Övriga Vapen 2015 - BILDER

Bilder på airsoftvapen.
Iprenen
Inlägg: 39
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:33 pm

Re: Övriga Vapen 2015 - BILDER

Inlägg av Iprenen »

Bild

Då fortsätter vi!

Storebror Scar får en lillebror PDW!

Denna är en av de 9 st PDW i världen som byggdes ursprungligen med Daytona kitet.

Låter som en lillebror på steroider och kickar lika så! I simple love it!
Mina Affärsredovisningar
WE 416 GBBR
KWA Sig Sauer P226 X-Five
Snigel nörd

Thinker
Inlägg: 236
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:17 pm

Re: Övriga Vapen 2015 - BILDER

Inlägg av Thinker »

Då jag har fått en del frågor mm om min vanligaste använda AEG (Masadan) så tänkte jag posta här istället. Grunden är en Magpul PTS Masada FG karbin, som jag monterat på en vikbar kolv, och sedan moddat samt gjort massa custom inne och ute. Bryr mig inte så mycket om utseendet som driftsäkerhet och funktion. Kallar den:

Masada-Thinkerfied

Bild
Standard, med uppfällt rödpunktsikte.

Bild
Med uppfällt kikarsikte.

Bild
Från andra sidan med vikt kolv.

Bild
Bättre bild ovanfrån på readymag och sikteslösningen. Innan jag kapade ner fronten där man även kan se främre remkroken av rostfritt stål som jag inte kan använda numera (ivägen för handen), men kan hänga AEGn i remmen genom haka fast rem runt magasinen.

Bild
Nerkortad front, med 808 kamera undertill.

Kit:
# Star 85BB mag (många, alla moddade för finare matning/låsning)
# Magpul PTS Angled Foregrip (FG)
# Inforce WML 175lm versionen med Vit+IR ljus.
# G&P DBAL-A2 moddad (custom driftsäkrare elektronik, annan taktisk switch till pistolgreppet med riktigt kvalitets strömbrytare i)
# Tacvector Rödpunkt sikte på custom fäste
# 4x20 Tokyo Marui M16 kikarsikte på custom fäste (gillar dessa kikarsikten, har 2st samt en liknande RS modell)
# 11.1V 1200mAh 20C Lipo batteri
# Phantom flamdämpare

Bytt internt:
Guarder Infinity Torque Up motor, moddad hopuphus med Madbull blå hopupgummi, Guarder blå pistong. Provat med Twist pipa men tyckte det inte gjorde märkbar skillnad.

Syns inte på bilderna men GlowOn moddade öppna sikten, en punkt framtill och dubbelpunkt baktill. För jag kunde och har färgen hemma. Kör ändå med NV+IR på natten samt lågljus rödpunkt/röd laser. Men bättre ha och inte behöva än tvärt om. Har även ändrat så att sprintlåsningens fjädrar är fastsatta i respektive del och inte så lätt kan åka av, irriterande tappa om man ska byta batteri eller fjäder i fält (även om jag har extra i västens mechkit). Brukar ha en 32mm styvare blackhawk vapenrem, men inte med på bilderna för den är då mest ivägen.

Readymag:
Efter i många många år spelat med M4 med readymag och älska det så var det något som behövde ordnas till Masadan när jag köpte den, men då det inte finns att köpa något som fungera till ambidex magcatch eller till masadan så fick det bli helt custom bygge vilket jag efter mer än fyra års spelande kan meddela har fungerat riktigt fint och aldrig varit problem. Den är välsliten och som synes gjort helt i stål. Misstänker det är rätt världsunikt.

Vikkolv och nerkortning:
Satte förra året på en vikkolv samt kapade ner masadans front, mest för enklare transport och förvaring. Tycker dock inte om att Masadans vikkolv är alldeles för lätt att dra ut, vill ha den i viss längd och justera när jag vill, inte när kolven tar tag i något. Så jag har designat och gjort nya snäppfästen för kolven, vilket syns som den svarta plastknoppen mitt på kolven. Fungerar mycket bättre nu, lätt att justera, men håller sig där jag vill. Det finns att köpa CQB pipa som är 7cm kortare än karbin pipan, men hade fått en liten fix ide så kapade ner fronten 15cm pga det passade fint med pipans och kroppens form. Jag kör ändå mest med CQB trim och smidigare vapen är trevligt när man försöker ninja sig runt i tät terräng, klättra, sneaka inomhus eller leka i fordon mm, nerkapning är gjort ordentligt med omgängad pipa som är helt rak för ev ljuddämpare mm (gjorde extra gängsnittstyrning specifikt för att det skulle bli rakt). Kapade av och fasade ner frontgreppet också för att passa pipan och även satt in en extra 3D printad pipstabiliserings del som kombinerar som skruv fäste för guncam.

Rödpunkt/kikarsiktet:
Tycker om att använda både litet rödpunktsikte och kikarsikte, rödpunkt för normalt bruk/strid, och kikarsikte för spaning/identifiering (och även lite precision skytte), men jag tycker inte om rödpunkt/holo sikte med förstorare bakom, och de vanliga lösningarna för att vika undan eller ta bort tycker jag fungerar dåligt eller är för långsamt, samt kikarsikte bakom rödpunkt fungerar dåligt och blockerar ljus/har irriterande artefakter. Så efter väldigt många tester av olika sikten och lösningar så är detta det jag tycker fungera bäst för mig (MYCKET praktiskt med egen 3D printer när man bygger och testar så mycket som jag gör). Både rödpunktsiktet och kikarsiktet sitter på custom fästen med vikningsfunktion runt centrum linje, kilstyrning fram och kraftig fjäder baktill, så det är bara att trycka respektive sikte bakåt för att vika åt sidan eller resa upp, och när de är nerfällda är siktena inte ivägen för varandra eller för öppna sikten. Välja vilket sikte jag vill använda går på några sekunder. Kikarsiktets vikfäste sitter på ett QD mount så jag kan ta väck det helt om jag ska köra med NV sikte, medan rödpunkt siktet alltid är fäst vid vapnet. Inga problem alls med att siktespunkt ändrar sig heller.

