Projekttråd L7A2 GPMG

Bilder på airsoftvapen.
Goreplay
Inlägg: 160
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:52 pm

Re: Projekttråd L7A2 GPMG (Bildtung)

Inlägg av Goreplay »

Bra jobbat! Fortsätt så :)

Bild
-Skickat från min brödrost-

Packe
Inlägg: 289
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:06 am

Re: Projekttråd L7A2 GPMG (Bildtung)

Inlägg av Packe »

Vart fick du tag på bakkappan?
Min Affärsredovisning



ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

tarmpaket
Inlägg: 18
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:53 pm

Re: Projekttråd L7A2 GPMG (Bildtung)

Inlägg av tarmpaket »

Köpte den av en kontakt i England tillsammans med alla andra delarna.

Packe
Inlägg: 289
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:06 am

Re: Projekttråd L7A2 GPMG (Bildtung)

Inlägg av Packe »

Fan då.

Aja blir att använda min google fu, för hatar verkligen originalet.
Min Affärsredovisning



ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

tarmpaket
Inlägg: 18
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:53 pm

Re: Projekttråd L7A2 GPMG (Bildtung)

Inlägg av tarmpaket »

Uppdatering nu då. Nu är magasinet fixat. tänkte lägga upp lite bilder på hur det blev löst

Kort och gott använder jag mig av en helt vanlig FN MAG 50 skotts kassett som skal runt det hela. Då jag avskyr kartongkassetten som följer med och kör lite via dom få gångerna man sett något form av magasin på GPMG'n i afghanistan
Bild


I Kassetten så har jag satt in ett MAG 100 skotts magasin till m249 serierna, alltså dom små tygkassetterna som jag kapat på mitten och lagt i.
Bild


Min gode vän har fått göra lite metallarbete för att få matningsfunktionen att fungera perfekt. göra lite fräsningar eller något annat coolt i själva kassetten samt även gjort om hela matningsanordningen som går in i hophuset
Bild




Inga av de få skavankerna kommer att synas när jag väl får mitt 7.62 skottband men såhär ser det ut med stängs topplock nu
Bild

Nästa uppdatering kommer att innehålla Nytt topplock, Ny gasregulator samt en ny Barrel release lever på bössan. En liten förhandstitt nedan
Bild

Chrille
Admin
Inlägg: 78
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:00 pm

Re: Projekttråd L7A2 GPMG (Bildtung)

Inlägg av Chrille »

Vill ha vill ha vill ha...
Nice jobbat!
Bring the rain!
Kunglig hovleverantör av död och förintelse.

Mina affärsredovisningar

KingPanda
Inlägg: 97
Blev medlem: tor okt 18, 2012 7:57 am

Re: Projekttråd L7A2 GPMG (Bildtung)

Inlägg av KingPanda »

En fråga här, hur tycker du att bössan känns rent konstruktionsmässigt i originalutförandet från echo1, värd alla dom tusen som den kostar ?

tarmpaket
Inlägg: 18
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:53 pm

Re: Projekttråd L7A2 GPMG (Bildtung)

Inlägg av tarmpaket »

Externt tycker att att bössan faktiskt är i kvalitén som att man har betalat sina "förmångatusen" kr. Sen att jag är allergisk mot att se rails på FN MAG är ju mitt egna lilla problem, jag plockade bort alla rails så jag har ingen aning om det var något glapp eller liknande där. Men jag har inte hittat något som känts "billigt" eller dålig kvalité förutom kolven och Kartongmagasinget

Testade bössan för första gången igår när vi övade lite inne på tampongfabrikens område och bössan fungerade långt över förväntan då jag inte har ändrat någonting internt än så länge

Så än sålänge är jag riktigt nöjd med den här bössan. kan återkomma om några månader när jag har testat den mer men som jag känner nu så är jag fortfarande helt förälskad och kommer troligtvis inte byta tillbaka till min gamla Minimi para inom dom närmsta åren


Mini update, tog en liten utomhusbild på ena sidan som i princip är klar nu. Nu är det bara högersidan kvar efter att topplock och gasregulator bytts.

Lägger fullsize bilden här så man kan kolla lite närmare, Ursäkta kvalitén är en mobilkamera : http://imgur.com/p9IrHEI

Och en thumbnail här
Bild

KingPanda
Inlägg: 97
Blev medlem: tor okt 18, 2012 7:57 am

Re: Projekttråd L7A2 GPMG (Bildtung)

Inlägg av KingPanda »

Ok !
Så du skulle rekommendera den till en som är intresserad av att skaffa en 240 modell ?
Att pappmagasinet känns billigt kan jag förstå, men vad är det som gör att kolven känns halvdan ? Går det att jämföra med en CA MKII kolv ?

Men din konvertering ser bra ut än så länge :)

Nielsen
Inlägg: 299
Blev medlem: sön maj 06, 2012 7:45 pm

Re: Projekttråd L7A2 GPMG (Bildtung)

Inlägg av Nielsen »

Extremt coolt arbete! GPMG är en riktigt fin pjäs, kul att du fått för dig att bygga den här bössan.
Dock kräver vi lite mer bilder ;)
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Skriv svar