Hjälp med HPA

drev1
Inlägg: 26
Blev medlem: lör apr 26, 2014 10:38 am

Re: Hjälp med HPA

Inlägg av drev1 »

jag kollade på massa videos bara när jag skaffade min smp. när jag skaffade fanns bara den guldiga. men du bör inte behöva byta något i bössan. det ända du behöver till är slang, tank och LPR eller SLP

Erebus
Inlägg: 123
Blev medlem: ons dec 17, 2014 8:01 am

Re: Hjälp med HPA

Inlägg av Erebus »

Hade funderingar och frågor om HPA också och fick väldigt bra hjälp av http://www.pmairsoft.se/ dom svarade på frågorna jag hade och gav bra hjälp så nu vet jag vad jag behöver och vilka saker jag ska köpa.
Sen verkar dom ha riktigt bra priser efter vad jag sett, har dock inte kollat enormt mycket på olika återförsäljare.

alextollin
Inlägg: 4
Blev medlem: fre feb 22, 2013 6:57 pm

Re: Hjälp med HPA

Inlägg av alextollin »

Tack för snabba svar!

Verkar luta åt Infernon, gillar nya versioner av saker :D
Surt att den verkar vara dyrare på svenska sidor än utomlands, men kanske blir samma pris efter det tullats?


En till fråga jag fick såhär i efterhand:
Hur funkar det att byta emellan olika bössor? Har 2 st (G36 och en AKM), och på dom större spelen jag åker på så brukar jag använda AK'n, men hade tänkt sätta Infernon i G36'an som sagt.
Ska man isåfall bara ta gearboxen ur ena bössan och sätta den i den andra eller måste jag öppna gearboxen och sätta in bara själva Infernon? (Väldigt ny med meck ö.h.t. så kanske är en dum fråga...)
Vill ogärna köpa 2 st Inferno till en början...

drev1
Inlägg: 26
Blev medlem: lör apr 26, 2014 10:38 am

Re: Hjälp med HPA

Inlägg av drev1 »

om det är samma gearbox i alla så går det. annars bara å flytta över

alextollin
Inlägg: 4
Blev medlem: fre feb 22, 2013 6:57 pm

Re: Hjälp med HPA

Inlägg av alextollin »

Har ännu inte fått min Inferno, men den borde komma nu i veckan. Så innan den kommer tänkte jag förbereda min G36a så att det är lätt att sätta in den.

Efter lite meck med hophus och gummi så fick jag matningen bra och kulbanan blev konsekvent, men sen rasade gearboxen istället. 2 tänder som gick av på ett av kugghjulen, men eftersom jag ska byta till HPA i den så gjorde det inte så mycket tänkte jag.

Men det var då jag märkte en sak som kanske blir problematisk...

ARES/Umarex V3 gearbox är lite annorlunda byggd ser jag när jag jämför den med videon på hur man installerar SMP:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/159 ... 190310.jpg

Där kretskortet ska sitta, framför avtryckaren, är det ett hål för microswitchen som inte verkar vara där på "standard" V3 boxar.

Kommer detta bli ett problem när jag ska installera Infernon? Är det någon som har erfarenhet av just det här problemet? Om det nu inte går, går det att sätta i vilken gearbox V3 som helst i bössan eller måste det vara den här (tänker främst att den har quick spring change och är större upptill för EBB)?

Sen en annan fråga som jag inte hittat svar till när jag googlat:

Vad exakt är det som behöver smörjas med en HPA enhet? Dom sa i en av videorna där dom installerar SMP att man ska tvätta rent "ALLT" fett innan man installerar. Jag har tvättat rent gearboxen där alla kuggar satt och där pistongen gick, men där själva avtryckaren är borde det väl vara kvar lite fett så att den glider på bra?

Skriv svar