Mobile Infantry 2 2012-05-18/20

Bilder och filmer från airsoftspel, milsim, lajv och relaterade evenemang.
Helix
Inlägg: 149
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:45 am

Re: Mobile Infantry 2 2012-05-18/20

Inlägg av Helix »

@Thinker

inte tänkt att ta sånt i PM med involverade istället för att outa mitt på forumet i en situation du som du säger inte ens var i?
Honey, i always go full retard!
"Ohh, no its ok, i ser dick all the time in my work!"

Mad John
Inlägg: 140
Blev medlem: ons maj 09, 2012 11:31 am

Re: Mobile Infantry 2 2012-05-18/20

Inlägg av Mad John »

Helix, det finns alltid folk som är väldigt snabba på att påpeka när andra gör fel. Oavsett om personen i fråga gör fel omedvetet eller ej.

Ett diskret PM med lite "psst, tänk på att..." skapar gemenskap och samanhållning istf dessa skriva-folk-näsan-metoder så att folk tappar ansiktet och skäms. Thinker, tror du inte att folk skäms ändå när de gör fel, utan dina pekpinnar?
Smärta är bara vekhet som lämnar kroppen.
R.I.
GOD created RANGERS so the SEAL´S could have HEROES too!

landie
Inlägg: 2
Blev medlem: mån maj 07, 2012 12:08 pm

Re: Mobile Infantry 2 2012-05-18/20

Inlägg av landie »

deadrabbit skrev:Jävlar vad roligt det var.
Mad John skrev: Thinker, tror du inte att folk skäms ändå när de gör fel, utan dina pekpinnar?
Obviously not. Tycker man inte man gör fel så är det ju inte mycket att skämmas över.


PM i all ära men hur många har sett på filmerna och inte tänkt på "regelbrotten" och skulle aldrig tänka på dom om nu thinker inte nämnt dom?

Thinker
Inlägg: 236
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:17 pm

Re: Mobile Infantry 2 2012-05-18/20

Inlägg av Thinker »

Helix och Mad John, är ni inte medvetna om att det ni med era inlägg gjort bara kommer göra denna diskussionen större och dra mer uppmärksamhet till detta?

Jag spelar för fairplay, och de som känner mig vet jag tenderar hänga upp mig på följa reglerna och se till att reglerna är bra innan spel. Om jag ser saker i spel, oavsett vem som gör det, inklusive spelare i egna grupp osv och det händer givetvis jag själv gör missar, ingen är ofelbar. Jag brukar gå fram och ta det på plats och meddela arr och sedan fortsätta spel, så väl trim missar, inte ta träfff, dåligt aggerande mm, och det inkluderar att inte följa andra regler. Och jag är van att få skit för detta, i spel som på forum efteråt. Ni är inte de första lagpolare som försöker klanka ner på mig helt öppet på forumet heller.

Det intressanta är att det är jag som får skiten för att jag påpekar sådant eller står upp för att följa regler, inte de som oftast är de som bryter reglerna, och ofta blir det bara en "shitstorm" med ord mot ord och där det är massa ryggdunkande från polare eller de som tar stånd för en sida, speciellt utan tydliga "bevis". Jag undviker hänga i eftersnacks trådar sedan lång tid tillbaka, men i bland hänvisas jag dit av polare. Jag har förr tagit sådant via PM, och har i gamla forumet bevis på det, inklusive hur illa folk ibland har svarat mig eller tagit åt sig av sådant, och ibland de inte tänkt på felet eller problemen de orsakat, men problemet med det är att problem och missar suddas undermattan "det har inte hänt" och att andra inte kan lära av det. Jag är mer en person som vill att öppet diskuterar missar och sådant för att kunna förbättra och dra lärdom av det. Ser inte direkt någon anledning att göra det via PM längre av de anledningarna, speciellt inte i fall som detta där personens egen film som är postad helt öppen är det som visar situationerna.

