Projekt: GBB Uzi "extreme" make over

Bilder på airsoftvapen.
Grim Nyberg
Inlägg: 199
Blev medlem: mån okt 29, 2012 7:58 pm

Projekt: GBB Uzi "extreme" make over

Inlägg av Grim Nyberg »

Har postat denna lite slappt jämsides mitt RS AIMS bygge, som säkert flera av er redan har sett.
Men tänkte det kunde vara kul att göra en egen tråd för Uzin istället.

Redan sen barnsben har jag rådyrkat uzin, tecknat av miljoner gånger, letat reggplåtar med UZI, härmat den biffiga österrikaren i Terminator. Ja ni fattar. Den har en unik Miami Vice sexappeal ingen annan bössa har helt enkelt.

Dessvärre finns det bara hemska varianter av full size Uzin i airsoft.
Marui är ju fina saker. Men med dagens mått nu när vi lever i framtiden är inte klen AEG med plastiga externals så häftigt längre (inte ens om man lyckas hitta den urbana legenden, Zeke kroppen). Och AEP kina-kopian i lättplast och miljoner skruvhål i ska vi inte ens prata om.

Mycket cred går till Stelbent här på forumet som bla delar min säregna och lätt autistiska fetisch för denna bössa. Som är grundare för projektet samt varit delaktig i bygget.

Bössan i sig är basera på en KWA mini Uzi, co2 hard kick. Men den är det minimalt av kvar...

Här är en efter och före bild.

Bild


För att göra kitlisten enkel så listar jag det som inte är RS (som är så för att hålla sig inom lagens ramar).
Det är egentligen bara tre delar, uppern är replika i stål, slutstycke med tillhörande gbb internals (från KWC Uzi mini,som är det enda från KWC som blev kvar :lol: ) och egensvarvad ytterpipa i stål.
Resten är som man säger häftigt på engelska, "the real deal"! Israeliska IMI delar från 60-70-tal, med porriga hebreiska markings.


Bild

Bild

Bild

KWC magget som sitter i ser man är lite grovhugget, då det fortfarande är prototyp inför alla tester som gjorts. Funkar klockrent och ska snart skalas ner även mer för att kunna slinka ner i ett RS 32-skottsmagg.

Bössan i sig är egentligen klar och tog ca 6 månader, lite då och då att bygga.
Det som kvarstår är egentligen bara att konvertera maggen till RS. Något som jag inte är helt hundra på om det är fysiskt möjligt att göra då KWC maggen är större än RS. Men jag tänkte jag skulle offra ett för att testa. Annars kommer jag bara att slipa ner dom så att dom passar RS lowern, som på bilden.

Här är ett litet klipp, inte för att visa bössorna utan som min homie Jens Lundgren gjorde för att testa att sin nya 4k kamera fungerade som den skulle, samt 20% slowmo funktionen.

Jävligt kul liten pangare blev det, kul rekyl och smäller högt.
https://www.youtube.com/watch?v=xPGy8ej ... e=youtu.be

Men har tänkt göra en lite mer detaljerad och utförlig video om bössan när alla maggen är klara. Men bygger ju som sagt parallellt med GHK AIMSen samtidigt, samt snart börjar på nästa projekt.
Senast redigerad av 2 Grim Nyberg, redigerad totalt 0 gång.
Real Fake Guns
https://www.facebook.com/realfakeguns
Riktiga pang pang till airsoft

Grim Nyberg
Inlägg: 199
Blev medlem: mån okt 29, 2012 7:58 pm

Re: Projekt: Uzi "extreme" make over

Inlägg av Grim Nyberg »

Bättre bild på maggen.

KWC standrad, KWC grovslipad för funktionstestning under bygget och ett RS 32 skottsmagg. Som jag tänkt pressa ner ett KWC magg med våld och mycket vilja.

Bild
Real Fake Guns
https://www.facebook.com/realfakeguns
Riktiga pang pang till airsoft

700mb
Inlägg: 295
Blev medlem: fre jun 22, 2012 11:09 am

Re: Projekt: GBB Uzi "extreme" make over

Inlägg av 700mb »

Haha jävlar vad du har slipat :lol: hur mycket skiljer det sig mellan rs maget och gasmagget? Har du tillräckligt med gods för att kunna slipa ned.

Grim Nyberg
Inlägg: 199
Blev medlem: mån okt 29, 2012 7:58 pm

Re: Projekt: GBB Uzi "extreme" make over

Inlägg av Grim Nyberg »

Hehe det är en del. Nu är det på sidorna skalat, är mer fram och bak det ska skalas mer isåfall.
Har ingen koll på hur det ser ut invändigt på KWC magget då det är gjutit i ett stycke. Men tippar på att det är precis med lite tur.

Jacket som magcatchen håller fast i är slipad så nära inpå att man även kan se co2 hylsan på bilden ;)

Men tänker det kan vara värt att prova slipa på ren tur och se vad som händer. I värsta fall har jag bara sabbat ett magg, vilket är en liten kostnad mot vad vinsten kommer/kan bli i om det lyckas.
Real Fake Guns
https://www.facebook.com/realfakeguns
Riktiga pang pang till airsoft

Skriv svar