Få tillbaka alla gamla, och nya, medlemmar till forumet?

Om forumet och sajten.
MiqaFox
Inlägg: 225
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:50 pm

Re: Få tillbaka alla gamla, och nya, medlemmar till forumet?

Inlägg av MiqaFox »

Främst bör det väl faktiskt hända något här, vi som användare måste vara aktiva för att det ska finnas anledning för andra att besöka. Det var redan ganska låg aktivitet utöver Airsoftbörsen redan innan kraschen.

Ett problem är just att ett forum är ett forum. Det som är dess styrkor, som att det är mer permanent och organiserat, är också dess svaghet.
-Om jag vill se svaren till "Berragurra" på sida två så kanske jag måste läsa alla 48 sidor i en tråd (nu är ju trådar kanske inte så långa här) för att vara säker. På FB/Insta/Reddit/YT räcker det med att klicka på "Berragurra"s kommentar för att se svaren. Hur man löser det vet jag inte.
-Om jag vill lägga upp en bild så behöver den vara en viss storlek. På mobilen fick jag inte ens en varning om att den var för stor, det gick bara inte. Man måste i så fall som användare antingen redigera den eller lägga in bilden på en annan plattform och länka. På FB/Insta/Reddit m.m. så har plattformarna automatisk kompression som löser det problemet. Det reducerar friktionen att lägga in media enormt! Det går ju även att ofta fota och lägga upp direkt med mobilen. Vill man ha mer media på forumet så antingen ökar man den tillåtna filstorleken för att lägga upp och/eller så lär det finnas en plugin som automatiskt komprimerar bilderna så att användaren slipper.
-Det finns massor av kategorier. Som ny användare kan det vara avskräckande (var ska man göra inlägg, vilken respons får man om man gör fel etc.), dessutom blir det fler klick som krävs för att flytta runt på siten. Med den aktivitetsgrad som det är nu bör man kanske fundera på att ta bort alla sub-sub-forum och slå ihop till sub-forumet. D.v.s. att "Sniper" och "GBBR" m.m. tas bort och flyttar in i "Vapen". Också tveksamt om alla sub-forum under "Media" behövs.
"If at first you don't succeed, go get a .50 cal" - DemolitionRanch

ohman
Inlägg: 1687
Blev medlem: mån maj 21, 2012 7:58 pm

Re: Få tillbaka alla gamla, och nya, medlemmar till forumet?

Inlägg av ohman »

Jag gissar att så fort köp och sälj kommer upp igen så kommer fler återvända. Just nu så finns det inte många organiserade ställen som faktiskt erbjuder köp och sälj, dusty verkar ha blivit en samlingsplats för scammers (jag saknar verkligen köpare/säljare recensionerna vi hade här tidigare).
ADAM skrev:Byt till Deans på allt. Det blir skitbra. Jag lovar. Tro mig. Jag har körkort.
Mina affärsredovisningar

Skriv svar