En dröm uppfylls - Hummer

Bilder och filmer på spelare i sin utrustning som inte är impressions.
Mason
Inlägg: 230
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:30 pm

Re: En dröm uppfylls - Hummer

Inlägg av Mason »

Satfläsk vad nice! Paxar tornet!

@Kether. För att han undermedvetet egentligen vet att om vi tjatar tillräckligt så ger han sig till slut :D

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: En dröm uppfylls - Hummer

Inlägg av Genocide »

Then again...

Vi vet typ alla att vi sett fram emot dagen då den enda airsoftaren i sverige faktiskt skulle skaffa sig en H1.
Men Kether har rätt i att det inte är as relaterat.

MEN, om du slänger upp bilder där du är kittad med H1 bredvid blir det en annan grej:P
NOW GO TO WORK!

Grattis till din drömbil, men posa med vapen istället för huvtröja om du ska posta 8-)
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Kether
Admin
Inlägg: 999
Blev medlem: lör maj 05, 2012 7:11 pm

Re: En dröm uppfylls - Hummer

Inlägg av Kether »

Då tycker jag att vi tjatar ihjäl honom.

Synd att han bor så långt norrut så man bara får se hans fordon om man åker på Berget... :(

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: En dröm uppfylls - Hummer

Inlägg av Genocide »

Jag tror faktiskt att du kan få träffa honom även om du inte åker på berget. Fråga snällt så bjuder han säker på kaffe:P

Och oddsen att sig dig på berget är minimala ;)
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

A_Müller
Admin
Inlägg: 320
Blev medlem: mån maj 21, 2012 2:41 pm

Re: En dröm uppfylls - Hummer

Inlägg av A_Müller »

Som sagt, den skall stå bepansrad med MK19 i tornet, allt annat är undermåttligt dig Jeep_Tom. :mrgreen:
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

jeep_tom
Inlägg: 6
Blev medlem: ons jun 13, 2012 8:17 pm

Re: En dröm uppfylls - Hummer

Inlägg av jeep_tom »

Kether:

Du har rätt i massvis av det du säger. Köpa en H1 kan vem som helst göra.

Precis som känt har jag ett stort bil och fordons intresse. Jag har mina "leksaker" på cruisingar, träffar, till nytta på gården etc. Och ibland sticker jag med nått fordon till airsoftspel. Inget av mina fordon är huvudskligen airsoftfordon. Hade jag vartit delaktig i ett lag, där alla prioriterade fordon lika mkt, så hade det hela sett mkt mer annorlunda ut med mer kittade och strikt airsoftinriktade fordon.

Men jag spelar inte längre i ett lag, och har under en väldigt liten tid varit aktiv i ett lag. Och inte heller så aktivt inom airsoft för den delen numera. Men ibland lockas jag ut till större spel för att stilla mitt kvarvarande fordonsintresse, samt uppfylla en ofta behövande roll som fordonsförare. Det blir likxom att slå 2 flugor i en smäll.

Skulle jag ha ett jobb där ja saftar in pengar som fan, då skulle jag lätt slänga ut åbäket i skogen och få karossen sönderskjuten, men å andra sidan har man vanligt svenssonjobb måste man tänka på den ekonomiska biten, därvid blir den tråkiga delen att man kan inte låta alla fordon bli sönderskjutet. Dock hindrar ju som sagt inte detta fordonet att kunna fylla en annan roll inom airsoft? Jag åker med mig själv och mina fordon till ett större spel, brukar köra åt något lag eller liknande. Sedan åker jag hem och reparerar eller målar om pga skador. Detta gör jag självklart för att det är mitt intresse, men allt har sin gräns, det håller inte att göra så med en H1 i detta skick.

MEN..

Bättre bilder kommer att komma. Har som sagt bara haft bilen 2 veckor ännu. Det kommer att komma bilder från offroadkörning. Håller även på o kikar på att ta lite fräna temabilder med uniformerade soldater mm.

Det jag kan erbjuda det är det jag lägger upp i denna tråden. Som sagt inget av mina fordon är direkta airsoftfordon så kanske inget passar på detta forum? även om det dock någon enstaka gång använda i airsoft? och är det inte intressant, eller finns det något annat som kanske föder mer inspiration, intresse, eller väcker drömmar hos andra mer aktiva airsoftare där ute, Så vänligen lås tråden och kolla på andra trådar istället =) Men det var nog lite fel av mig att lägga tråden här, den skulle kanske passa bättre under skitsnack exempelvis?


Som svar på det andra: Reservdelar finns massvis på ebay. Mkt delar är standard från andra bilar även. Rätt billiga delar vad jag sett hittils så som bromsbelägg mm. Går även att beställa delar via bilformor i Sverige. Eller kan man regga sitt eventuella företag hos Hägglunds och skriva slutanvändaravtal och köpa delar via dem som jag förstått det.

Långkörning drar den 2 liter, stadskörning närmare 3 liter skulle jag gissa på. Reggad som Tung LB, dvs C kort krävs. Totalvikt 4,6 ton.

Japp det fanns en video som TV4 motorbloggen gjorde om mina bandvagnar där jag sa att jag drömde om en Hummer. Finns även ett nyare reportage ifrån en nyligen arrangerad bilmässa där dom intervjuar mig för att jag precis dagen före köpt mig denna.

Och jag är rätt snäll, alla får komma och hälsa på oavett om det är kolla fordon, kika på mina airsoftvapen eller snacka skit :D

Skriv svar