Angående moderering

Om forumet och sajten.
coyote_ugly
Inlägg: 9
Blev medlem: tis nov 28, 2017 6:07 pm

Re: Angående moderering

Inlägg av coyote_ugly »

komandirbarsuk skrev:
fre jan 28, 2022 4:37 pm

hade Regnbågen från start varit ärlig med varför dem inte var välkomna så ja, då hade det nog inte varit ett problem inte ens för mig

men att man skyller på något annat som Transfobi mm när det inte är sant så är ju det en form av förtal (tänker att Twist lär gilla detta)
att säga att en arrangör är transfober och att arrangören skickat transfobiska meddelanden till en, när det ända dem sagt är att dem inte vill se en person på sina spel pga sin dom är väl en form av förtal?

sen tycker jag personligen att alla har rätt att neka folk på sin event oavsätt.
jag personligen skulle inte känna mig trygg men en sån människa på mina event
att ha styckmördat en annan männsika, en hund och dessutom använda sina dommar för att skrämma folk på nätet visar att man som männsika inte har förändrats.
jag är fine med att folk kan fucka upp och dem försöker sonna för sina brott, men personen ifråga använder sig fortfarande av sin dom som något coolt emblem "passa er jag satt inne för styckmord" då känns det inte som en person som ska vara runt människor

att spela airsoft är inte en rättighet, arrangörer måste inte låta alla delta utan dem får bjuda in och neka precis vilka dem vill
håller du inte med så kan du alltid klaga och starta säg en forums post om problemet, men ljug inte då och skyll på något annat, var ärlig och försök inte göra det till något politiskt utspel.
I det har du rätt, att "skryta" med vad man varit frihetsberövad för är väl inte direkt rätt väg att gå. Jag vet inte vilka inlägg du refererar till då jag nog missat den grejen helt. Jag tror ju dock att det är som mycket annat, många är tuffa bakom tangentbordet. Statiskt sett så är sådana som den dömde väldigt osannolika i att återfalla i samma slags brottslighet, men dem är ju aldrig "friska" som människor. Låter som personen ifråga också skulle behöva terapi eller liknande då det låter som ett sådant postkods-gangster beteende där man hävdar sig och skaffar "respekt" genom sin brottshistorik :roll:

Nu förstår jag mer så ditt inlägg är mer logiskt nu. Tack.

komandirbarsuk
Inlägg: 10
Blev medlem: fre dec 30, 2016 12:38 pm
Lag / förening: Norrsken
Aktiv sedan: 2001

Re: Angående moderering

Inlägg av komandirbarsuk »

coyote_ugly skrev:
lör jan 29, 2022 12:08 pm

I det har du rätt, att "skryta" med vad man varit frihetsberövad för är väl inte direkt rätt väg att gå. Jag vet inte vilka inlägg du refererar till då jag nog missat den grejen helt. Jag tror ju dock att det är som mycket annat, många är tuffa bakom tangentbordet. Statiskt sett så är sådana som den dömde väldigt osannolika i att återfalla i samma slags brottslighet, men dem är ju aldrig "friska" som människor. Låter som personen ifråga också skulle behöva terapi eller liknande då det låter som ett sådant postkods-gangster beteende där man hävdar sig och skaffar "respekt" genom sin brottshistorik :roll:

Nu förstår jag mer så ditt inlägg är mer logiskt nu. Tack.
inga problem det här handlar altså endast om att en moderator utan kritiskt tänkade följde med på att snacka skit om en arrangör som inte gjort något fel, och gick på lögner från en forums medlem trots info från flera andra och sagda arrangör
allt detta på ett öppet forum, att dessutom hota kritiker med förtal anmällningar är nog lite tramsigt med

YogHippie
Hippie
Inlägg: 329
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:03 pm

Re: Angående moderering

Inlägg av YogHippie »

Well, this went sideways. Quickly.

Jag får det till 5 eller 6 personer/konton som postar åsikter, gissningar eller diskussionsunderlag.
Finns en del russin i kakan, men resten verkar döbakt.

Att vara glad för att forumet har en svag livsgnista och önska att det ska dö bort är ju bara trams.

Det är fullt förståeligt att många under den senaste 10 årsperioden fastnat i en enkel zombiesfär av appar och facebookgrupper där det räcker med 1 knapptryckning för att interagera.
MEN, det är ingen ursäkt för att anse denna plattform inte ha någon existensrättighet.

Detta forum har haft sina dippar men fyller fortfarande en funktion långt förbi alla de andra platserna du kan trolla runt på idag.

Själva huvudpunkten i detta hela har enligt mig dock totalt missats, men skrapats på ytan lite;
Airsoften som hobby är totalt ofärgad och helt transparent.
Det går ut på att dra på sig lite gear o panga boll eller larp.a lite.
Varje deltagare är en airsoftspelare.
För det andra så är den enda rätten du har som airsoftspelare, är att köpa saker.
Efter det, så är det upp till varje enskild arrangör eller arr.grupp att bestämma vem eller vilka de vill ha på sina spel.

