Zero Dark Thirty

Bilder och filmer från verkliga förlagor.
Vandalen
Inlägg: 70
Blev medlem: ons maj 23, 2012 10:16 pm

Re: Zero Dark Thirty trailer

Inlägg av Vandalen »

Ni som sett den, hur förhåller den sig till bhd, hurt locker och act of valor etc?
Quite frankly, I didn't even want to use you guys, with your dip and velcro and all your gear bullshit. I wanted to drop a bomb. But people didn't believe in this lead enough to drop a bomb. So they're using you guys as canaries.

Kether
Admin
Inlägg: 999
Blev medlem: lör maj 05, 2012 7:11 pm

Re: Zero Dark Thirty trailer

Inlägg av Kether »

Det är ingen actionrulle... Naaaaw... Blev ni ledsna nu?

Väldigt bra film. Mycket fokus på CIA arbetet innan insatsen mot Bin Laden.

Massa snygga miljöer, bra skådespelare och trovärdig rekvisita.

Opus
Inlägg: 127
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:04 pm

Re: Zero Dark Thirty trailer

Inlägg av Opus »

Håller med Hammer där faktiskt ! Men tycker den var riktigt bra, trots allt !
Att Läsa boken No easy day innan är nog en bra idee...
Coolt med två svenskar
EH5 | TF Platypus

Kether
Admin
Inlägg: 999
Blev medlem: lör maj 05, 2012 7:11 pm

Re: Zero Dark Thirty trailer

Inlägg av Kether »

Är man bara intresserad av själva navs seal insatsen i historien så ska man nog läsa boken No Easy Day. För den boken berör inget annat än själva Navy Seal grejen.

Filmen berör dock rätt mycket mer och att bedöma filmen efter de korta 20 minuter gearporr i dess slut är inte rättvist.

Opus
Inlägg: 127
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:04 pm

Re: Zero Dark Thirty

Inlägg av Opus »

Kether: Vem bedömer filmer efter 20 min gearporr ?

Jag menade mer den massiva förberedelsen innan stormningen och jag förstod att Hammer syftade på CIA delen. Och det var även på den punkten jag höll med.
EH5 | TF Platypus

Kvarnen
Inlägg: 79
Blev medlem: mån maj 14, 2012 4:28 pm

Re: Zero Dark Thirty

Inlägg av Kvarnen »

Värt att tänka på är att filmen planerades att bli en film om jakten på UBL, inte själva fångsten. Filmena planeades innan hans död. Men då det gick som det gjorde fick dem göra om det hela.

Picazzo
Inlägg: 43
Blev medlem: sön maj 13, 2012 6:42 pm

Re: Zero Dark Thirty

Inlägg av Picazzo »

Dom har fortfarande haft några år på sig efter hans död att färdigställa och klippa den lite bättre med tanke på att mycket av det var gjort innan, jag tyckte det var en schysst story och en helt ok rulle, klart sevärd men vet inte om det är en "biofilm" direkt.

Pirog
Inlägg: 23
Blev medlem: lör sep 15, 2012 12:44 pm

Re: Zero Dark Thirty

Inlägg av Pirog »

Tyckte den var ruskigt bra.
Det är något speciellt med den här och Hurt Locker. Få filmer ger mig den känslan dessa två filmer har gett mig. Ett förhållandevis lugnt tempo och utan en massa på tok för Hollywoodifierade specialeffekter.
Men det är något särskilt med allt från ljussättning till dialoger till klippning. Jag är i alla fall helnöjd!
Bloggar, recenserar och driver nedanstående:
NOVA Tactical Airsoft - http://novatacticalairsoft.com

el_Bromso
Inlägg: 1
Blev medlem: tor sep 20, 2012 4:09 pm

Re: Zero Dark Thirty

Inlägg av el_Bromso »

Dum fråga men vad är detta för night vision system? Används det verkligen operativt? Ser väldigt, väldigt, väldigt dyrt ut. Det ser dessutom väldigt framtungt ut. Något som plockar bort röreselsefriheten med huvudet, något en operatör inte uppskattar... eller?

Bild

Nielsen
Inlägg: 299
Blev medlem: sön maj 06, 2012 7:45 pm

Re: Zero Dark Thirty

Inlägg av Nielsen »

PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

Skriv svar