Umarex G36c

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
argy89
Inlägg: 21
Blev medlem: mån maj 21, 2012 8:19 am

Umarex G36c

Inlägg av argy89 »

hej hej! jag är ny här på forumet och har nyss köpt min första bössa, En Umarex G36C.

jag är nöjd med den såhär länge, men den saknar en i min åsikt viktig estetisk detalj... en ljuddämpare.

Så jag undrar om det finns någon till den här specifika bössan som passar.

Antar att man bara kollar på vad det är för storlek på gängen på ytter pipan och utrymmet som finns inuti batteri facket.
som sagt jag är helt ny till allt det här och kanske bara gör bort mig här men om det är nån som vet hade det varit trevligt att få reda på:)

tack på förhand / Emil

Kalle
Inlägg: 181
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:07 pm

Re: Uramex G36c

Inlägg av Kalle »

Steg 1: Skruva av flamdämparen. Minns inte om det är CW eller CCW-gängor, orkar inte gå och kolla på min. :P ^^ Det märker du iaf.

Steg 2: Hitta ljuddämpare med 14mm CW eller CCW -gänga, vilken det nu är, köp.

Steg 3: Skruva på ljuddämparen.

Profit!


Nästan alla airsoft-ljuddämpare med 14mm gänga kommer att passa så länge den är gängad åt rätt håll dvs. Sen är det bara upp till dig att välja vilket utseende du vill ha.
"Wir sind Deutsche, es ist was wir machen!"
- Kirschenbauer Airsoft Uppsala
Följ oss på facebook!

Sabre
Inlägg: 255
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:07 pm

Re: Uramex G36c

Inlägg av Sabre »

Umarex G36:or har CW gängor på sina.
I och med att du skaffar en ljuddämpare så tipar jag på att du även skaffar en längre innerpipa (vilket är oftast skället för att ha en ljuddämpare utöver att det ser coolt ut), varav m4 längden (380mm-isch) passar gött beroende på hur lång silencern äro.

Hoppas detta vart till hjälp. :)
"Alla orkar alla vill! Fram med batongen och sprättä med spägän!"

Oiric
Inlägg: 119
Blev medlem: ons maj 09, 2012 11:13 am
Lag / förening: Team Irony
Aktiv sedan: 2008
Ort: Stockholm

Re: Uramex G36c

Inlägg av Oiric »

Annars kan man ju använda ljuddämparen som ljuddämpare. Det fungerar faktiskt om man stoppar dämparen med rätt material. Jag har funnit att jute lindat runt en AEG-fjäder fungerar mycket bra. Annars fungerar det lika utmärkt med memoryfoam (sånt som finns i Tempur-maddrasser/kuddar) runt någon form av cylinder, litet plaströr till exempel.

IMO ett vettigare alternativ än att ha den som pipförlängare.

argy89
Inlägg: 21
Blev medlem: mån maj 21, 2012 8:19 am

Re: Umarex G36c

Inlägg av argy89 »

tack för alla svaren! att få mindre oljud i bössan är frästande men jag måste nästan säga att längre pipa vilket jag antar betyder lite
rakare kulbana och ökad träffsäkerhet låter mer som min grejj.

Då har jag två frågor om hur svårt det är att byta inner pipa?(antar att det finns videos på det) och om det är värt att skaffa sig en trim-pipa eller vad det heter?
alltså en med mindre frigång för kulan därmed bättre kompression om jag förstått det rätt:P

Rythm
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:52 pm

Re: Umarex G36c

Inlägg av Rythm »

En pipa förbättrar framförallt precision. Kompressionen påverkas förvisso, men så pass lite att det inte är av praktisk betydelse.

Sabre
Inlägg: 255
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:07 pm

Re: Umarex G36c

Inlägg av Sabre »

argy89: Den åker framförallt längre. :P
Inte svårt alls att byta precisionspipa (speciellt på Umarex, då den är så lätt att ta isär (i princip som den riktiga).
Vill du att den åker längre eller träffar mer på samma ställe? Finns ju olika storlekar (innanmåten) på dem som gör olika effekter.
T ex. 6.04-6 gör så att den åker längre, medans 6.02-01 ger bättre precision.
6.03 är den som är mittemellan.

Här är en video på pip byte (visserligen mer avsett för att byta hop up, men han går även igenom hur man trär på pipan igen);
http://www.youtube.com/watch?v=gp9RXhIFqGE

Lycka till med fixande. :D
Senast redigerad av 1 PFT Hagbard, redigerad totalt 0 gånger.
Anledning: Citering.
"Alla orkar alla vill! Fram med batongen och sprättä med spägän!"

Skriv svar