Stråssa 2012-07-08

Bilder och filmer från airsoftspel, milsim, lajv och relaterade evenemang.
Dark Fox
Inlägg: 49
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:16 pm

Re: Stråssa 2012-07-08

Inlägg av Dark Fox »

Förstår hur du ser på det, men samtidigt är jag själv en av dem som gillar snabba spel och mkt action så realism spelar inte så stor roll.
I alla fall inte för mig. Och nej jag tänker inte börja med paintball, jag älskar min M4 :twisted:
Så länge jag har många olika platser att välja mellan för söndagsspelen så är jag nöjd.
Visst, färgklotter förstör en del men det hinner man inte tänka så mkt på när plasten flyger runt skallen.

Detta kanske var ett onödigt inlägg de flera säkert skrivit samma sak. Jag är trött å ska gå å lägga mig ;)
Delskapare av Airsoftpodden

Supernaut
Inlägg: 603
Blev medlem: fre maj 04, 2012 10:26 pm

Re: Stråssa 2012-07-08

Inlägg av Supernaut »

Jag som spelare och arrangör föredrar också riktiga miljöer. Det var en av sakerna som var så grymt med Stråssa, den varierade miljön helt utan uppbyggda delar. Det här är iofs utmärkt för all annan typ av airsoft, men som milsimområde är Stråssa dött nu.

Nielsen
Inlägg: 299
Blev medlem: sön maj 06, 2012 7:45 pm

Re: Stråssa 2012-07-08

Inlägg av Nielsen »

Oj vad området har blivit våldtaget, riktigt tråkigt att se detta men det är förståeligt, då det är i grunden ett paintballorganiserat företag som har börjat nyttja området.
Stråssa var det bästa området att spela MOUT i, har allt för många fina minnen från milsim som "Angels Vs Animals" och "Fun to be had"
Men även första Northern Lights var sjukt kul, även om väggarna redan blivit nerkladdade.
Det är tråkigt (ur airsoftande) synvinkel att se området försvinna, frågan är om någon område kan ersätta Stråssas naturliga skönhet.
PKM USER
Cry havoc, and let slip the hogs of war.

alexander_85
Inlägg: 23
Blev medlem: fre maj 25, 2012 6:56 pm

Re: Stråssa 2012-07-08

Inlägg av alexander_85 »

håller me er som känner att området är (ur airsoftande) är slut som milsim. skönheten är ganska borta nu.
var på ståssa 30 mars-1 april. och då var det rent fårnt sånt, fanns ett litet fort. det var ett fint pa-område. men det är ägt av batalj tror ja. och det är mer paintball än airsoft. med allt uppbyggt har området förlorat sin känsla. :o

Opus
Inlägg: 127
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:04 pm

Re: Stråssa 2012-07-08

Inlägg av Opus »

Fyfan, trodde bilderna först var tagna från serien "fuskbyggarna" ...ser ju ludermässigt ut !!
Tråkigt att man förstört ett av Sveriges bästa mil-sim områden...är ju inte första gången paintball "förstör" ett område !
EH5 | TF Platypus

alexander_85
Inlägg: 23
Blev medlem: fre maj 25, 2012 6:56 pm

Re: Stråssa 2012-07-08

Inlägg av alexander_85 »

men det är bara en del av stråssa? det kan väll inte vara hela gruv byn.. :?

Milco
Inlägg: 15
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:11 pm

Re: Stråssa 2012-07-08

Inlägg av Milco »

stämmer bra alexander
Det är de lila området på kartan som bilderna är tagna ifrån:
http://desmond.imageshack.us/Himg706/sc ... es=landing

alexander_85
Inlägg: 23
Blev medlem: fre maj 25, 2012 6:56 pm

Re: Stråssa 2012-07-08

Inlägg av alexander_85 »

då finns det hopp kvar för realistiska spel. :D :D

Welle
Inlägg: 394
Blev medlem: mån maj 07, 2012 5:55 pm

Re: Stråssa 2012-07-08

Inlägg av Welle »

äh, det va inget....
Lite finare, lite bättre

G-Enis
Inlägg: 187
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:15 pm

Re: Stråssa 2012-07-08

Inlägg av G-Enis »

Jag säger detsamma! ... edit: jag sa som welle innan han ändra sig :shock:

Stråssa är asgrymt som det är nu. Spelen blir actionfyllda och variationsrika. Visst skulle de va coolt om dom hade byggt upp en riktigt stad, och sedan låtit ett flygplan bombat det. Men pengar och resurser till det blir ju lite svårt...

Skriv svar