Efterlyser H&K G3-bilder

Bilder på airsoftvapen.
x1ph1as
Inlägg: 59
Blev medlem: tis jul 23, 2013 3:46 am

Efterlyser H&K G3-bilder

Inlägg av x1ph1as »

Efter att ha varvat google's alla bilder på G3:or i min jakt på inspiration så fortsätter jag mitt letande här på forumet.

Snälla lägg upp bilder på era G3:or, är mest intresserad av sniper-byggen men allt är sjävlklart intressant!

stelbent
Inlägg: 74
Blev medlem: mån jan 07, 2013 8:03 am

Re: Efterlyser H&K G3-bilder

Inlägg av stelbent »

G3 med skjutkolv, psg-1 grepp, ras/ris-handguard, lågt 4xsikte och benstöd.
Jag arbetar med en gammal vapeningenjör från H&K som hävdar att det är den absolut trevligaste configen.

x1ph1as
Inlägg: 59
Blev medlem: tis jul 23, 2013 3:46 am

Re: Efterlyser H&K G3-bilder

Inlägg av x1ph1as »

min tanke är: fullkolv med kolvkamshöjare, långt 3-9x50mm kikarsikte, förlängd pipa (610mm innerpipa) inte ljuddämpare utan förlängare.
sen kanske stödben, och ett sånt där "ergo"-vinklat grepp under handguarden. + cammo målning på hela bössan.

men det är bara min spontana idé, ser gärna bilder på andra configar. Men är nog mest intresserad av bilder på målade G3:or då jag inte har någon aning om hur jag ska måla min :P

skulle även vilja få tag på en sån här handguard
Bild
om någon råkar veta vars man kan hitta en sån :) (fel forum del för detta I know)

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Efterlyser H&K G3-bilder

Inlägg av JonathanRL »

Inte riktigt vad du letade efter (det här är för CQB); men det är en målad kort G3:a ;-)

Bild

Handgreppet du länkar till ser ut att vara det som är gjort i trä. De är hyfsat vanliga i staterna och borde inte kosta överdrivet att ta hem; men de är krångliga att fästa.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

x1ph1as
Inlägg: 59
Blev medlem: tis jul 23, 2013 3:46 am

Re: Efterlyser H&K G3-bilder

Inlägg av x1ph1as »

Härligt första bilden :) tackar!

Nej det är inte det i trä, det i trä har mindre och färre hål. Detta ska vara i metall och tydligen det första greppet i metall till g3-serien. Har hittat ett RS-grepp i den där modellen, med det är lite för häftigt för min plånbok.

Tillbaka till bilden nu:
Även om det inte är en sniper så uppskattar jag den :) är det din egen?

Mason
Inlägg: 230
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:30 pm

Re: Efterlyser H&K G3-bilder

Inlägg av Mason »

Strunta i att göra den längre då den redan är fasligt lång. Med rätt kombinationer av utgångshastighet, hopup och pipa så kommer bössan kunna prestera ändå.
Annars lät det bra. Jag tror det kan bli snyggt att bara bulta på korta rails där vill på originalgreppet. Ett under och ett fram på sidan för ev. lampa.
Grip-pod är ett bra sätt att kombinera vertikalgrepp och benstöd.

Kör "m4 paintjob" eller liknade å youtube så kommer en massa guider för målning upp. Bara att översätta till din G3

x1ph1as
Inlägg: 59
Blev medlem: tis jul 23, 2013 3:46 am

Re: Efterlyser H&K G3-bilder

Inlägg av x1ph1as »

Jag gillar långa vapen, där av förlängningen, den extra precisionen är bara en bonus :P Med förlängaren på är den 112cm lång, ändå inte så fasligt.

Grippod är det fulaste som finns! huvva.. må vara smidigt och praktiskt, men inget sånt fasansfullt kommer nära min skönhet :)

Men detta är ett "media"-forum så vi måste kanske fortsätta med bilder.

Här är en halvtaskig bild på hur den ser ut just nu, de mods som är gjorda är då förlängaren till pipan och pistolgreppet är målat svart (har tänkt behålla det svart trots kammo).
Bild

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Efterlyser H&K G3-bilder

Inlägg av JonathanRL »

Även om det inte är en sniper så uppskattar jag den :) är det din egen?
Jepp, min SiB Special, gjord för CQB. Eotech, kapat frontsikte, G&G UMP Kolv för G3, ICS Tactical Forearm med railbit för fäste för frontgrepp. Går på 7.4 LiPo och borde få ett trummagasin för att vara extra elak.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

stelbent
Inlägg: 74
Blev medlem: mån jan 07, 2013 8:03 am

Re: Efterlyser H&K G3-bilder

Inlägg av stelbent »

Jag gillar pipgörlängningen! Snyggt!
Något som dock sticker lite i mina ögon är flamdämparen. Det är väldigt o-H&K att ha flamdämpare på sina snipers.

Tycker fortfarande att en skjutkolv på den där hade varit riktigt, riktigt snyggt! :)

x1ph1as
Inlägg: 59
Blev medlem: tis jul 23, 2013 3:46 am

Re: Efterlyser H&K G3-bilder

Inlägg av x1ph1as »

@Stelbent: Jo det är väldigt o-H&K Med flammdämpare på sina snipers, men jag tycker det är riktigt snyggt, skulle dock vilja ha en längre variant, typ den som sitter på FN FAL.
Jag gillar skjutkolvar, men på SMG-vapen. Tycker inte det passar sig på snipers :) Fullkolv ger bra balans dessutom, och möjligheten till kolvkamshöjare.

@JonathanRL: Härligt :) Med box-mag skulle den se helt sjukt elak ut! Funderar själv på en MC-51 (kort G3) som CQB-vapen i framtiden, väldigt inspirerande.

Skriv svar