Polarstar FE, Jack, eller Wolverine Inferno?

Packe
Inlägg: 289
Blev medlem: mån maj 14, 2012 11:06 am

Re: Polarstar FE, Jack, eller Wolverine Inferno?

Inlägg av Packe »

Teknskt sett är P* FE bäst men den kostar också en bra bit mer, enligt mig så är inte P* värd, det enda den har som fördel är att den har closed bolt, alltså att nozzlen matar upp en kula i hop upen, väntar sen skjuter, kontra open som matar upp en kula och skjuter direkt. I teorin ger closed bättre consistency men jag kan ej bekräfta något.

Nackdelen är att den drar mer luft p.g.a. 2 solenoids kontra 1 på Inferno och Jack.

Den ska ha bättre FCU (man kan ändra mycket mera inställningar) men som en person som använt båda tycker jag Wolverines räcker.


Jag ser ingen poäng att ta en Jack över en Inferno, det enda är en bättre FCU, men som jag nämnt ovan så tror jag att Wolverines räcker gott och väl.


Jag hade tagit Infernon, då den är mycket mera modulär, och bara för att du säger att du inte ska byta GB så vet man aldrig och det är skönt att ha valmöjligheten (Infernon kan du byta så den kan passa mer eller mindre alla gearboxes genom att köpa fronten från Hydran).Tycker Wolverine gör bra, robusta och simpla system.

Den ska dra mindre luft än P* FE för den har bara en Solenoid (gäller Jack också), men den är så kallad open bolt så i teorin ska den ha sämre consistency, inget jag kan bekräfta eller slå ner, då jag inte har gjort några tester på det, sen ska den även ha en chans att dubbelmata men det har aldrig hänt mig.


Det borde ge dig lite kött på benen.

TL;DR
Jag hade valt Wolverine Inferno.


Ber om ursäkt ifall det är lite rörigt, är väldigt trött och lite lost. xD
Min Affärsredovisning



ADAM skrev:Den vill att du ska placera kablarna på varandra och sedan ropa "Fus doh dah". True story

djredeep
Inlägg: 1
Blev medlem: mån nov 10, 2014 12:48 pm

Re: Polarstar FE, Jack, eller Wolverine Inferno?

Inlägg av djredeep »

Inferno med bluetooth FCU! nom nom nom

Nerbert
Inlägg: 5
Blev medlem: mån feb 13, 2017 5:08 pm

Re: Polarstar FE, Jack, eller Wolverine Inferno?

Inlägg av Nerbert »

Vart får man tag på denna bluetooth saken till inferno ?

Skriv svar