Reporterteam på Milsim/storspel

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Zombie
Inlägg: 25
Blev medlem: mån maj 21, 2012 8:07 pm

Reporterteam på Milsim/storspel

Inlägg av Zombie »

Hej på er.

Jag och polaren har valt att lägga airsoften på hyllan i nuläget, då vi inte kommer ut tillräckligt och motivationen inte riktigt är som den var förr. Prylarna står o samlar damm vilket är tråkigt. Men då vi inser att vi inte kommer kunna hålla oss borta helt från airsoften, utan vill ha kvar lite koppling så har vi diskuterat kring att agera reporterteam på större spel. Vi är båda gamla lajvare och har alltid värdesatt känslan högt när vi varit på spel och känner att ett seriöst reporterteam skulle kunna fungera som en stämningshöjare på spel samtidigt som arr och spelare får bra dokumentation och minnen från spelet.

Vi vill båda hålla en hög standard på detta och det är ju inte tal om några mjukisbrallor ^^. Utan tanker är väl mer "CNN" jackor osv. Med denna tråd letar vi efter synpunkter, tips, idéer, tankar så hit us så att säga!

Kether
Admin
Inlägg: 999
Blev medlem: lör maj 05, 2012 7:11 pm

Re: Reporterteam på Milsim/storspel

Inlägg av Kether »

Ett snyggt, lajvande reporterteam är alltid välkommet på mina spel iaf.

Jag tänker att man bör ha en grund skyddsutrustning. Väst, hjälm eller liknande för att vara trovärdigt.
Beror iofs på konflikten.

Gärna video möjlighet men stillbild är mer än tillräckligt.

Snygga pressleg, pressskyltar m.m på utrustningen.

Mace
Inlägg: 240
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:33 pm

Re: Reporterteam på Milsim/storspel

Inlägg av Mace »

Fanns med några reportrar på berget i år, som hade gjort en jävligt snygg kamera lösning!
De hade tagit en stor gammal vhs kamera, och fäst fast 2 gopro kammeror på den en ovan och en under objektivet (såg ut som extra ljuskällor typ) :shock:

Tror de är med/kopplade till en förening/företag som heter "Airsoftwars" i slovakien?
Stockholm SAS
BadGuys Alliance


Min affärsredovisning -
http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... hilit=Mace

Zombie
Inlägg: 25
Blev medlem: mån maj 21, 2012 8:07 pm

Re: Reporterteam på Milsim/storspel

Inlägg av Zombie »

Tack för bra input, hjälm och kroppsskydd är givet.

I dagsläget finns enbart, stillbildmöjlighet. Men vi kikar på att kunna filma oxå. Din idé där mace är ju klockren! Vet att min gamla skola hade en sådan stor VHS kamera, ska kolla med dom. Detta var väl 10-12 år sen men..

Om nån har koll på vart man kan få tag på kläder det står "Press" på är det välkommet. Annars får vi trycka egna..

Nicolai
Inlägg: 105
Blev medlem: lör okt 13, 2012 10:05 pm

Re: Reporterteam på Milsim/storspel

Inlägg av Nicolai »

Om du inte har sett Generation Kill gör det! :D bra reporter-inspiration där :)

Zombie
Inlägg: 25
Blev medlem: mån maj 21, 2012 8:07 pm

Re: Reporterteam på Milsim/storspel

Inlägg av Zombie »

Givet ess i samlingen! Riktigt bra, det är lite det vi tänkt sträva efter. Ross kemp känns oxå som en bra förebild.. Morgan Pålsson kanske?

A_Müller
Admin
Inlägg: 320
Blev medlem: mån maj 21, 2012 2:41 pm

Re: Reporterteam på Milsim/storspel

Inlägg av A_Müller »

Har alltid haft planer på att genomföra en krigskorrenspondant impression.
Mina refs har varit lite äldre dock, tänk mer åt afrika och östasien till; filmen The Killing Fields är precis som jag tänker kring, sen så finns det rätt vettiga referenser i Blood Diamond också (Fråga bara INTE vad DiCaprio har för byxor på sig... vi alla vet hur det slutar ;P )
"Daddy, what happens when you die?" "Erhm.... son.... you go into respawn"

"Pain is temporary, chicks dig scars"

massiive
Inlägg: 87
Blev medlem: mån maj 14, 2012 5:07 pm

Re: Reporterteam på Milsim/storspel

Inlägg av massiive »

För att inställa sig i samma kör som Kether, ett bra reporterteam med goda lajvegenskaper är givetvis välkomna på spel som jag och mina medarrangörer arrangerar. Finns massa spännande grejer man kan göra med ett reporterteam som skulle förhöja spelupplevelsen på väldigt många plan.

Möjligheter till att filma är att föredra i min mening men man kan göra häftiga grejer postgame med endast stillbilder också.
Ingår i arrangörsteamet för spelserien Hearts and Minds
Medlem i ST36

instant
Inlägg: 108
Blev medlem: mån maj 07, 2012 7:35 am

Re: Reporterteam på Milsim/storspel

Inlägg av instant »

Samir Abu Eid har gjort en hel del konfliktreportage under våren/sommaren, kolla in honom, jobbar för SVT.

Erka
Inlägg: 150
Blev medlem: mån maj 14, 2012 7:57 pm

Re: Reporterteam på Milsim/storspel

Inlägg av Erka »

Slår ett slag för samir!

Bör gå att hitta reportage från hans tid hos BBC.

Skriv svar