Om man kräver perfektion och ofelbarhet av mod/admin så städa på egen gård först.

babymakerairsoft
Inlägg: 159
Blev medlem: mån okt 13, 2014 10:27 am

Re: Angående moderering

Inlägg av babymakerairsoft »

vem fan har bett om felfritt? gör man fel så skriver man ursäkt och inte fucking skriver skit med trams. helt jävla korkad inlägg med onödligt jämförelse som inte har med hela saken att göra.

är det så jävla svårt att stå för man har gjort, erkänna fel än att bortförklara hela jävla saken som det nämns flertals gånger? säg åt folk städa eget jävla gård när man själv fucking bortförklarar allt.

YogHippie
Hippie
Inlägg: 329
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:03 pm

Re: Angående moderering

Inlägg av YogHippie »

Är inte helt säker på hur det där ska svaras på, då det språkliga innehållet inte ger mycket att ta till sig av.
Kan ju också vara en av anledningarna till att denna så kallade diskussion inte känns alltför seriös.

Men om det nu på något sätt förbigått uppfattningsnivån hos vederbörande så finns ju möjligheten att läsa de mer konstruktiva och informativa svaren i föregående poster.
Dock faller ju föregående inlägg inte in i den kategorin.

Swalas
Admin
Inlägg: 104
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:03 pm
Lag / förening: AirsoftSverige.com
Aktiv sedan: 1999
Ort: Stockholm

Re: Angående moderering

Inlägg av Swalas »

babymakerairsoft skrev:
mån feb 14, 2022 6:33 pm
vem fan har bett om felfritt? gör man fel så skriver man ursäkt och inte fucking skriver skit med trams. helt jävla korkad inlägg med onödligt jämförelse som inte har med hela saken att göra.

är det så jävla svårt att stå för man har gjort, erkänna fel än att bortförklara hela jävla saken som det nämns flertals gånger? säg åt folk städa eget jävla gård när man själv fucking bortförklarar allt.
Om du ska fortsätta diskutera i den här tråden eller på forumet, så SKA du justera ditt språkbruk.

babymakerairsoft
Inlägg: 159
Blev medlem: mån okt 13, 2014 10:27 am

Re: Angående moderering

Inlägg av babymakerairsoft »

Swalas skrev:
tor feb 17, 2022 6:29 am
babymakerairsoft skrev:
mån feb 14, 2022 6:33 pm
vem fan har bett om felfritt? gör man fel så skriver man ursäkt och inte fucking skriver skit med trams. helt jävla korkad inlägg med onödligt jämförelse som inte har med hela saken att göra.

är det så jävla svårt att stå för man har gjort, erkänna fel än att bortförklara hela jävla saken som det nämns flertals gånger? säg åt folk städa eget jävla gård när man själv fucking bortförklarar allt.
Om du ska fortsätta diskutera i den här tråden eller på forumet, så SKA du justera ditt språkbruk.
diskutionen är slut när man kommer inte med fakta och bara skit. ska man påpeka städa hit och dit och annat skit vad är då mening med att justera språkbruket? ska man ha stabilt diskussion från början så ska man inte skriva tramps till att börja med.

babymakerairsoft
Inlägg: 159
Blev medlem: mån okt 13, 2014 10:27 am

Re: Angående moderering

Inlägg av babymakerairsoft »

YogHippie skrev:
tis feb 15, 2022 7:21 am
Är inte helt säker på hur det där ska svaras på, då det språkliga innehållet inte ger mycket att ta till sig av.
Kan ju också vara en av anledningarna till att denna så kallade diskussion inte känns alltför seriös.

Men om det nu på något sätt förbigått uppfattningsnivån hos vederbörande så finns ju möjligheten att läsa de mer konstruktiva och informativa svaren i föregående poster.
Dock faller ju föregående inlägg inte in i den kategorin.
och ingneting du skrev där kan man ta något konstruktivt eller seriöst av, jorden snurrar inte omkring dig.

YogHippie
Hippie
Inlägg: 329
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:03 pm

Re: Angående moderering

Inlägg av YogHippie »

och ingneting du skrev där kan man ta något konstruktivt eller seriöst av, jorden snurrar inte omkring dig.
Du är nog den som bör försöka att återigen ta och läsa det som skrivits, vad som lagts fram och hur det har presenterats, så att du på något
sätt kan tillgodogöra dig informationen och vad dess innebörd är.
Om du inte förstår det jag skriver, så gör det inte mitt inlägg automatiskt till icke konstruktivt eller oseriöst. Samt vad de planetariska omloppsbanorna har med min existens att göra, finner jag inte det minsta relevant heller.

Just nu ser jag bara en arg person framför mig, som i affekt skriver lite hur som helst och inte tar hänsyn till vad som diskuterats, och har istället en total egenuppfattning om att du har en åsikt och den ska framföras, och den som säger emot har inte erhållit någon begåvning överhuvudtaget.

Vänligen iaktag även fortsatt markeringen från Swalas. (Tack Swalas) :)

Skriv svar