Posing 2013 - Diskussion

Bilder och filmer på spelare i sin utrustning som inte är impressions.
robovich
Inlägg: 152
Blev medlem: mån jul 16, 2012 4:47 pm

Re: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av robovich »

Hälge skrev:Dax att splitta lr göra en ny tråd?
På vilken sida man än står så är diskussionen intressant.
Men inte så mkt posing längre =)

+1.
Snabb i käften, Snabb som fan på att springa och undvika att bli träffad, mindre bra på att träffa.

themetalpope
Inlägg: 134
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:30 pm

Re: Sv: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av themetalpope »

Kan inte annat än hålla med gällande att man inte bör åka till eller ifrån spel i uniform.
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

Humlan666
Inlägg: 7
Blev medlem: lör maj 04, 2013 10:15 pm

Re: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av Humlan666 »

Verkar som det enda vi är överens om är att diskussionen är på fel tråd och att det behöver sättas upp entydiga riktlinjer av en central organisation. Gäller egentligen alla regler... Sveriges Airsoftförbund, ja tack.
SST-Vi är fan inte bra, men vi har jävligt skoj!
Lagpresentation: viewtopic.php?f=106&t=17389
SST Media: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 25&t=17778
AK5 Ceasar, AK4, Pskott86 appreciation Club

Boogieman
Inlägg: 311
Blev medlem: mån maj 14, 2012 10:56 am

Re: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av Boogieman »

Nej, det är vi inte överens om. Vi har riktlinjer och regler, de har SFS-nummer. Vill man ha en tolkning av dessa kan man sluta samman sig i förbund, men om det bästa det nuvarande förbundet kan leverera är det som listas ovan sköter jag hellre mina egna utredningar även fortsättningsvis. Är någon sugen bidrar jag gärna även till andra som vill ha en professionell och korrekt utredning. Jag förstår om inte alla föreningar eller lag kan ha tre jurister som gör sånt här, därför hjälper vi som sagt gärna till.
Men, splittningen kan vi kanske ta snart?
CO ST36
Arrangör Hearts And Minds

"SEALs letar refbilder på mig" -okänd

Humlan666
Inlägg: 7
Blev medlem: lör maj 04, 2013 10:15 pm

Re: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av Humlan666 »

ST36, varsågoda ni är välkomna att gå själva hädanefter, när ni ändå tycker ni är bättre än alla organisationer. Denna diskussion är slut från min sida. "Jurister" exxa först...
SST-Vi är fan inte bra, men vi har jävligt skoj!
Lagpresentation: viewtopic.php?f=106&t=17389
SST Media: http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 25&t=17778
AK5 Ceasar, AK4, Pskott86 appreciation Club

Runner
Inlägg: 127
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:42 pm

Re: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av Runner »

Robovich: Det anses fortfarande som stöld när du innehar saker som du vet inte är dina eller att du har rätt att inneha dem. Oavsett om du köpt dem på internet eller ej.

Jesus
Inlägg: 69
Blev medlem: mån jun 11, 2012 5:09 pm

Re: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av Jesus »

Runner: Nej, där har du fel. Stöld kräver att man rent fysiskt tar egendomen i fråga från dess rättmätige ägare. Har man köpt saker av någon är det alltså inte stöld. Hade jag känt att det fanns behov av det hade jag utrett saken närmre, men det behovet ser jag inte. Det du sysslar med nu däremot kan mycket väl falla under brottet förtal, se BrB 5:1. Har du bevis för att robovic stulit någon kan du ringa polisen och upprätta en anmälan om det, om inte kan du låta bli att anklaga honom för det här, den typen av skitkastande är inte konstruktivt.
SIC ST36
Arrangör av Hearts and Minds

"Får jag lov att formulera en egen tumregel? "Formulera inga tumregler inom områden inom vilka man inte har utbildning inom."" - MikeKilo

NSW01
Inlägg: 4
Blev medlem: fre maj 10, 2013 6:22 pm

Re: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av NSW01 »

Dags för Chefen att blanda sig i denna soppa.....

Som chef för laget S.A.G, och hängiven airsoftare anser jag att denna diskussionen härmed avslutas. Jag VET att robovich INTE har stulit. Sen kan man tycka vad man vill gällande det ena och det andra. Robovich har fattat grejen och fullt villig till att ta till sig KONSTRUKTIV kritik i ärendet.
(Skall jag vara tvungen att försvara min ställning och lagmedlemar?)
"64 TON PANSAR ÄR 64 TON PANSAR, JÄGARJÄVEL"

Runner
Inlägg: 127
Blev medlem: lör maj 19, 2012 9:42 pm

Re: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av Runner »

Jesus: Jag vet att han köpt stöldgods, ja.
Man kan inte köpa kroppsskydd 90 civilt :)

robovich
Inlägg: 152
Blev medlem: mån jul 16, 2012 4:47 pm

Re: Posing 2013 - Diskussion

Inlägg av robovich »

Snabb i käften, Snabb som fan på att springa och undvika att bli träffad, mindre bra på att träffa.

Låst