MGL - Berget..?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
Lustig
Inlägg: 55
Blev medlem: lör jul 28, 2012 8:57 pm

Re: MGL - Berget..?

Inlägg av Lustig »

Nåja, nej det verkar ju som att dem lyssnat på kritiken och gjort dem mindre blandannat.

Man har börjat tagga för tidigt för Iron Wall :| 24h uppdrag vore intressant 8-)
Airsoft Kiruna

Mina affärsredovisningar http://airsoftsverige.com/forum/viewtop ... 121&t=4887

Varg
Inlägg: 146
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:43 pm

Re: MGL - Berget..?

Inlägg av Varg »

Jadu, det är längre tid tills nästa Berget än tiden som gått från det senaste. Kanske börjar tagga om en sisådär 6-7 månader.. :roll:
Sandbox Heroes | Sierra Lima

Genocide
Inlägg: 1206
Blev medlem: lör maj 05, 2012 4:46 pm

Re: MGL - Berget..?

Inlägg av Genocide »

Menade inte som att det inte fanns en mening med dem, mer onödigt tillägg då det var sjukt oplanerat.

Jag rullade med NAF mech förra året till en MGL. Vi blev informerade att utse en dedikerad "engineer" som skulle spränga en silo och en oljerigg genom handpåläggning i 10 min.

När vi kommer dit så har vi tydligen varit _för_ effektiva och berget crew ändrar sig helt plötsligt och säger att "nej, ni måste vänta på att ha dynamit(vi hade dynamit i basen som vi kunde tagit med om vi vetat).
Egentligen var allt detta för att sega ner oss stackars 50 mech för att ungefär 10 min senare bli totalt överkörda av 200-250 poldaver. Bra fördelning av styrkor? Bra planerat tidsmässigt? Hade det inte varit för Berget crews okunskap så hade vi kommit dit, sprängt skiten och rullat ut innan första poldav lastats ur deras bussar! :D

På tal om planering tidsmössigt så fick vi sitta i våra bilar och vänta på startskott av berget crew i 1-2H.

Nej fiifan skrota MGL eller styr upp planeringen!


Tack till alla i NAF mech som stridade hårt!
Nothing ever stays stock...
http://www.pmairsoft.se

Morehk
Inlägg: 11
Blev medlem: fre jun 01, 2012 12:52 am

Re: MGL - Berget..?

Inlägg av Morehk »

MGL på berget kommer att droppas, Försöket som gjordes funkade inte väl

Mason
Inlägg: 230
Blev medlem: sön maj 20, 2012 4:30 pm

Re: MGL - Berget..?

Inlägg av Mason »

Jag förstår verkligen var dom siktar på med MGL, Och jag tror det kan fungera med bättre planering såklart. Men jag tror nog också att man inte ska ha för många stridande. 25 - 30 per sida under ett insatsmoment mot någon byggnad. Sen god tid för lagen att förbereda sig. Se kartor över området och bestämma anfallsrikningar osv.

Varg
Inlägg: 146
Blev medlem: mån maj 14, 2012 1:43 pm

Re: MGL - Berget..?

Inlägg av Varg »

Morehk skrev:MGL på berget kommer att droppas, Försöket som gjordes funkade inte väl
Correction; - MGL missions for main units will be dropped
Sandbox Heroes | Sierra Lima

Skriv svar