Mancraft PDiK

Zingmark
Inlägg: 42
Blev medlem: fre nov 13, 2015 11:00 am

Mancraft PDiK

Inlägg av Zingmark »

Är det någon som har erfarenhet av dessa? Någon som testat nya modellen? (inte den äldre orangea).

Är sugen på att bygga mig en DMR HPA med denna som motor, har koll på för och nackdelar med Mancraft (som är helt mekanisk) i förhållande till exempelvis P*, men min stora fråga är om någon vet om nya PDiK passar exempelvis HK417 eller om det fortfarande endast är till M4.

Magne
Inlägg: 88
Blev medlem: tis maj 15, 2012 6:58 pm

Re: Mancraft PDiK

Inlägg av Magne »

Håller på och testar en just nu, inte kollat kompabilitet med 417 däremot. Däremot är det kortare färdväg på avtrycket än gamla och jag upplever att trigger responsen är på en betydligt bättre nivå. Inga uppenbara nackdelar om man accepterat att justeringsmöjligheterna är lika med noll förutom fps, kraftfull bruksmotor som jag tror kommer att ge dig väldigt lite bekymmer. Men man får passa sig för det går att få den här rackaren att gå hårt som en stenslunga. Tabellen som Mancraft gjort (nedan) verkar stämma rätt bra med våra mätningar:

Examples of the velocity (barrel length of 550mm, ball 0.2g):
8 bar - 150m / s (492fps)
10bar - 165m / s (541fps)
12bar - 182m / s (597fps)
16bar - 203m / s (666fps)
18bar - 213m / s (699fps)

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Mancraft PDiK

Inlägg av Gwlyddyn »

Magne: Du har inte möjlighet att lägga upp en liten filmsnutt på avtrycket? Verkar inte finnas något alls på den nya varianten.

Magne
Inlägg: 88
Blev medlem: tis maj 15, 2012 6:58 pm

Re: Mancraft PDiK

Inlägg av Magne »

Gwlyddyn: Är ute på äventyr i helgen, men ska försöka få till en snutt så fort som möjligt.

Zingmark
Inlägg: 42
Blev medlem: fre nov 13, 2015 11:00 am

Re: Mancraft PDiK

Inlägg av Zingmark »

Blir helt enkelt till att köpa, testa och hoppas på det bästa [emoji28]

Maximan
Inlägg: 8
Blev medlem: fre maj 25, 2012 3:11 pm

Re: Mancraft PDiK

Inlägg av Maximan »

Mancraft är inte enbart för M4......

Alla som har en standard V2, V2.5 eller V3 gearbox kan använda en Mancraft PDiKS.

Det är väldigt enkelt att byta trigger och nozzle i dem

Har min i en G3 som jag kan få upp i 5J (724 fps) med deras egen regulator

Och håller på och bygger en vsr-10 med SDiK

lubbe
Inlägg: 45
Blev medlem: lör mar 23, 2013 8:28 pm

Re: Mancraft PDiK

Inlägg av lubbe »

Magne
Är detta något ni tittar på att ta hem?

Gwlyddyn
Inlägg: 998
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:37 pm

Re: Mancraft PDiK

Inlägg av Gwlyddyn »

Varför inte bara beställa från Mancraft själv?

Magne
Inlägg: 88
Blev medlem: tis maj 15, 2012 6:58 pm

Re: Mancraft PDiK

Inlägg av Magne »

@lubbe: Mancraft la ner hela wholesale/retailer delen så det blev mer eller mindre omöjligt för oss att sälja...priserna blev riktigt usla via oss. Nu är dörren på glänt igen, så det är inte omöjligt att det dyker upp en ny artikelgrupp på vår hemsida inom några månader. :D

lubbe
Inlägg: 45
Blev medlem: lör mar 23, 2013 8:28 pm

Re: Mancraft PDiK

Inlägg av lubbe »

Gwlyddyn
Absolut kan jag göra det. Det var bara en stilla undran. Är enbart inne på läs-stadiet av hpa än så länge men den dagen det blir dags så gynnar jag gärna en svensk åf.

Magne
Jag får hålla utkik, lutar åt hpa framåt våren/sommaren och det är ju aldrig fel med fler valmöjligheter :)

Skriv svar