Angående moderering

Om forumet och sajten.
Användarvisningsbild
Regnbågen
Inlägg: 20
Blev medlem: sön jan 17, 2021 5:15 pm
Lag / förening: PDF
Aktiv sedan: 2004

Re: Angående moderering

Inlägg av Regnbågen »

Smygdamp skrev:
fre apr 02, 2021 1:15 am

Fotnot: Du är vad jag såg den enda som använde förtal i sammanhanget, det var iaf vad jag refererade till i mitt inlägg.
Ett tips från någon som varit moderator på ett flertal forum, tagga ner.
Låt @Twist moderera som hen vill, de är inget som du har å göra med.

Användarvisningsbild
Regnbågen
Inlägg: 20
Blev medlem: sön jan 17, 2021 5:15 pm
Lag / förening: PDF
Aktiv sedan: 2004

Re: Angående moderering

Inlägg av Regnbågen »

Twist skrev:
tor apr 01, 2021 8:08 pm
man jobbar gratis och till och med betalar avsevärda summor ur egen ficka för att det ska finnas en plattform där du och alla andra kan uttrycka era.
Finns det något konto som vi från PDF kan skicka pengar till för att stödja ditt ideella arbete?

Erka
Inlägg: 150
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:57 pm

Re: Angående moderering

Inlägg av Erka »

Stå på Twist och tack för instatsen!

Tror du gör bäst i att rensa lite inlägg i tråden och låsa även denna :)
Det är mycket mellan raderna som vi andra varken förstår eller kan göra något med.

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Angående moderering

Inlägg av Twist »

Smygdamp skrev:
fre apr 02, 2021 1:15 am
Men du, nu skriver du en hel vägg av text som svar på några korta meningar.
Att jag försöker vara tydlig och utförlig som svar på uppenbara missuppfattningar kan du knappast dra några växlar på. :)

Jag gjorde dessutom klart redan i första inlägget att jag inte ämnade fatta mig kort men att det är helt frivilligt att läsa och delta i tråden på de premisserna. Det gäller fortfarande.
Var någonstans kräver jag "svartvita och snäva regler för engagemang"? Var säger jag att du ska vara helt Neutral i alla diskussioner och inte får komma med egna tankar och hålla diskussioner?
Det var den mest välvilliga tolkning jag kunde göra av det du uttryckte och hur du uttryckte det. Det är jättebra om du inte tycker och tänker så egentligen.
Ta av dig offerkoftan nu och sluta leka hjälte för att du är moderatorer på ett nästan helt inaktivt forum.
Jag önskar att jag visste vad det är som skaver hos dig till den grad att du går i affekt och uttrycker dig sådär. Du är väldigt noga med att poängtera att AirsoftSverige är irrelevant för dig men samtidigt driver något dig att fläta halmdockor och söka konflikt, vilket berättar en helt annan historia. What gives?
Fotnot: Du är vad jag såg den enda som använde förtal i sammanhanget, det var iaf vad jag refererade till i mitt inlägg.
Vad du såg och vad som faktiskt hände är inte samma sak eftersom jag tvingades att ta bort inlägg löpande. Det var inte ett direkt svar till dig, därav "fotnot", utan även en kommentar på hur begreppet användes i några av de borttagna inläggen, men jag medger att det var ganska otydligt.
Det finns redan andra ställen för att diskutera airsoft utan att betala en krona, så den punkten är redan löst.
Jag har aldrig påstått något annat. Däremot är det ont om plattformar där du kan diktera vad som gäller utan att i övrigt behöva lyfta ett finger för det.
Ett tips från någon som varit moderator på ett flertal forum, tagga ner.
Ett tips från någon som har varit moderator på det här forumet i 15 år, sluta projicera och visa att du har lärt dig något av att vara moderator på en massa forum istället.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Angående moderering

Inlägg av Twist »

