Bästa MP 5:an?

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
Mixe
Inlägg: 181
Blev medlem: lör aug 18, 2012 10:20 pm

Re: Bästa MP 5:an?

Inlägg av Mixe »

Mycket bra info! Och prestanda? Hur skjuter den? Vet du om det går att uppgradera/hitta reservdelar någorlunda lätt?

fluffgroda
Inlägg: 12
Blev medlem: lör jun 02, 2012 5:13 pm

Re: Bästa MP 5:an?

Inlägg av fluffgroda »

Den skjuter bra. Har inte känt något behov av att byta innerpipa i den än. Har inte hittat bra info om dess diameter, men uppges på en del sajter att vara 6.03 från start.

Röda stjärnan har en hel del src-saker i lager om det behövs. Sen är den inte helt kompatibel med TM. Det är en ver 2 gearbox i den, men kroppen är SRC. Raset från cyman passar t.ex bara nästan på SRC:n. Cymamaggen går dock in med lite lätt våld och matar sedan på bra.
Bier, Wurst und Sauerkraut!

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Bästa MP 5:an?

Inlägg av Bloodneed »

ja ..altså .. v2 box sitter det väll i alla mp5or? ..obundet till fabrikat..
CTR EP3 Championship White, nuff said

fluffgroda
Inlägg: 12
Blev medlem: lör jun 02, 2012 5:13 pm

Re: Bästa MP 5:an?

Inlägg av fluffgroda »

Visst är det så. :)
Bier, Wurst und Sauerkraut!

ADAM
Inlägg: 250
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:55 am

Re: Bästa MP 5:an?

Inlägg av ADAM »

Alla MP5 har v2-box förutom MP5K som har v3-box och TW5 som drivs med lakrispuckar
Grundare av Vapenbutiken i Stockholm
Stödmedlem i PanzerFaust
[color=#00AA00]Paxz[/color] skrev:Sure thing boss

humlan
Inlägg: 11
Blev medlem: ons maj 16, 2012 1:38 am

Re: Bästa MP 5:an?

Inlägg av humlan »

Tw5 har ett problem enligt mig har "bara" 40 boll i maget. blir jobbigt att spela med folk med midcap

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Bästa MP 5:an?

Inlägg av Bloodneed »

@humlan! japp det stämmer ..även jag hade otroligt svårt för att det inte fanns bättre alternativ till detta . förstår crowden som gillar ammo begränsningar men en midcap 100ish version hade varit fint
CTR EP3 Championship White, nuff said

iTz Lorenzzon
Inlägg: 5
Blev medlem: mån okt 29, 2012 9:05 am

Re: Bästa MP 5:an?

Inlägg av iTz Lorenzzon »

Men vad tror ni skulle hända om jag skulle ta min cm.049 (inte bytt ut någonting i gearboxen) som går i runt 118m/s och byta fjäder till 100m/s?
För om det skulle gå så skulle det troligen lösa problemet för att den skjuter för slöt och skjuter för hårt.

Annars så rekommenderar jag denna bössa hårt med tyngden på den, känslan med EBB o så vidare.

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Bästa MP 5:an?

Inlägg av ohman »

Det går med all sannolikhet utmärkt att göra så, du bör få en lite högre rate of fire, samt att den skjuter närmare 100 m/s. Dock kan detta variera lite beroende på hur tät din bössa är.
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

iTz Lorenzzon
Inlägg: 5
Blev medlem: mån okt 29, 2012 9:05 am

Re: Bästa MP 5:an?

Inlägg av iTz Lorenzzon »

Ska beställa hem en 100 fjäder och testa nu.

Men är lite rädd att den ska slå sönder själva gearboxen som den gör på dom flesta mp5:orna.
Men det ska nog inte hända med tanke på att den den är gjord i stål. :D

Skriv svar