Storlek på spel?

Allt som handlar om airsoft men inte täcks av andra forum
MrK
Inlägg: 39
Blev medlem: tor okt 11, 2012 5:09 pm

Storlek på spel?

Inlägg av MrK »

Detta är en liten fundering på jag har inför 2013. Jag vet att berget är störst i vårat land. Men hur ser det ut för övriga spel? Någon som har lite roliga siffror för 2012 och det kommande året?

Har jag helt fel om jag tror att mercs var det näst största 2012?

Jag har tittat lite men det är svårt att få ett antal så anmälda och spelare som kommer oftast inte är detsamma.

Rätta mig hemskt gärna om jag har fel.

Och med spel menar jag storspel och inte bara "söndagsspel". Jag har varit på söndagsspel med långt över 200 spelare. Utan nu pratar jag om spel som minst är 24 timmar eller uppstyrda med föranmälningar osv.

2012
Berget - ca 1800
?

2013
Berget - ca 1700
?
inga skott är det bästa

FarbrorOscar
Inlägg: 94
Blev medlem: tis maj 15, 2012 1:05 pm

Re: Storlek på spel?

Inlägg av FarbrorOscar »

Berget är väl t.o.m störst i hela världen?
Nu har jag inte dödskoll, och har ej deltagit på alla dessa spel, men utöver berget så jag räknar MERCS, Crusaders in Disneyland, Hearts and Minds och Farmen som de största spelen. Pandionspelen har jag för mig brukar vara skapligt stora också(?).

Men deltagarna måste inte alls räknas i tusentalet för att det ska vara ett spel som känns stort. I min mening har det mer med antalet fraktioner och storlek på området att göra.
MERCS har jag ingen aning om antalet deltagare, men de andra brukar väl ligga på mellan 120-160 deltagare har jag för mig. Det räcker gott och väl tycker jag. Annars känns det som arr kommer råka på en del administrativa problem.
I am Russia. Very cute and sex.

YogHippie
Hippie
Inlägg: 329
Blev medlem: mån maj 07, 2012 1:03 pm

Re: Storlek på spel?

Inlägg av YogHippie »

Mercs 8 hade 261 spelare på plats och incheckade.
6 som uteblev. Lägsta frånvaron någonsin i Mercs historia.

Första Mercs'et hade 84 spelare, efter det 140, sen har det legat mellan 150 och 200
fram till Mercs7, då vi hade 220-ish.

Störst är inte alltid bäst. Finns massor av spel som har allt från 20 till 50 spelare, eller 100 som jag värderar
högre och anser bättre än Berget.

dariantel
Inlägg: 242
Blev medlem: tor jun 21, 2012 8:50 pm

Re: Storlek på spel?

Inlägg av dariantel »

Tango brukar väll vara rätt stort. Om inte annat har de stort område hehe.

Lentus
Inlägg: 12
Blev medlem: mån maj 14, 2012 6:45 pm

Re: Storlek på spel?

Inlägg av Lentus »

Farmen EOD 2012 hade 283 personer som deltog på plats.
Farmen NP 2013 har 331 anmälda, än så länge.

Skriv svar