Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Namboy
Inlägg: 510
Blev medlem: tis maj 15, 2012 8:22 am

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av Namboy »

Fy fan. Fick en rejäl klump i magen när han föll.
Skönt att han klarade sig OK!
"We're surrounded. That simplifies things."

R-Bear
Inlägg: 55
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:45 pm

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av R-Bear »

Lite OT men rätt bra video att se. Liten påminnelse om varför vi har skyddsglasögon och BÖR ha tandskydd t.ex.
Hittade denna.. https://www.youtube.com/watch?v=cbvPkexCtq8 (varnar känsliga tittare)
Kryper i hela kroppen när jag ser sådant, usch :shock:
Och folk påstår att paintball är tuffare för att det gör ondare... :roll:
RapingBear <3 TaiNt | "Du är pervers.. Men snäll!" - Kerberos :D

Nitisk
Inlägg: 303
Blev medlem: ons maj 23, 2012 8:51 am

Re: Sv: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av Nitisk »

Jo, skydd ska man fan ha. Gäller även att folk håller sina säkerhetsavstånd. Tror många av dem som blivit skjutna i videon där var på för kort avstånd.

Detta hände mig i vintras på ett cqb-spel när jag glömde bort att ha ner glasögonen från hjälmen. Det glömmer jag aldrig igen.
uploadfromtaptalk1377804137006.jpg
Kom ihåg skydden!

wexxe
Inlägg: 14
Blev medlem: ons nov 14, 2012 4:21 pm

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av wexxe »

På mitt senaste bockaby spel började jag dagen men tre skott i ansiktet (som slog hål) och en bruten Stortå. Haltade mig igenom resten av dagen.
If it ain't dead kill it again

Quasid
Inlägg: 82
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:50 pm

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av Quasid »

Råkade ut för min "värsta" skada på typ 10 år spelande förra veckan faktiskt ^^
Fick exakt hela tanden avskjuten, kliniskt snitt precis längs med tandköttet. Det sjuka var att det knappt gjorde ont, det hög till lite när jag försökte äta eller dricka senare, men det var allt. Dock var det en tand långt fram på överkäken.... så nu ser man nästan ut som en gammal pundare :P
"Facta Non Verba" - CSOR Creed.
http://www.facebook.com/ciruairsoft

Lazt
Inlägg: 247
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:34 pm

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av Lazt »

Har haft tur tycker jag, förutom lite blod och akut plast-akne av onda träffar så har jag inte skadat mig sånär som på en menisk som gav sig när jag vred benet fel (kändes knappt vid tillfället, men en månad efter så var det ett års rehab) och en ordentlig stukning i foten när jag hoppade ner från en trappa lite tokigt. (jagad av en zombie såklart)
-----------------------Sjukt mycket HPA-bössor och PTWer.-----------------------------------------

Hymer
Inlägg: 59
Blev medlem: tis maj 29, 2012 7:27 am

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av Hymer »

Har inte skadat mig själv någon gång förutom små blod sår här och där men det hör ju till :) Men såg en läskig olycka på Fabriken för hmm 4år sen? Var någon kommer inte ihåg vem som ramla igenom en plåt platå och skar upp benet och drutta rätt ner i det iskalla forsande vattnet som var under. Trodde först att han hade drunknat men dom drog upp han längre ner vid forsen och rushade in till sjukhuset.

Skriv svar