Regnbågen skrev:
fre apr 02, 2021 9:29 am
Finns det något konto som vi från PDF kan skicka pengar till för att stödja ditt ideella arbete?
Tack för omtanken! Så fort vi har fått vårt organisationsnummer så kommer det att finnas möjlighet att både bli medlem, stödmedlem och sponsor. Det är mycket just nu men info kommer! :)
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

Användarvisningsbild
Twist
Sysop
Inlägg: 1677
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:21 pm
Lag / förening: Disposable Heroes
Aktiv sedan: 2001
Ort: Teckomatorp

Re: Angående moderering

Inlägg av Twist »

Erka skrev:
tis apr 06, 2021 5:49 am
Stå på Twist och tack för instatsen!
Tack. :)
Tror du gör bäst i att rensa lite inlägg i tråden och låsa även denna :)
Det är mycket mellan raderna som vi andra varken förstår eller kan göra något med.
Det har du nog helt rätt i. Jag har inte tid eller möjlighet att engagera mig i det exakt nu och jag vill heller inte svara på inlägg och sen låsa. Jag ger det ett par dagar.
:ugeek: Sysop
:geek: Backend Dev

komandirbarsuk
Inlägg: 10
Blev medlem: fre dec 30, 2016 12:38 pm
Lag / förening: Norrsken
Aktiv sedan: 2001

Re: Angående moderering

Inlägg av komandirbarsuk »

att läsa det är inte bara pinsamt men också rätt skönt att veta att detta forum dör

Ämnet handlade altså om att en morddömd person inte fick delta på ett event
dennes kompisar skriver ett falsk inlägg och skyller på "HBTQ fientlighet" även om dem vet att det inte var anledningen
i deras utsago så har dem fått HBTQ fientliga glåpord från arrangören och nekade att delta
(Något som senare dessutom motbevisades, svaret dem fick från arrangören var att den dömde personen inte var välkommen på deras event pga sin tidigare dom)

Jag PMar Twist tidigt för att göra han medveten att TS ljuger och förklarar den riktiga anledningen
Twist går helt dövöra och säger att jag ska passa mig för att jag kan kan bli dömd för förtal och det minsan är på fängelseskalan

Twist går altså in med hela genuskapitlet i handen och fördömmer dessa arrangörer utan att själv ta reda på fakta och om det TS skriver stämmer

4+ andra personer vet varför TS och dennes morddömda kamrat inte fick vara med, dessa tar även kontakt med arrangören så den blir medveten om att det skrivs lögner, inte bara från TS utan att även en moderator på detta forum stöttar dem.
då kritikerna kommer med motargument tsm med denna arrangör och förklarar vad som hänt på riktigt
något Twist går hårt emot och tar bort deras inlägg


Twist tar sedan bort allt denne har skrivit och även hela tråden, trots att det blir uppenbart att TS ljugit från början och det ställer inte Twist i det bästa ljuset, då han hoppade på denna snyft historia utan att tänka till
det hade kanske varit på sin plats att låta tråden vara kvar för att varna andra arrangörer för "regnbågen" (TS) och "Skugghund" (GM) då dem uppenbarligen inte bör delta på spel (vet flera ställen dem är bannade ifrån)

läser man denna tråd ser man även att TS vill ge pengar till twist som "tack för det fina jobbet"

om detta forum ska tas på allvar och bli något så kanske man ska börja med att inte ha politiskt aktiva moderatorer som följer en partibok över suntförnuft
Senast redigerad av 2 komandirbarsuk, redigerad totalt 0 gång.

babymakerairsoft
Inlägg: 159
Blev medlem: mån okt 13, 2014 10:27 am

Re: Angående moderering

Inlägg av babymakerairsoft »

ingen kommer ta allvar på detta sida och anledningen till att ingen vill besöka sidan längre... trist men man får stå för fel man har gjort.

coyote_ugly
Inlägg: 9
Blev medlem: tis nov 28, 2017 6:07 pm

Re: Angående moderering

Inlägg av coyote_ugly »

Nu har jag inte koll på alla detaljer gällande den personens domar och bakgrund men den människan har avtjänat sitt straff ,i lagens mening, att frysa ut människan lär ju knappast gynna återanpassningen till samhället som sådant. Jag är övertygad om att det finns flertalet dömda "brottslingar" som sysslar med Airsoft men dem har troligen knappast haft den mediala uppmärksamheten eller brottshistorik som inlägget ovan handlar om.

