Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av Bloodneed »

Hålet i plånboken handlar om ett långt gående missbruk, likt heroin kostar våra "fixar" en del pengar
CTR EP3 Championship White, nuff said

Hymer
Inlägg: 59
Blev medlem: tis maj 29, 2012 7:27 am

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av Hymer »

Ett skott på näsan på mindre än 1m från en gbb. Stack ut huvudet runt ett hörn och poff där var en pistolmynning. Blev ett fint litet blodigt sår men värst var nog att mina ögon började rinna som tusan. Såg ju ut som jag grinade :)

Annars är det väll lite små vurpor här och där men inget direkt allvarligt.

Finnen
Inlägg: 213
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:57 pm

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av Finnen »

Skadade smalbensmuskeln (?) eller vad den kallas på vänstra benet förra året.
Fullkittad för DA och med ryggsäck innehållande extra mat och vatten.
Hamnade i en dålig position när jag gick ner på huk och när man sen skulle upp igen sekunden därpå så hamnade all vikt snett på vänsterbenet som gav vika.

Fick reda på från läkaren att muskeln nästan slitits av :P
9/10 peaple doesn't know that Marines can fuck your life up better than you.

Angor
Inlägg: 60
Blev medlem: mån maj 14, 2012 12:02 pm

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av Angor »

Klev in genom en dörr och höjer vapnet för att för att plocka två FI i ryggen som är på väg ut ur rummet en annan väg. I ögonvrån hinner jag då bara registrera att något rör sig precis innanför dörren, innan det smäller till på höger pekfinger strax innan nagelbandet. En vettskrämd motspelare med fingret på avtryckaren avlossade ett skott från ca 1 cm avstånd och det kändes! Kan fortfarande ana en viss deformering i benet. :)
Fireteam Cerberus - 2nd Battalion 1st Marines

Affärsredovisningar

Affärsredovisningar i gamla forumet

cruentus
Inlägg: 9
Blev medlem: tis maj 15, 2012 12:46 pm

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av cruentus »

På gamla ruinbanan i Rosersberg har jag tappat en del blod. Vinterspel med snö och is och jag skulle klättra in genom ett fönster. Halvvägs igenom blir jag påskjuten så jag försöker vända om mitt i rörelsen. Halkar och landar med alla 110kg på skenbenet, som i sin tur landar på "eggen" av ett betongblock. Drog upp ett rejält hål. Läckte ordentligt men försökte täta benet med silvertejp och papperhanddukar. Gick sådär. Skvalpade i kängan när jag kom hem.

Två veckor senare så kan jag gå normalt så då skall jag ut igen. Nu har jag dragit på mig stor (tunga) kravallbenskydd från polisen för att inte upprepa föregående bravad. Den här gången är det 2 dm blötsnö på marken. Vid första ruschen med tunga benskydd genom tung snö säger någonting i mitt ena lår "Sproing", känns som om en gummisnodd gått av och jag dråsar ihop. Kryper in i en folkabuss som står några meter fram och försvarar till sista kulan.

Det låter helt sjukt, men att det gjorde infernaliskt ont, att jag inte kunde gå ordentligt och att det smällde ordentligt i plåten på bussen gjorde den striden till en av de bästa och mest minnevärda jag varit i. Det kändes RS på något sätt.

Blev ett stort snyggt ärr av den första vurpan - Chicks dig scars, eh? :-)

Bloodneed
Inlägg: 747
Blev medlem: lör maj 26, 2012 6:15 pm

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av Bloodneed »

@cruentus *gillart* om fler skadade sig som du skulle medicrollen bli ballare, vill inte vara morbid men är nog det .. Ingen som fotar sina skador ?
CTR EP3 Championship White, nuff said

Necronomica
Inlägg: 178
Blev medlem: tis maj 15, 2012 4:29 pm

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av Necronomica »

Fick agera sjukvårdare med en polare för nått år sen :p

killen i fråga hade en predator skydds mask på sig när han sprang ned för en slänt med stenar, halvvägs ner så halkar han på en sten med mossa och flyger som en vante, hinner inte reagera alls utan slår huvudet med ansiktet före i en annan sten. (ingen rolig syn då jag stod bara någon meter därifrån) Jag och min polare rusar dit för att kolla så att han lever. det visar sig när vi kommer fram att masken har dämpat fallet (tack och lov) men till ett pris. på insidan av masken där mesh nätet sitter fast vid ögonen finns en väldigt vass kant. denna kant har skurit upp halva killens panna (ca 15cm långt, en halv cm brett och hela vägen in till skallen).

Min polare som är uppvuxen med en sjuksköterska till mor tar hand om killen medan jag springer till parkeringen och ringer ambulans.

i slutändan gick det bra för honom iaf :) men han missade sin uppkörning för körkortet som var dagen efter pga en stukad axel.

ps, måsta bara nämna att när vi va tillbaka med honom vid parkeringen ut brister han "fan vad jag har ont i axeln... hur ska jag nu kunna spela!?" XD gillar inställningen :D
*sssssssffffffffk......*
-AJ!,FAN!!!!
-SORRY!!!

mentaganon
Inlägg: 23
Blev medlem: mån maj 07, 2012 8:09 pm

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av mentaganon »

Fick en kula inskjuten genom ögonbrynet på förra Tjärnanspelet jag var med på. kulan gick precis över glasögonkanten och borrade in sig under ögonbrynet. Trodde först det bara gått hål tills han som skjutit mig sa att den satt kvar! Fick klämma ut den som en finne.
https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/ ... 6990_n.jpg
Senast redigerad av 1 mentaganon, redigerad totalt 0 gånger.
Det finns mat i huset...och den har vapen!!!
Mina affärsredovisningar

YogHippie
Hippie
Inlägg: 329
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:03 pm

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av YogHippie »

Trillat ner från ett träd, slog i axeln.
Den trillar på plats av sig själv, så det var inte mer med det.

Tand avskjuten. (x2)

Sköten på näsan flertalet gånger, stort rött märke som blöder som fan.

Halkat på stenar med framfoten och skrapat upp smalbenet, flertalet gånger.

Missat lågt hängande grenar/dörrposter och slagit i skallen, dock inga vitala
delar som skadats, haha! ;)

Fick en dörr i ansiktet på ett bockaby-spel, någon som skulle sparka upp den,
utanför stod jag och försökte ninja-lyssna om där var någon på andra sidan.
Det var ganska komiskt faktiskt, haha!

Men allt spel sker på egen risk så man får skylla sig själv litta. Typ. =)

Cleaner
Inlägg: 159
Blev medlem: tor maj 10, 2012 8:36 pm

Re: Airsoftrelaterade skador du dragit på dig?

Inlägg av Cleaner »

ramlat, skrapsår etc är ju vanligt.

Mesta "skadan" man råkat ut för var en sniperkula som hade borrat in sig under huden på armen, märkte att det blödde, men inte att den satt kvar.
Hade kortärmat, det var i somras det skedde..

hemma efter duschen känner jag hur "bulligt" det är på ett ställe, trycker lite..plopp!
guarders 0.40 gula kula kom ut med lite blod.. :)
Prickskytt

Skriv svar