockarna och se vilka som passar i dina hölster och maggfickor.

Salle78
Inlägg: 5
Blev medlem: ons maj 23, 2012 6:33 pm

Re: Mest verklighetstrogen Glock 17

Inlägg av Salle78 »

Carnated: Den WE Glock 18c jag pangade med gick som ett skollat troll :D
Piss det där med 1911:an. Jag kan bara ge tips på vad JAG har provat och den Glock 18c var utomordentligt bra.
Senast redigerad av 1 Jay, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Don't quote
"Det måste vara vår, det luktar tång på dass"

Skriv svar