Uppdaterad 2021-03-05: Viktig information! (Ursäkta röran, vi bygger om!)

Om forumet och sajten.
perlenbacher
Inlägg: 282
Blev medlem: lör dec 21, 2013 3:51 am

Re: Uppdaterad 2021-03-05: Viktig information! (Ursäkta röran, vi bygger om!)

Inlägg av perlenbacher »

Jag saknar också forumet. När kommer det igång igen? Är detta vad vi har kvar av Sveriges mötesplats för Airsoft så är det skamligt...
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 21&t=30120

Ditch that nickel plated sissy pistol and get a Glock".

Gidappa
Inlägg: 132
Blev medlem: lör maj 13, 2017 2:38 pm

Re: Uppdaterad 2021-03-05: Viktig information! (Ursäkta röran, vi bygger om!)

Inlägg av Gidappa »

Kul att ni är tillbaka om det är så. Verkar inte helt aktivt dock.
Är börsen fortfarande på gång?

Poyjs
Inlägg: 61
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:33 pm

Re: Uppdaterad 2021-03-05: Viktig information! (Ursäkta röran, vi bygger om!)

Inlägg av Poyjs »

Hoppet om att detta forum skall kunna blomstra igen som det en gång var finns kvar inom mig. Har sett och läst att det är nada aktivitet här numera sedan drygt 1 år tillbaka vilket är riktigt tråkigt :(
Personligen tycker jag detta var/är en superb plats att mötas på, FB går ju inte att köra " FORUM " på och Airsoftbörsen var så underbar att segla runt på.

Så med hopp om att någon kan kanske svara? Är det något pågång här? Som tidigare fråga ställts här så undrar jag med om Admin teamet är aktiva och jobbar något med forumet? Eller är det som sagt kanske dags att lämna över facklan till någon/några andra?
Inget ont om man inte har tid, jag har 120% förståelse om man inte hinner med att driva ett sådant här forum när livet händer, jobb, familj, barn ect ect... men just att kanske ta tag i att föra över detta till några andra som känner att dom har mer tid, just för att ge forumet en chans igen.

Så.... ja, vad händer? :)
****** skrev: och vad är AEG för nått och har min airsoft det?

coyote_ugly
Inlägg: 9
Blev medlem: tis nov 28, 2017 6:07 pm

Re: Uppdaterad 2021-03-05: Viktig information! (Ursäkta röran, vi bygger om!)

Inlägg av coyote_ugly »

Bra fråga. Men ja, det lågan verkar ha falnat men det går att få liv i detta. Arnies Airsoft har betydligt mer aktivitet idag men det är ju fortfarande inte i närheten av vad det var för 12 år sedan när folk hade forumen som primära källor för skaffa information eller dela med sig av information runt hobbyn.

Men än lever hoppet i en. visst discord finns, Facebook finns men dem är mer svårnavigerade än forumet.

Wasp
Inlägg: 89
Blev medlem: tis maj 15, 2012 9:08 pm
Lag / förening: Whiskey Recon Team
Aktiv sedan: 2007
Ort: Skåne

Re: Uppdaterad 2021-03-05: Viktig information! (Ursäkta röran, vi bygger om!)

Inlägg av Wasp »

Det finns över 10 000 registrerade profiler på detta forum, hur många av dem är aktiva?
Hur gör man ett forum aktivt på nytt när airsoftbörsen inte är aktiv?
...:::Whiskey Recon Team:::...
"IN VALOR THERE IS HOPE."

Poyjs
Inlägg: 61
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:33 pm

Re: Uppdaterad 2021-03-05: Viktig information! (Ursäkta röran, vi bygger om!)

Inlägg av Poyjs »

Det jag kan ställa mig frågvis till är om vart folk vänder sig idag för att just införskaffa sig info, eller har vi kommit till den punkt att folk nya utövare helt enkelt inte bryr sig utan bara spelar och så får det gå som det går med vapen/utr ? Köper folk bara saker och sen spelar så får sakerna hålla så länge dom håller, sen skiter man i det? Det var kul så länge det varade? Är vapen system för förlåtande och underhållsfria? Det finns många frågande parametrar tro jag i detta.

Nu låter jag bara mitt huvud spåna fritt här så tycker ni det är lite mumbo-jumbo så får ni tycka det.

Det jag upplevt iaf var att, med risk för gubbe-varning, förr i tiden så var ju AirsoftSverige ett forum som stor del av folket var på dagligen och det var typ svårt att hänga med att läsa alla trådar och nya inlägg för att det var så aktivt. Folk skrev länga inlägg om vapen och utr, spelupplägg, scenarion, regler, spelstilar, oändliga frågan " är det roligt att spela som Sniper ".....vilket vapen är bäst, mek och mod, bilder.....

Sedan kom fallet, då AS förlorade stor mängd av sin data och AS låg nere en tid, där kändes det som iaf från min sida att folk helt enkelt tänkte " ähs, jag kan inte komma åt AS forumet så då struntar jag i att ställa frågor, söka info ect ect... " man fick då vända sig till sin närmaste krets och där fanns kanske viss info men inte i närheten av den mängden som här. Det var som att det skapades ett svart hål och folks engagemang sögs med ner i hålet tillsammans med då all info som fanns här tidigare.