Ja, brottet är vedervärdigt och för jävligt, men airsoften skryter ju om att den är till för allt och alla och skall vara välkomnande men det är inte sant. Så fort en person inte passar i mallen så skall det lyftas fram i all oändlighet. Det är det här elitistiska beteendet som fick mig att samla istället för att spela då Airsoft autister visste bättre vad som är "RS" än faktiska operatörer/soldater då dem skulle berätta för dessa hur det ligger till i svängen osv.

Forumet som sådant är bra, men användarna har lämnat en del att önska. Jag tycker att Twist & Co har gjort ett bra jobb , med hänsyn till att det varit obetalt, på fritiden och gissningsvis otacksamt en del gånger.

komandirbarsuk
Inlägg: 10
Blev medlem: fre dec 30, 2016 12:38 pm
Lag / förening: Norrsken
Aktiv sedan: 2001

Re: Angående moderering

Inlägg av komandirbarsuk »

coyote_ugly skrev:
tor jan 27, 2022 1:43 am
Nu har jag inte koll på alla detaljer gällande den personens domar och bakgrund men den människan har avtjänat sitt straff ,i lagens mening, att frysa ut människan lär ju knappast gynna återanpassningen till samhället som sådant. Jag är övertygad om att det finns flertalet dömda "brottslingar" som sysslar med Airsoft men dem har troligen knappast haft den mediala uppmärksamheten eller brottshistorik som inlägget ovan handlar om.

Ja, brottet är vedervärdigt och för jävligt, men airsoften skryter ju om att den är till för allt och alla och skall vara välkomnande men det är inte sant. Så fort en person inte passar i mallen så skall det lyftas fram i all oändlighet. Det är det här elitistiska beteendet som fick mig att samla istället för att spela då Airsoft autister visste bättre vad som är "RS" än faktiska operatörer/soldater då dem skulle berätta för dessa hur det ligger till i svängen osv.

Forumet som sådant är bra, men användarna har lämnat en del att önska. Jag tycker att Twist & Co har gjort ett bra jobb , med hänsyn till att det varit obetalt, på fritiden och gissningsvis otacksamt en del gånger.
hade Regnbågen från start varit ärlig med varför dem inte var välkomna så ja, då hade det nog inte varit ett problem inte ens för mig

men att man skyller på något annat som Transfobi mm när det inte är sant så är ju det en form av förtal (tänker att Twist lär gilla detta)
att säga att en arrangör är transfober och att arrangören skickat transfobiska meddelanden till en, när det ända dem sagt är att dem inte vill se en person på sina spel pga sin dom är väl en form av förtal?

sen tycker jag personligen att alla har rätt att neka folk på sin event oavsätt.
jag personligen skulle inte känna mig trygg men en sån människa på mina event
att ha styckmördat en annan männsika, en hund och dessutom använda sina dommar för att skrämma folk på nätet visar att man som männsika inte har förändrats.
jag är fine med att folk kan fucka upp och dem försöker sonna för sina brott, men personen ifråga använder sig fortfarande av sin dom som något coolt emblem "passa er jag satt inne för styckmord" då känns det inte som en person som ska vara runt människor

att spela airsoft är inte en rättighet, arrangörer måste inte låta alla delta utan dem får bjuda in och neka precis vilka dem vill
håller du inte med så kan du alltid klaga och starta säg en forums post om problemet, men ljug inte då och skyll på något annat, var ärlig och försök inte göra det till något politiskt utspel.

Skriv svar