Tillståndsplikt på Laser

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Morehk
Inlägg: 11
Blev medlem: fre jun 01, 2012 12:52 am

Re: Tillståndsplikt på Laser

Inlägg av Morehk »

Sparkar på denna tråd nu när detta börjar bli aktuell

Jag har varit i kontakt med strålskyddsmyndigheten och pratat med dom på telefon och ska maila dom dessutom nu, men enligt den personen på strålskyddsmyndigheten så är det Ok att inneha en laser, men inte att använda den utan licens, vilket är väldigt intresant, jag ska maila och få detta skriftligt även så man har det på papper

Bennybira
Inlägg: 274
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:59 pm

Re: Tillståndsplikt på Laser

Inlägg av Bennybira »

Förbudslandet sverige...
Först våra fullkomligt larviga vapenlagar.. nu detta.

Buset skiter redan i lagarna... så alla dessa förbud, drabbar oss som redan försöker följa de lagar som finns.
Som vanligt.

De borde skriva in en punkt om att missbruk av laser, oavsett klassning är straffbart.

Så hade man kunant sätta dit buset.. och låtit oss som redan sköter oss fortsätta med vad vi gillra.

JonathanRL
Inlägg: 576
Blev medlem: mån maj 14, 2012 3:14 pm

Re: Tillståndsplikt på Laser

Inlägg av JonathanRL »

Låter som goda nyheter.
LOGEMENT.SE - Recensioner och Artiklar om Airsoft
Mina affärsredovisningar
Kocken149 skrev: Det JonathanRL inte vet om G36or är inte värt att veta ;)

Thinker
Inlägg: 236
Blev medlem: tis maj 15, 2012 2:17 pm

Re: Tillståndsplikt på Laser

Inlägg av Thinker »

Jupp, men kan ockå vara så att frågor och email har fått dem till att iallafall hålla sina riktlinjer över vad som är en laserpekare strikta, och inte luddiga som det kunde blivit, men fortfarande idiotiskt låga gränser och dum lag. Speciellt när det enligt egna specifikationer innan gäller ögonsäkra 5mW lasers.

Som vanligt är problemet att folk missbrukar och gör idiotiska saker, det lagstiftas lite lätt i panik lagar som inte är bra av folk som borde veta bättre, och resterande allmänhet får lida.
This space intentionally left blank

Skriv svar