Ett diskret PM skapar inte sammanhållning och gemenskap. Det leder bara till att folk undviker ta ansvar för det man gör och att problem suddas under mattan. Jag är inte ute efter att någon ska skämmas, bryr mig inte om det är en sido orsak, men jag är ute efter att spelande ska bli bättre och det inkluderar att följa reglerna för spelet.
This space intentionally left blank

YogHippie
Hippie
Inlägg: 329
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:03 pm

Re: Mobile Infantry 2 2012-05-18/20

Inlägg av YogHippie »

Crew har uppmärksammat påpekade fel och bedömer efter kontakt med diverse folk som är med i filmsnuttarna
eller som bevittnade det hela; kommit fram till att alla var glada och inte orsakats några skador, men eller tyckt
sämre om spelets kvalité.
Ingen bestraffning för felen finns på agendan.


Vidare:
MER filmer och foton från spelet? :)

Ghost70
Inlägg: 15
Blev medlem: tis maj 15, 2012 7:30 pm

Re: Mobile Infantry 2 2012-05-18/20

Inlägg av Ghost70 »

Grymma filmer Deadrabbit!!!!

Synd att det inte blev mer på den första filmen då vi hade vår fight. (eller kippte du bort något???) :ugeek:

Lät som ni hade lite P-skott hybris i den andra?

Jag vill höja ett varnande finger, varje gång någon visar en hjälm film så är det alltid någon som klager på något!!! Jag jag tycker det är synd då dessa filmer är grymma, och jag vet att en hel del folk inte lägger ut dom just för detta gnäll som uppstår.

Jag tycker att R.I skötte sig exemplariskt. hade jag haft en hjälmkamera när vi anföll US bas så hade det varit kul att lägga ut den. snacka om osportsligt bemötande, det hade varit kul att ha det på film. Det är glömt nu och vi hade kul!

jag tror dock att mer hjälmfilmer hjälper vår sport i rätt riktning, så mer filmer deadrabbit!!!!!!!!!
Mvh Sea Shepherd
Söndra och Härska !!!
Sea Shepherd (Göteborgs Airsoftförening)

landie
Inlägg: 2
Blev medlem: mån maj 07, 2012 12:08 pm

Re: Mobile Infantry 2 2012-05-18/20

Inlägg av landie »

Lite dumt att se det som gnäll kan jag tycka. Det är ju tydliga exempel på hur vi faktiskt spelar så om det är en genomgående trend så kanske man borde ta sig en funderare över varför vi har reglerna om vi sen egentligen "skiter" i dom.


Är ju bara till att vara lite vuxen och säga att man gjorde fel och sen ta sig en funderare på hur man ska bättra sitt agerande sen helt plötsligt så är det inte så farligt. Been there done that.

MIKE-PUNISHER-13
Inlägg: 41
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:54 pm

Re: Mobile Infantry 2 2012-05-18/20

Inlägg av MIKE-PUNISHER-13 »

Tycker Rabbits filmer va' gryma! :twisted:
Önskar jag hade varit där och stöttat honom med ytterligare en Mk46!!!

See Ya' Out There...
MA13 - 3D RANGER BN.
DEATH STALKS AT NIGHT!

Kryptonite
Inlägg: 21
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:20 pm

Re: Mobile Infantry 2 2012-05-18/20

Inlägg av Kryptonite »

Fin eld du gav i första filmen Zanden, det är så man ska göra!! :D

Djihani
Inlägg: 67
Blev medlem: mån maj 21, 2012 9:59 am

Re: Mobile Infantry 2 2012-05-18/20

Inlägg av Djihani »

Ja jäklar vad den dära minigun-bilen var läskig. Jag är både glad och lite ledsen att vi aldrig mötte den framifrån innan vi slagit ut den ;) Ångrar ganska rejält att jag inte följde det tokschyssta erbjudandet att klättra upp och panga lite med den men sista fajten fick ändå gå före. Tack för hela det motståndet förresten, gjorde spelslutet så mycket roligare än goodguy-basen som redan var hopplockad en timme före spelslut.

Angående lobbandet och vevandet med kulspruta i filmen så kan jag säga att jag gjorde exakt samma sak samtidigt i andra ändan av vägen i tornet på vår bil. Att båda bilarna möttes på den dära raksträckan satte oss i ett ganska så gött dödläge (ett tag iaf ;) ).
Knowledge is power, hide it well.
Min presentationstråd: viewtopic.php?f=165&t=9285

Skriv svar