Nyligen införskaffade ting - Meningsutbyte 2014

Bilder på airsoftutrustning.
Wrim
Inlägg: 57
Blev medlem: ons feb 12, 2014 3:19 pm

Re: Nyligen införskaffade ting - Meningsutbyte 2014

Inlägg av Wrim »

Ozzy1989: Schysst bössa, tjusig finish!
Såg att det var från Cybair så fort jag såg chokladen! Vad har de för agenda egentligen, har de tänkt göda oss så vi blir lättare att träffa?

Ozzy1989
Inlägg: 29
Blev medlem: tis maj 22, 2012 3:50 pm

Re: Nyligen införskaffade ting - Meningsutbyte 2014

Inlägg av Ozzy1989 »

Wrim: Dom har hittat men stora svaghet! :oops:

Användarvisningsbild
MODDAN
Inlägg: 154
Blev medlem: ons maj 16, 2012 10:41 am

Re: Nyligen införskaffade ting - Meningsutbyte 2014

Inlägg av MODDAN »

Dimage skrev:Så du är alltså inte ensammen om din böjjelse i Sthlm området.

Tråkigt att din bil gick sönder men jag har en lösning.
Sluta öva "PIT maneuver" så kommer den hålla längre... :lol: :lol:
Har en ännu bättre lösning. Jag kommer från och med nu ha en låda med hammare i passagerarsätet, och så fort jag ser någon jag inte tycker om, eller kör som en idiot så vevar man ned passagerarrutan och kastar ut en hammare i dilettantens ruta. Vederbörande kommer då stanna upp och tänka:
"Jag ska nog se över mina körvanor, för det kan vara så att det vis på vilket jag valt framföra mitt fordon har aggraverat mina kära medtrafikanter, så till den milda grad, att de önskar åsamka mig kroppslig skada..."

Borde rätta till problemet temporärt. Men någon gång lär man få slut på hammare...
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

Användarvisningsbild
MODDAN
Inlägg: 154
Blev medlem: ons maj 16, 2012 10:41 am

Re: Nyligen införskaffade ting - Meningsutbyte 2014

Inlägg av MODDAN »

Yepp, yepp, yepp...
Den är så härlig som alla säger att den är. Blev mycket imponerad av den även om ljudet vid avfyrning kunde vara bättre. Ligger någonstans mellan en Marushin Mossberg och en Maruzen M1100. Klart godkänt, men kanske kan förbättras?

Blev också lite tankspridd, så jag glömde bonusfoto:
Bild

Kan också informera om att ASP CAM870 hylsor passar perfekt i Safariland 085-12-2, som ni kan se ovan.

'Merca...
Bild
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

NonEx
Inlägg: 488
Blev medlem: ons maj 16, 2012 3:42 pm

Re: Nyligen införskaffade ting - Meningsutbyte 2014

Inlägg av NonEx »

Lagom jelly man är på APS M870 :|

Derp.

Användarvisningsbild
MODDAN
Inlägg: 154
Blev medlem: ons maj 16, 2012 10:41 am

Re: Nyligen införskaffade ting - Meningsutbyte 2014

Inlägg av MODDAN »

That can be arranged...
Du får se till att ta dig till fjollträsk med lämplig mundering:
Bild

Alternativt får man köpa ett fortskaffningsmedel och bege sig norröver för att införa lag och ordning, med eller utan våld. Fast med våld. Samt överdrivet brukande av sagda, ja, ja...
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Nyligen införskaffade ting - Meningsutbyte 2014

Inlägg av Kocken149 »

Moddan: vad är det för microfon du kör på dina comtacs?

Användarvisningsbild
MODDAN
Inlägg: 154
Blev medlem: ons maj 16, 2012 10:41 am

Re: Nyligen införskaffade ting - Meningsutbyte 2014

Inlägg av MODDAN »

Kocken149: Det är en "M-87 Dynamic Microphone" för användning på ComTacs. Den jag har nu är dock en kopia då jag inte orkade vänta på att lagren skulle fyllas på med RS igen. Men trotts att det är en kopia fungerar den bra utan impedansproblem mellan micken eller radio/PTT. Kanske till och med behåller den då ljudet hörs mycket bra över radiovågorna. Dock är den inte vattentät eller öppningsbar som en riktig M-87:a, så när den går sönder får jag skylla mig själv. Men det är den enda svaga punkten på skapelsen. Kabeln mellan mikrofon och FL6:an är numera även nedkortad till hanterbar längd.
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

Kocken149
Inlägg: 737
Blev medlem: sön maj 20, 2012 9:53 am

Re: Nyligen införskaffade ting - Meningsutbyte 2014

Inlägg av Kocken149 »

Vilken kopia? Jag har provat med en Z-tactical mic och det var fail, lät som att jag viska. Jag har inte provat den med nuvarande RS peltor ptt dock. Då hade jag en z-tac ptt.

Användarvisningsbild
MODDAN
Inlägg: 154
Blev medlem: ons maj 16, 2012 10:41 am

Re: Nyligen införskaffade ting - Meningsutbyte 2014

Inlägg av MODDAN »

Det var en kopia av Liberator mikrofonen tillverkad av Element jag köpte för 170kr ink. frakt på eBukten.
Fungerar utmärkt med min RS PTT samt dito Y-kabel. Oklart hur den fungerar med kopior på dessa, då jag kunde få tag i RS med minimal ansträngning. Men prova en Element kopia och kör RS i övrigt ska du se på framgång. Annars finns det affärer på teh interwebs som snart får in de riktiga. Tänkte köpa en sådan själv så reserv finns när/om denna går sönder.
Om jag gör någon förbannad är det antagligen meningen...

Låst