Projekttråd L7A2 GPMG

Bilder på airsoftvapen.
PerceptIon
Inlägg: 115
Blev medlem: tis jun 12, 2012 5:04 pm

Re: Projekttråd L7A2 GPMG (Bildtung)

Inlägg av PerceptIon »

Dagens arbete: RS barrel release thingie, och RS topplock på plats :D

Bild

Bild

twoface
Inlägg: 68
Blev medlem: ons jun 05, 2013 4:49 pm

Re: Projekttråd L7A2 GPMG (Bildtung)

Inlägg av twoface »

It's so...Beautiful! :o

tarmpaket
Inlägg: 18
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:53 pm

Re: Projekttråd L7A2 GPMG (Bildtung)

Inlägg av tarmpaket »

KingPanda skrev:Ok !
Så du skulle rekommendera den till en som är intresserad av att skaffa en 240 modell ?
Att pappmagasinet känns billigt kan jag förstå, men vad är det som gör att kolven känns halvdan ? Går det att jämföra med en CA MKII kolv ?

Men din konvertering ser bra ut än så länge :)
Tackar, I princip allt arbete ska Perception ha cred för jag har själv bara stått för att inhandla samtliga delar. den lätta delen helt enkelt

Tycker bara att kolven känns som riktigt billig plast. Jag kanske bara är onödigt nojig över att den kommer att gå sönder om jag halkar. Skulle lätt rekomendera 240'n om man är redo på att ett kylskåp är smidigare än dig och tycker om att bära önödigt tunga och långa vapen här i airsoftvärlden ;).
Nielsen skrev:Extremt coolt arbete! GPMG är en riktigt fin pjäs, kul att du fått för dig att bygga den här bössan.
Dock kräver vi lite mer bilder ;)
Kommer troligtvis komma en bildexplosion i mitten utav mars när bössan är närmare klar och jag är på lite spel med den. Dessvärre ser jag ut som ett mongo på dom få bilderna vi tog senast då jag glömde spänna om hjälmen så dom ligger bara på våran facebook för skrattsyfte.

Älskar GPMG'n själv har varit ett påtänkt projekt i lite mer än ett år, kände att jag fått tag på nästan tillräckligt mycket RS delar för att bara sitta och hålla på dom, sen så kom ju den vackra Perception in i mitt liv med sin verkstad och förändrade mitt liv förevigt. :oops:

Alltid trevligt med lite Uppskattning tack alla!

HubbeGubben
Inlägg: 59
Blev medlem: mån maj 07, 2012 3:54 pm

Re: Projekttråd L7A2 GPMG (Bildtung)

Inlägg av HubbeGubben »

Nielsen: Jag kan erbjuda denna, en liten bild, man ser lite, men inte allt ;)

Bild
At the going down of the sun
and in the morning,
We will remember them

QoT - Never there, always expected!

KingPanda
Inlägg: 97
Blev medlem: tor okt 18, 2012 7:57 am

Re: Projekttråd L7A2 GPMG (Bildtung)

Inlägg av KingPanda »

Nice britt-kit, och nice m240 ;)
Då ni kör som britter så antar jag att ni har L85 också, vilken tillverkare och vilken " look " är det ni använder er av då ? :)

PerceptIon
Inlägg: 115
Blev medlem: tis jun 12, 2012 5:04 pm

Re: Projekttråd L7A2 GPMG (Bildtung)

Inlägg av PerceptIon »

Dagens verk, halvfärdigt cocking handle och gasregulator!

Bild

KingPanda
Inlägg: 97
Blev medlem: tor okt 18, 2012 7:57 am

Re: Projekttråd L7A2 GPMG (Bildtung)

Inlägg av KingPanda »

Jag är fortfarande kluven till om jag ska skaffa en 240 eller inte, kan du inte övertyga mig lite till ? :P

Och föresten, vad används hållaren på sidan av bössan som britterna har på sina 240 ?

Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Projekttråd L7A2 GPMG (Bildtung)

Inlägg av Namboy »

Bärhandtag/handtag för underlättande vid pipbyte kanske? Min gissning, så kan vara tokfel. :P

Projektet verkar gå framåt och bra dessutom. Spännande!
"We're surrounded. That simplifies things."

Jesus
Inlägg: 69
Blev medlem: mån jun 11, 2012 5:09 pm

Re: Projekttråd L7A2 GPMG (Bildtung)

Inlägg av Jesus »

KingPanda: Om du menar "hållaren" på vänstersidan av kroppen, precis ovanför underbeslaget så är den så vitt jag har förstått det till för att fästa mörkerriktmedel i...
SIC ST36
Arrangör av Hearts and Minds

"Får jag lov att formulera en egen tumregel? "Formulera inga tumregler inom områden inom vilka man inte har utbildning inom."" - MikeKilo

tarmpaket
Inlägg: 18
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:53 pm

Re: Projekttråd L7A2 GPMG (Bildtung)

Inlägg av tarmpaket »

Jesus har rätt. C2 mountet används för att fästa både mörkerriktmedel men var främst designad för att ha just C2 siktet monterat för en supportfire roll med tripod

Skriv svar