Visa ditt DA-kit - Diskussion

Bilder på airsoftutrustning.
Opus
Inlägg: 127
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:04 pm

Re: Visa ditt DA-kit - Diskussion

Inlägg av Opus »

Tog bort bilden...:p
Och alla gearb-gar här vet redan vad du pysslar med :mrgreen:
EH5 | TF Platypus

Bay Cat
Inlägg: 947
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:58 pm

Re: Visa ditt DA-kit - Diskussion

Inlägg av Bay Cat »

Haha, ja så är det väl säkert :)

Seraph
Inlägg: 137
Blev medlem: tor maj 10, 2012 8:11 am

Re: Visa ditt DA-kit - Diskussion

Inlägg av Seraph »

Kitten> Trevligt med JPC!

Purvin> Ser nice ut, kolla in UBL med QLS till ditt Safariland (tips: http://board.gearsoc.com/viewtopic.php?f=4&t=9109) så slipper du leg strap ;)
The bitterness of poor quality lasts long after the sweetness of low price is forgotten.

www.facebook.com/seraph.green
www.instagram.com/seraph_green

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: Visa ditt DA-kit - Diskussion

Inlägg av Le Gradovic »

Purvins:
Vad är det för tillverkare på ditt Aor2-set? Har nämnligen skaffat mig ett A-Two kit för ett tag sedan och vi är ett par stycken som upplevt, ähum, problem med att få färgen att stanna kvar i mer än en kvart.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Purvins
Inlägg: 88
Blev medlem: tis maj 08, 2012 1:59 pm

Re: Visa ditt DA-kit - Diskussion

Inlägg av Purvins »

Seraph - Har kollat lite efter bälteshölster men det där får göra jobbet så länge, tack för länken dock :)

Le Gradovic - FFI från JKarmy.com. Misstänker dock att färgen kan vara kortvarig även här, ghettotvättade i badkaret igår för att se resultat och vattnet var inte riktigt genomskinligt efteråt.

Le Gradovic
Inlägg: 310
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:13 pm

Re: Visa ditt DA-kit - Diskussion

Inlägg av Le Gradovic »

Purvins: Allright, uppdatera mig gärna kring hur den håller efter lite användande, blir det stora vitaktiga fläckar där axelremmarna har varit osv...
Letar efter något som kan ersätta mina nuvarande.
The Ammunition Magician

Development Team 6 - Group XIV
-Task Force Insomnia

Bay Cat
Inlägg: 947
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:58 pm

Re: Visa ditt DA-kit - Diskussion

Inlägg av Bay Cat »

Nej inte inom den närmsta tiden, två monofoner kanske?

EDIT: Även om jag ville så vet jag inte riktigt var man får tag på dem.
Senast redigerad av 1 Bay Cat, redigerad totalt 0 gånger.

Butcher82
Inlägg: 191
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:16 pm

Re: Visa ditt DA-kit - Diskussion

Inlägg av Butcher82 »

@rike

Hur sitter västen och hur är kvaliteten på den, sitter själv och är väldigt sugen på att införskaffa en likadan till mitt mig själv.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

rike
Inlägg: 386
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:03 am

Re: Visa ditt DA-kit - Diskussion

Inlägg av rike »

Jag har provat CIRAS(både M och L) och Guarder RAV innan och jag får säga att denna är absolut bäst jämfört med dem.

Vad jag gillar med just compactvästen är att den är något högre i midjan än andra västar, vilket gör att den inte kommer i vägen då man går ner på knä eller sitter på huk. Jämfört med de andra västarna är "axelremmarna" flatar vilket gör att kolvens anläggning mot axeln aldrig känns klumpig eller konstig..

Jag har bara hunnit använda den lite under våren och sommaren. Kvaliteen känns bra och den visar inga tecken på slitage någonstans om det nu kan vara en mirit..

En annan fördel med att denna västen är högre är att man kan bära en "tung" ryggsäck på strapatsartade spel som Milsim osv utan att det blir något problem med avbärarbältet. Dock kan man inte ha hur stort avbärarbälte som helst. jag kör med kronans LK70 ihop med denna västen och det funkar riltigt riktigt bra...

Butcher82
Inlägg: 191
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:16 pm

Re: Visa ditt DA-kit - Diskussion

Inlägg av Butcher82 »

Låter väldigt bra det, har själv alltid så lite packning som möjligt för att kunna röra mig snabbt så det låter helt underbart och behöver en väst som inte är i vägen när man sitter i bil, hukar sig och dylikt.
Det enda jag ska ha på ryggen är en camelback armourback så det borde ju fungera smärtfritt :) tack för svaret.
Krig är Krig, vi intar stadshotellet. (Sann PMC anda)

Skriv svar