GunCam:
Jag har också i flera år kört med GunCam inmonterat i vapen (samt små kameror utlånade till andras vapen/goggles mm), och min ide om det är en videoinspelare med ok filmkvalitet som kan startas och vara igång hela tiden, för att fånga sakerna som händer utan att behöva tänka på starta kamera eller tänka på att spara batteri/minneskort. När striden brakar loss är "måste starta kameran" inte det första som man tänker på och det är kul att fånga hur man reagerar, strider, sikta samt skitsnacket i bakgrunden, sedan är det annolunda filmvinkel, och ja, givetvis får man med sådant som är dåligt träfftagande också samt åtminstone ljudinspelning på diskussioner/konflikter. Så jag använder mest de som kallas "MiniDVR 808 #16" med smalaste synvinkeln för guncam bruk (vidvinkel för annat), helt ok kvalitet på videoklipp 1280x720 upplösning, 30fps och många bra funktioner via mjukvaran som tid, valbar klipplängd, kör med 5min överlappande filmklipp osv så jag kan slänga mesta ointressanta klipp när jag kommer hem (mycket filmat är ju mark och himmel), och 32GB microSD ger ca 8-10h filmning samt moddad med utbytbart batteri på 3.7V 2400mAh för runt 9h filmning. Så det är bara starta och sedan räcker det för i princip en dags spelande, och byter minneskort/batteri samtidigt. Men ha kamera utanpå vapnet är ivägen, fult och inte skyddat nog så i Masadan mfl vapen har jag byggt in det, innan i special vattentätt hölje med flyttade knappar monterad ovanför pipan där gasblocket satt, och numera efter nerkortningen framtill under pipan i moddat original hölje pga platsbrist där uppe och batteriet har alltid legat tillsammans med AEG batteriet (det är trångt i det lilla utrymmet innanför framgreppet).

Tracer:
Tycker inte om att spela med tracer kulor, men det kan ibland vara effektfullt och kul, så jag har byggt in tracer funktion i Masadan (och fler vapen). Sitter monterat på underkroppens uppmatning för kulor, 4st högintensiva UV leds runt röret, med en tryck switch som är försänkt ner i magbrunnen, så jag kan slå av/på med ett finger om jag tar ur magasinet. Det hade gått att göra påbyggnad så att special magasin laddade med tracerkulor automatiskt aktivera funktionen (eller via taktisk switch), men föredrar ha av/på då jag nästan aldrig spelar med tracer kulor. Drivs via drivkrets av samma 3.7V 2400mAh Lipo batteri jag använder till GunCam, så tracern kan vara igång ett dygn, och jag har som skrivits ovan extra batterier.
This space intentionally left blank

ohman
Inlägg: 1688
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Övriga Vapen 2015 - BILDER

Inlägg av ohman »

Var tvungen att ta lite bilder på mina G36or i solskenet här om dagen.

Först ut min Ares (M90) G36, Det mesta är utbytt internt. RS Knights Armament rail, C carry handle, ACM grepp, rail covers och sikte.
Bild
Bild

Umarex G36K med AG36, helt original internt.
Bild

Frankenstein Ares/Umarex G36C, ihopbyggd med internals från en Umarex Competition-version med några delar utbytta, och kroppen från en Ares G36C. CV-kolv, Ares rail, IdZ carry handle.
Bild

Fler bilder med högre upplösning: http://imgur.com/a/mf0jM#0
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.

Majoren
Inlägg: 267
Blev medlem: ons okt 23, 2013 11:50 am

Re: Övriga Vapen 2015 - BILDER

Inlägg av Majoren »

Här är min tappning av en sr25 battle rifle.
Bild
Bild

Den är byggt från ingenting. Jag hade en i princip komplett sr25 i delar liggandes så det fick bli att göra något av det. Internt så sitter det shs high torque och high speed kugg, 120 fjäder och ett snortätt cylinderpaket. Sitter också en riktig raritet till mosfet, nämligen en sw cheetah. Pipsystem är det en vanlig madbull BP 6.03 och madbull gummi.
Det finns inget som inte går att göra, frågan är bara hur långt man vill gå för att göra det.

Affärsredovsning:
viewtopic.php?f=121&t=27173

deadrabbit
Inlägg: 113
Blev medlem: fre jun 01, 2012 4:12 pm

Re: Övriga Vapen 2015 - BILDER

Inlägg av deadrabbit »

Komp Vänner. Götha Pluton. Romeo India
Callsign X67

themetalpope
Inlägg: 134
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:30 pm

Re: Övriga Vapen 2015 - BILDER

Inlägg av themetalpope »

IMG_20150706_193834.JPG
Min D-boy scar L som fått allt internt utbytt utom gearboxskalet.
*Kina flippup sikten
*srs sikte
*kina afg grepp
*contour kamera
Samt fått en målning utav sniperwolf.
SST- Vi är inte bra men vi har jävligt skoj

http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=1970

Låst