"Leka krig" Airsoftdokumentär

Bilder och filmer på spelare i sin utrustning som inte är impressions.
Whopper
Inlägg: 217
Blev medlem: fre nov 09, 2012 12:23 am

Re: "Leka krig" Airsoftdokumentär

Inlägg av Whopper »

Vet inte hur jag kom in på den här tråden men kan inte låta bli att skriva, dokumentären var rolig. Kan helt klart se hur hobbyn kan missuppfattas ifrån en ovetandes perspektiv. Vet inte om dokumentären förbättrade syn på hobbyn men ett tappert försök. Pratade nyligen med en som blev förvånad att vi skjuter på varandra när jag nämde mitt senaste missöde. En skur med kulor i ansiktet från ca 3m, efter att jag skrikigt träff och var på vägg upp bakom mitt skydd haha, fläskläpp och bulor blev det.
Tydligen finns det en hel del som tror att man bara skjuter på tavlor och burkar m.m med airsoft bössor... måste erkänna att jag sköt på min första tavla nyligen för att försöka ställa in siktet utan framgång, men innan dess kan jag inte minnas att jag skjutit på något annat än folk som kravlat runt i skogen.

Slog mig lite att många aggresiva kommentarer på tex youtube nog kommer ifrån folk som tror airsoft är nån bs variant på en vanlig bössa, ungefär som ett fjantigare luftgevär och används till samma sak som ett vanligt luftgevär, prickskytte. Tex den här censurerade kommentaren jag såg under ett GI TV klipp "Whats the point? Get a real gun you ******* action figure!". Uppenbarligen har han inte förstått vad poängen är, och jag tror att det är så med en hel del. Visst jag gick skytte i många år och det gick bra, men efter salongsgevär gick jag aldrig över till nästa steg, det var bara för tråkigt.
Airsoft för mig är för svårt att förklara, som nämns i dokumentären. Varför sitta och spela data när man kan få kondis och skjuta på varandra på riktigt. Det är kul men lite dubbelmoraligt för jag är helt emot riktigt krig, det är bara kul tills någon gör sig illa. Men kan inte komma ifrån att både bössor och gear är väldigt snygga och coola ändå. Tror dock att dom flesta som tycker illa om airsoft ändrar uppfattning efter att ha provat ett spel med en schysst aeg och inte en gammal spring pistol ifrån 90talet.

Paintball är kul det med, men det är mer "sportigt" om man får säga så. Det passar som det också. Airsoft är lite mer cosplay/lajv aktigt/realistiskt.

manuva
Inlägg: 5
Blev medlem: tor nov 08, 2012 1:46 am

Re: "Leka krig" Airsoftdokumentär

Inlägg av manuva »

.

Skriv svar