Få tillbaka alla gamla, och nya, medlemmar till forumet?

Om forumet och sajten.
YogHippie
Hippie
Inlägg: 329
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:03 pm

Få tillbaka alla gamla, och nya, medlemmar till forumet?

Inlägg av YogHippie »

Forumet var tidigare en stark stomme och The Place 2 Go, när det kom till info, spel, handel, diskussioner, tips o trix, med mera.
Sen kom FB och i kombination med forumets mindre stagnation så dog det hela tyvärr ut lite, känns det som.

Nu när forumet är under arbete igen och en större idé om stora förbättringar hägrar vid horisonten så är min tanke att vi alla börjar organisera oss här inne igen och försöker återgå till det gamla goda, men också stöttar lite för det som komma skall. Både för forumet/plattformen i sig, men också för oss själva och alla med och motspelare. :)

Tanken och förslaget är att vi hjälps åt att påminna varandra på spel och andra kontaktplatser man träffas eller pratar och får folk till att bli aktiva här inne igen.
Töm facebook-grupperna och få in allt det nya folket hit också, välkomna dom på sedvanligt manér och börja propsa lite på det här med sammanhållningen och en gemensam plats för all information. :)

Hoppas på många roliga återseenden från folk man skakat hand och tackat för bra spel genom åren! :)

Swalas
Admin
Inlägg: 104
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm
Lag / förening: AirsoftSverige.com
Aktiv sedan: 1999
Ort: Stockholm

Re: Få tillbaka alla gamla, och nya, medlemmar till forumet?

Inlägg av Swalas »

Låter som en toppen strategi!

När allt är upp and running, så ska vi alla kraftsamlas!

Användarvisningsbild
Cediop
Inlägg: 18
Blev medlem: tis apr 18, 2017 6:46 am

Re: Få tillbaka alla gamla, och nya, medlemmar till forumet?

Inlägg av Cediop »

Jag kommer gärna tillbaka :lol:

När det går att arrangera spel igen så kommer iaf spelen på Tjärnan tillbaka till forumet, såvida inget annat ändras.

Det absolut bästa med forumet är att allt blir i kronologisk ordning samt att det går att söka/pin'na. Allt för att jag ska slippa se samma fråga ställas med 15 minuters intervaller.
I den perfekta världen är allt RS, är bara plånboken som säger stop allt för ofta...
IG: Cediop_M04

Fredius Prime
Inlägg: 19
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:18 pm

Re: Få tillbaka alla gamla, och nya, medlemmar till forumet?

Inlägg av Fredius Prime »

Äntligen tillbaka 👌
Vi får hjälpas åt att bli samlingsplats här igen.
Duke_of_Swe
Team leader: Zero Nine Raiders

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Få tillbaka alla gamla, och nya, medlemmar till forumet?

Inlägg av Twist »

@Cediop

Ja, det där med att saker bara försvinner bortom horisonten och samma fråga ställs om och om igen är ett aber. Jag hoppas bara att FB-demensen, som jag kallar det, gör att folk blir lite mera vana och har mera tålamod med nybörjare även här, så att det kommer något gott ur det. :lol:

Mål och vision är att evenemangsbiten med tiden ska utvecklas till något som inte bara är bättre än förut utan bättre än alla alternativ som finns, både för små och stora arrangörer. Stay tuned, som de säger på andra sidan sundet. :)
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Maercosh
Inlägg: 324
Blev medlem: ons aug 12, 2015 1:33 am

Re: Få tillbaka alla gamla, och nya, medlemmar till forumet?

Inlägg av Maercosh »

Ni kanske kan skicka ut ett massmeddelande till alla registrerade epostadresser att forumet är uppe igen? Då får ju alla en påminnelse på sin mailadress tänker jag :)

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Få tillbaka alla gamla, och nya, medlemmar till forumet?

Inlägg av Twist »

Med den maillösning vi har för tillfället så är det omöjligt att skicka massmail, tyvärr, och om jag ska vara ärlig så är jag personligen ganska ok med att det inte blir 180% tryck på forumet och servern, framför allt, från en dag till en annan.

Missförstå mig rätt... Jag har också saknat forumet så det värker och känner samma pepp och sug efter att få igång en levande community igen men måste hela tiden påminna mig själv att ha is i magen och inte gå händelserna i förväg, för att kunna vara proaktiv och utveckla sidan istället för att fastna i ett reaktivt släcka-bränder-läge.

Utan att gå in alldeles för mycket i tekniska detaljer så ligger forumet fortfarande på en väldigt begränsad serverinstans och jag vet inte hur mycket den orkar med. Att öka kapaciteten är förvisso enkelt men inte gratis och det är heller inget jag vill göra utan att veta att jag har ett par dagar lediga för att gånga och reda ut eventuella problem efter att det är gjort. Det pågår dessutom ett ständigt arbete bakom kulisserna med att hitta och rätta små och stora fel, utveckla nya funktioner och allmänt försöka få allt på banan som det ska vara. Trots att vi inte har gått ut stort har behovet av support och släckande av småbränder ökat med faktor 10 bara den senaste veckan och det äter upp en massa tid och energi som kunde använts till att förebygga dem, så det blir en lätt till en ond cirkel som jag helst undviker.

Och jag hör vad jag skriver... Det är hål i huvudet att bara en person har kunskapen och tillgången till 90% av det som behöver göras i just det läge vi befinner oss i nu, jag gillar det inte heller, men vi blev lite tagna på sängen när adressen till vad som egentligen var en utvecklingsserver "läckte" och kanske borde vi stängt ner i det läget men vi lät hjärtat styra och höll öppet. Det har kostat på men jag tycker fortfarande att det är värt, om inte annat för att det känns mindre ensamt och tröstlöst att knoga på när ni är här och hejar på med glada tillrop. Det betyder mer än ni någonsin kan föreställa er. <3

Men, det är som det är, jag är bara en person och dygnet har bara 24 timmar (25 om man jobbar in lunchen... :P ) så snälla, sitt ner i båten och stressa inte med att dra hit hela världen så att jag hinner göra klart det bara jag kan göra och alla andra som kan och vill hjälpa till med resten kan göra det. Det är bättre att det är lite långsamt ett tag men att vi är redo för att släppa in hela världen om en månad eller två än att alla kommer hit på en gång och välter hela bygget så att det tar ett halvår att komma dit.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Få tillbaka alla gamla, och nya, medlemmar till forumet?

Inlägg av Twist »

Förtydligande: Det är alltså jättevälkommet att ni berättar för alla ni känner, postar statusar och i grupper på FB, sprider på Insta osv. Det är jag både glad och tacksam för. Engagemanget värmer hjärtat! Luv you guys! <3

Jag ville mest bara förklara varför vi inte är riktigt klara att påminna 9000 användare om att det är dags att logga in, men jag har lite svårt att hålla mig tillräckligt kort för att vara tydlig ibland. :)
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

YogHippie
Hippie
Inlägg: 329
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:03 pm

Re: Få tillbaka alla gamla, och nya, medlemmar till forumet?

Inlägg av YogHippie »

Bahahaha!
Här ska loggas in! ;)

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Få tillbaka alla gamla, och nya, medlemmar till forumet?

Inlägg av Twist »

:lol: Jaja, bara kom... :P
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Skriv svar