Mancraft PDiK

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Mancraft PDiK

Inlägg av Gwlyddyn »

Magne: Helgen är över! ;) Chop chop!

Zingmark
Inlägg: 42
Blev medlem: fre nov 13, 2015 11:00 am

Re: Mancraft PDiK

Inlägg av Zingmark »

Beställde en G36E (JG 608-4) som jag ska dunka i ett mancraft-kit framöver. Tänkte börja med att få till träffbilden medan jag väntar på finansiering för PDiK:et :)

Om man bortser från accuracy, shimming och läckor, räcker det att köpa en V3 PDiK, installera och köra? Eller måste man göra några justeringar, köpa nozzle eller liknande? (Bortsett från att lösa utgång för slang i handtag, fixa tank och liknande)

Magne
Inlägg: 88
Blev medlem: tis maj 15, 2012 6:58 pm

Re: Mancraft PDiK

Inlägg av Magne »

Gwlyddyn
I Norrland slutar helgen på onsdag, på torsdag åker vi ut på skotern och jagar ren....tappar lite hembränt på flaska (dunk) och på fredag är det helg igen. Och så säger dom att vi inte stressar häruppe...pffft ! :D Fick en kundbössa emellan, men killen ska hämta igen Mancraft bössan förmodligen idag, då kan vi hjälpas åt att försöka ta en liten vettig sekvens.

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Mancraft PDiK

Inlägg av Gwlyddyn »

Ser fram emot det. Är främst intresserad av "trigger pull" då den förra var lite väl svampig för min smak.

Zingmark
Inlägg: 42
Blev medlem: fre nov 13, 2015 11:00 am

Re: Mancraft PDiK

Inlägg av Zingmark »

Vill bara kolla med er som kan, visst är det normal V2 gearbox i alla eller i.a.f. de flesta M4-modeller? Är på väg att hämta in en begagnad tm m4 för att dunka i Mancrafts v2 PDiK..
Om man köper deras PDiK samt deras regulator, vad rekomenderar ni för slang och tank om man vill komma undan relativt billigt?

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: Mancraft PDiK

Inlägg av BlackGoat »

Är det någon som fått ner detta kit i CQB-hastighet?
Deras egna tabell är ju lite i högsta laget, men då också med en 550mm pipa, gissningsvis tightbore.
Widebore runt 300mm borde ju ge snällare resultat kan jag tycka :)

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Kujuii
Inlägg: 13
Blev medlem: tis maj 28, 2013 8:52 pm

Re: Mancraft PDiK

Inlägg av Kujuii »

Installerade nyss den största insatsen till cylindern och då gick hastigheten ner från 105m/s till 75m/s med 0.28g kulor och 100psi i tryck med 300mm innerpipa. 100psi är lite över det minsta tryck för att just min motor ska fungera felfritt.

//kent

BlackGoat
Inlägg: 463
Blev medlem: mån maj 14, 2012 2:36 pm

Re: Mancraft PDiK

Inlägg av BlackGoat »

Ah, härligt att höra. Tack för det svaret. :D
Suget på att bygga ny bössa sjönk ju inte nu precis =/

//BG
Blackgoat_m10 på instagram.

Skriv svar