vfc / G&G - Scar L Köpråd

Allmänt om airsoftvapen och det som hör därtill. Frågor om eldrivna vapen hör hemma direkt i roten. För andra vapentyper finns särskilda delar.
LB
Inlägg: 1
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:08 am

vfc / G&G - Scar L Köpråd

Inlägg av LB »

Som sagt, om någon har lite bra råd och tips om dessa tillverkare av Scar L.
Jag är ute efter en solid skogsbössa med hög kvalitet både externt och internt.

Har hört att vfc ska ha väldigt hög kvalitet på det externa delarna och fina detaljer samt en unik lösning på kabeldragningen bak till stocken. Men jag har dock hört lite sämre kvalitet på det interna, främst kablarna i gearbox och till motorn.
Jag har aldrig ägt någon vfc-bössa men de verkar hålla hög standard på sina vapen.

Jag har inte någon direkt kunskap om G&G`s scar L förutom att G&G brukar göra bra skit.

Så om någon har ägt eller har erfarenheter av någon av ovanstående tillverkare till Scar L så får ni gärna dela med er av era kunskaper och erfarenheter. Dementera gärna det jag uppfattat om att vfc har lite sämre kvalitet av det interna.
Och jag är som sagt bara intresserad av just Scar L.
//LB :geek:

Supernaut
Inlägg: 603
Blev medlem: fre maj 04, 2012 10:26 pm

Re: vfc / G&G - Scar L Köpråd

Inlägg av Supernaut »

Nu har jag inte erfarenhet av SCAR, men de andra G&G-vapen jag hanterat har varit av medioker kvalitet på utsidan. VFC å andra sidan är det mest Gucci jag sett i airsoftväg när det gäller utsidan. Jag brukar gå på ytan, det är inte så svårt eller dyrt att byta lite kablar, men inga pengar i världen kan kan fixa ytbehandling, kvalitet och detaljer. Om ingen med relevantsre erfarenhet säger emot mig: köp VFC. Sure, du kanske får lägga några kronor mer på internals, men det är ju bara pengar. :)

Bakgrund: flera VFC AK's i laget, det går inte att jämföra kinaklonerna med dessa. En i laget köpte en AK från G&G. Extremt usel metall, OK finish, box som rasade gång på gång, ful plast, etc. Utseendemässigt, iaf när det gäller AK, är kinakloner av VFC snyggare än G&G.

Skriv svar