Tokyo Mauri M870 Breacher

Cowbra
Inlägg: 42
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:23 pm

Tokyo Mauri M870 Breacher

Inlägg av Cowbra »

Jag har länge velat ha en hagelbössa att ha som komplement till min M4.
Så efter lite surfande på nätet har jag tänkt att skaffa mej en M870. Den har det jag vill ha den verkar smidig och kan skjuta mer än ett skott, men man slipper krångla med att ladda gas i patroner.
Det jag sitter och tittar på nu är en HPA version av bössan.
https://www.powair6.com/en/gas-guns-tun ... r-hpa.html
Och som jag ser det så är HPA vägen att gå. Detta blir då min första HPA bössa.
Innan jag dyker blind in i detta så tänkte jag kolla med er som kan detta, vad jag ska beställa så det blir rätt på en gång.

På powair6.com så kan man köpa bara bössan + en gastank som är konverterad till HPA. Bössan är då intakt och man ska använda gaspatroner som vanligt med den. De har även HPA utrusning till den att lägga till.
Jag har tänkt att köpa till en HPR800C V2 (EU).
Och eftersom det är en hagelbössa så behöver jag inte en större tank. Så en 0,4L eller 0,2L Tippman tank är vad jag funderar på.

Så gör jag rätt här?
Har bössan några fel i sig som jag inte har kunnat läsa mej till. ( Det jag läst är att den längre första versionen av bössan hade en gastank som inte orkade med greengas och läckte).
Ska jag köpa regulator och tank från denna sida eller ska jag beställa från nån annan sida?.
Och det jag är mest osäker på, Hur många skott får jag ut ut en liten tank på 0,4 eller 0,2 Liter.

PS: En lagkamrat kör redan HPA polarStar. Och har en dykartub, som jag tänkte låna luft från tills jag skaffar en egen större tub.

Hoppas nån kan räta ut mina frågor. Om det finns förslag på andra HPA konverteringar till Tokio Mauri M870, så får ni gärna posta den i denna tråd.

//Cowbra