Jag har förvisso förståelse om att börsen här drog många folk som då i sin tur tittade runt lite på forumet och flikade in något inlägg här o var, detta gjorde ju det att forumet blev och kändes mer levande.
Sen att börsens ny-uppstart skulle bidra till att AS blir som det var förr har jag svårt för att se, då ett forum ska kunna vara levande iaf, med en börs eller inte. Det är en nyttig del som sagt och tro vi alla hade uppskattat uppstarten av börsen igen, men som sagt att just den biten hade dragit igång livet här igen... den är lite svår att försvara.

Vad ska vi göra? Hur kan vi göra för att få hit och dra upp livet på AS igen då? Ja, miljonfrågan......
Det är ju inte direkt så att man kan säga/skriva till folk att " kom in på AS " så plötsligt händer det. En annan tanke som slagit mig är just som jag skrev tidigare om engagerade personer, nu säger jag inte att vi INTE har detta här men känslan av att det har försvunnit en del folk som varit lite mer extra, lite plus-meny inte längre syns till. Kan ha slutat med hobbyn? Känner samma som många andra att det inte är lönt att vara här då det inte händer något? Det finns nog inget rätt o fel där men just tanken för mig kan jag inte att låta gå förbi.

Utifrån mångas vardagsliv så kan vi ju inte göra mer än vårat bästa, prata om AS forumet igen med andra Airsoft utövare, att så gott det går att vi svarar på dom få inlägg som sker, skapa respons, skapa inlägg själva även om vi kanske vet att det inte kommer bli många svar, om några alls... men vi alla kan göra det där lilla för att ändå hålla glöden vid liv, för det är just nu bara glöd vad jag känner, men det är en glöd som är värd att jobba lite för.

Återigen: ADMIN teamet, jag och många här vet att ni gör så gott ni kan med allt vad det innebär att sköta detta ställe. Jag är den siste som vill peka på om hur ni ska sköta detta. Men det saknas ändå lite updates om forumets framtid och vad som sker och inte sker. Bara det hade nog fått många att känna att det finns ett arbete som är igång :)
****** skrev: och vad är AEG för nått och har min airsoft det?

Gidappa
Inlägg: 132
Blev medlem: lör maj 13, 2017 2:38 pm

Re: Uppdaterad 2021-03-05: Viktig information! (Ursäkta röran, vi bygger om!)

Inlägg av Gidappa »

Tänker att vi får fortsätta starta trådar och posta inlägg så det inte blir helt ökendött.
Skulle börsen starta upp igen hade det nog hjälpt till att få fart på stället.

Swalas
Admin
Inlägg: 104
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm
Lag / förening: AirsoftSverige.com
Aktiv sedan: 1999
Ort: Stockholm

Re: Uppdaterad 2021-03-05: Viktig information! (Ursäkta röran, vi bygger om!)

Inlägg av Swalas »

Hej
jätte kul att folk börjar använda lite igen!

Vi har inte kunnat svara för att just nu har vi inget att svara, av olika skäl utan att peka finger på någon, utan det gäller alla i "ledningen"
Vi har haft kaos i våra liv av olika skäl hos olika personer, jag tex håller på med skilsmässa med barn inblandat, som tyvärr tar prio.

Att använda forumet i sig är fritt fram för alla medlemmar, jag iaf tittar till så gott som varje dag.

Börsen kommer i någon form under nästa år, VI (ledningen) måste bara orka oss till ett möte och ta lite beslut. Som det är nu får vi typ inte öppna börsen igen..

För mig iaf så kommer det finnas mer tid under nästa år och jag hoppas på att kunna lägga mer resurser till detta UNDERBARA community vi har med airsoft i sverige och på airsoftsverige.com.

/Jonas Swälas

Poyjs
Inlägg: 61
Blev medlem: tis maj 15, 2012 5:33 pm

Re: Uppdaterad 2021-03-05: Viktig information! (Ursäkta röran, vi bygger om!)

Inlägg av Poyjs »

Vill bara beklaga din svåra tid du går igenom nu Swalas :( Det är ingen lätt puck att ta sig ann, styrkekramar till dig!! Sjklart går familj och hälsa före allt!

Men ändå vill jag skriva att det är härligt att höra någon av Admin teamet, vi är många som har förståelse över att detta inte är något som fixas på en eftermiddag, men ändå härligt att höra att det finns planer och att ni inte gett upp oss ;)
Vi vanliga dödliga på forumet behöver inte ha all info men bara detta ger en iaf hopp om att det kan börja hända något. Tills dess så fortsätter vi alla så gott vi kan, skapa trådar, svara på inlägg ect... jag själv inte varit den bästa och främsta på att vara aktiv här senaste åren men försöker likt dig Swalas iaf vara inne varje dag och skumma över forumet efter nya trådar/inlägg som jag kanske kan svara på.
****** skrev: och vad är AEG för nått och har min airsoft det?

Gidappa
Inlägg: 132
Blev medlem: lör maj 13, 2017 2:38 pm

Re: Uppdaterad 2021-03-05: Viktig information! (Ursäkta röran, vi bygger om!)

Inlägg av Gidappa »

Kan bara hålla med dig poyjs.

Bra med ett livstecken då och då från ledningen. Så man vet att forumet inte driver vind för våg. Motiverar till att försöka hålla stället i liv.
Har detta forumet att tacka för mycket av mina kunskaper när jag började bygga pistoler.

Försöker också kolla av och se om det finns trådar att svara på.

Såklart full förståelse för privatliv som väger tyngre.
Hoppas allt löser sig till det bästa.

Och hoppas forumet växer igen till den positiva kunskapsoas det varit.
För mig som inte spelar utan bara sitter och bygger är det guld att ha ett forum där man kan dela sitt nörderi med likasinnade.

Skriv svar