Pistoler och Backupvapen 2013 - Kommentarer

Bilder på airsoftvapen.
Seraph
Inlägg: 137
Blev medlem: tor maj 10, 2012 8:11 am

Re: Pistoler och Backupvapen 2013 - Kommentarer

Inlägg av Seraph »

Ok, tittade på mekanismen nu och tror det blir svårt på en TM glock pga små toleranser. Blir kul att se om du lyckas!
The bitterness of poor quality lasts long after the sweetness of low price is forgotten.

www.facebook.com/seraph.green
www.instagram.com/seraph_green

Kastman
Inlägg: 42
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:30 pm

Re: Pistoler och Backupvapen 2013 - Kommentarer

Inlägg av Kastman »

Misstänker det jag med men skall exprimentera lite ikväll med manteln jag har liggandes om jag hinner.

TASS
Inlägg: 36
Blev medlem: ons maj 09, 2012 4:14 pm

Re: Pistoler och Backupvapen 2013 - Kommentarer

Inlägg av TASS »

Seraph: Är hölstret byggt för att man ska kunna ha ett sånt sikte på eller är det nå spezial?

Hur tycker du att recoil spring guiden funkar? Hade en sån tidigare men upplevde att den hade en tendens att gänga ur sig av rekylen. Har du löst det med Loctite eller liknande?
e03ta skrev:In total, you were viewed 2 times and no people expressed interest in you.
You are more desirable than less than 20% of 17,079,157 people.
Mina affärsredovisningar

Seraph
Inlägg: 137
Blev medlem: tor maj 10, 2012 8:11 am

Re: Pistoler och Backupvapen 2013 - Kommentarer

Inlägg av Seraph »

Hölstret är byggt för det som du ser på bilden här ovan. Jag har dock aldrig haft något problem med recoil spring guiden...
The bitterness of poor quality lasts long after the sweetness of low price is forgotten.

www.facebook.com/seraph.green
www.instagram.com/seraph_green

TASS
Inlägg: 36
Blev medlem: ons maj 09, 2012 4:14 pm

Re: Pistoler och Backupvapen 2013 - Kommentarer

Inlägg av TASS »

Ah! Missade den bilden. Skönt att du inte haft strul med den. Kanske bara var min som var lite off-spec eller bara sliten. (Lite hit-and-miss med Guarder.)
e03ta skrev:In total, you were viewed 2 times and no people expressed interest in you.
You are more desirable than less than 20% of 17,079,157 people.
Mina affärsredovisningar

5224
Inlägg: 320
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:30 am

Re: Pistoler och Backupvapen 2013 - Kommentarer

Inlägg av 5224 »

Oj, missade din kommentar där Nielsen!

Testsköt den efter jag plockat ihop den:
http://www.youtube.com/watch?v=JMUHA9TacqI

Hmm, what to say?
Den ser bra ut, tog dock bort felaktiga markings som fanns och "graverade" in egna och målade om den, all metall, verkligen all, är pot metal så det gick rätt lätt. Däremot så är det lite lustig konstruktion på avtryckare, den spänns inte upp alls när hammaren är spänd så det är långt tryck både i singel action och double action.
Tryckpunkten verkar även ha två lägen, det första så långt bak som man skulle förvänta sig, men av någon anledning verkar den mata inkonsekvent när man bara släpper upp dit (fattar inte varför, alls) medan det andra läget/"klicket" i avtryckarens främre position verkar funka felfritt.
Har inte min chrono hemma än, men spontant känns det som den skjuter på tok för hårt första magasinet, de efterföljande 2-4 verkar ha rimligare fps för att sen inte orka cykla stabilt längre.

EDIT: just det! Bakre siktet (som är ställbart till fantasilängder precis som det riktiga) är gjort i plast, känns lite so so.
Efter att ha tittat på den här videon:
http://www.youtube.com/watch?v=GOYG8KpwA1c
..så är jag inte lika övertygad om att trycket är fel, verkar vara väldigt långt på originalet med. ;)
Man field strippar den som RS förlagen med btw.
Non Belior Solum Melior

RescueTeam
Inlägg: 92
Blev medlem: lör jun 16, 2012 6:54 pm

Re: Pistoler och Backupvapen 2013 - Kommentarer

Inlägg av RescueTeam »

Seraph.
Vad är det för Glock i grunden? (tillverkare?) har själv G19 samt G23 från WE och tänkt slänga på grejer likt beavertail, magwell mm men passar orginalgrejerna? dvs, grejer från en orginal G19 på en WE G19 osv?

Tycker du gjort det mycket snyggt....

//R
*Two commandment, same Commandment : Your´s - Don't survive your principal, Their´s - First takeout the bodyguard!!
*Certified Medic and Tactical Instructor - BG Security Mobile Training Team
*Certified CPR Instructor (Child, Hospital, AED)

Daumier
Inlägg: 57
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:30 am

Re: Pistoler och Backupvapen 2013 - Kommentarer

Inlägg av Daumier »

Seraph, vad är det för tillverkare på mag catchen?

TASS
Inlägg: 36
Blev medlem: ons maj 09, 2012 4:14 pm

Re: Pistoler och Backupvapen 2013 - Kommentarer

Inlägg av TASS »

RescueTeam skrev:Vad är det för Glock i grunden? (tillverkare?)
TM i grunden med stomme från Guarder om jag minns rätt.
e03ta skrev:In total, you were viewed 2 times and no people expressed interest in you.
You are more desirable than less than 20% of 17,079,157 people.
Mina affärsredovisningar

Seraph
Inlägg: 137
Blev medlem: tor maj 10, 2012 8:11 am

Re: Pistoler och Backupvapen 2013 - Kommentarer

Inlägg av Seraph »

RescueTeam: Det är TM G17 i grunden med Guarder lower som Tass säger. Min magwell är original JP och den passar om man filar greppet pyttelite på ett ställe. Beavertail ska passa, har inte fått hem min ännu så jag vet inte 100% ännu. Annars har jag inte provat själv ännu så jag kan inte svara på om andra delar gör det. Man får prova sig fram, annars finns det en del trådar på andra forum där man försökt sig på att använda RS glock delar. Tackar annars! Jag är nog lite av en perfektionist så är det inte snyggt är det inte bra nog :)

Daumier: Guarder var det nog tror jag.

En update annars, jag vågade mig på att slipa ner manteln för RMR siktet och det blev riktigt lyckat! Nu saknas bara Gripforce och Ameriglo suppressor sights som nu borde komma i rätt höjd. Jag har återigen uppdaterat bilderna i bildtråden ;)
The bitterness of poor quality lasts long after the sweetness of low price is forgotten.

www.facebook.com/seraph.green
www.instagram.com/seraph_green

Låst